BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF AUTHENTIC LEARNING ON PRESERVICE TEACHERS’ ATTITUDE AND SATISFACTION TOWARDS SERVICE LEARNING

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 1, 341 - 360, 01.01.2012

Öz

The main aim of this research is to determine the effect of authentic learning on pre-service teachers’ attitude and satisfaction of the service learning course. The study was planned and completed according to pre test and post test with control group experimental design. The study was carried out on 70 pre-service teachers from elementary teaching division at elementary education department. In this design there are two groups, namely control and experimental groups, which are assigned randomly. The pre-service teachers in the control group are provided Ocak 2012 Cilt:20 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi with traditional learning activities while the pre-service teachers in experimental group are provided with authentic learning activities. The experimental procedure took for twelve weeks. As a result of the research, it was found out that pre-service teachers’ of experiment group attitude and satisfaction towards service learning course was higher than control group

Kaynakça

  • 1. Akıncı Vural, Z.B. ve Coşkun, G. (2011). Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1, 61-87.
  • 2. Saran, M., Coşkun, G., İnal Zorel, F. ve Aksoy, Z. (2011). Üniversitelerde sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi: Ege Üniversitesi topluma hizmet uygulamaları dersi üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 22(6), 3732-3747.
  • 3. Öğülmüş, S. (2006). Eğitim Fakültelerinin Topluma Hizmet Bağlamında Toplumsal Yaşama Katkısı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 200.
  • 4. Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, (2006). Çalıştay Sonuç Bildirgesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200.
  • 5. Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “haydi kavram oyuncaklarıyla oynayalım”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 19-38.
  • 6. Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 176-194.
  • 7. Uğurlu, Z. ve Kıral, E. (2011). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri, 2. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 720-734.
  • 8. Elma, C. ve diğerleri (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 231- 252.
  • 9. Sönmez, Ö.F. (2010). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerinin kazanım boyutunda değerlendirilmesi. The Black Sea Journal of Social Sciences, 2(2), 53-71.
  • 10. Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 86-108.
  • 11. Giles, D.E. ve Eyler, J. (1998). A service learning research agenda for the next five years. New Directions For Teaching and Learning, 73, 65-72.
  • 12. Buchanan, A. M., Baldwin, S. C. ve Rudisill, M. E. (2002). Service learning as scholarship in teacher education. Educational Researcher, 31(5), 28-34.
  • 13. Bringle, R. G. ve Hatcher, J. A. (1996). Implementing service learning in higher education. Journal of Higher Education, 67(2), 221-239.
  • 14. Berle, D. (2006). Incremental integration: A successful service-learning strategy. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(1), 43-48.
  • 15. Morgan, W. ve Streb, M. (2001). Building citizenship: how student voice in servicelearning develops civic values. Social Science Quarterly, 82(1), 154-169. 356 Mehmet Barış HORZUM, Mustafa BEKTAŞ... Ocak 2012 Cilt:20 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 16. Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of The School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • 17. Knobloch, N.A. (2003). Is experiential learning authentic? Journal of Agricultural Education, 44(4), 22-34.
  • 18. Lombardi, M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. http://www. educause.edu/ir/ library/pdf/ELI3009.pdf adresinden 04.01.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • 19. Borthwick, F.; Bennett, S.; Lefoe, G. E. ve Huber, E. (2007). Applying authentic learning to social science: A learning design for an inter-disciplinary sociology subject. Journal of Learning Design, Designing For Effective Learning, 2(1), 14-24.
  • 20. Bektaş, M. ve Horzum, M.B. (2010). Otantik Öğrenme. Ata, B. (Ed). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • 21. Herrington, J. ve Oliver, R. (2000). An instructional design framework for authentic Learning environments. ETR&D, 48(3), 23-48.
  • 22. Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. http://ro.uow.edu.au/edupapers/29 adresinden 14.01.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • 23. Caseley, P.M. (2004). Towards an Authentic Pedagogy: An Investigation of Authentic Learning Instruction in a Middle School. Unpublished Master Thesesess. Pacific Lutheran University Mater of Art.
  • 24. Şimşek, A. (2000). Özgürlükçü Öğrenme. Şimşek, A. (Ed). Sınıfta Demokrasi, Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • 25. Renzulli, J.S. (1997). How to develop an authentic enrichment cluster. http://www. gifted. uconn.edu/sem/semart01.html adresinden 15.02.2009 tarihinde erişilmiştir.
  • 26. Bennett, S. (2006). Using Related Cases to Support Authentic Project Activities. Ed.: Herrington, T. & Herrington, J. Authentic learning environments in higher education. London: Information Science Publishing. pp. 120-134.
  • 27. Gulikers, J.T.M.; Bastiaens, T.J. ve Martens, R.L. (2005). The surplus value of an authentic learning environment. Computers in Human Behavior, 21, 509–521.
  • 28. Herrington, J., Oliver, R. ve Reeves, T. C. (2003). Patterns of engagement in authentic online learning environments. Australian Journal of Educational Technology, 19(1), 59–71.
  • 29. Williams, D.C. (1999). Hypermedia-Supported Authentic Learning Environments (HALE): Examination of Tools and Features Which can Support Student Learning. Unpublished dissertation. USA: University of Texas.
  • 30. Pfeifer, G.R. (2002). The Influence of Authentic Assessment Task and Authentic Instruction on Lutheran Elementary School Fifth and Sixth Grade Student’s Attitude Toward Social Studies and Authentic Projects. Unpublished dissertation. USA: University of Minessota.
  • 31. Guthrie, J.D. (1998). A Case Study of Problem-Solving in an Authentic Classroom. Unpublished dissertation. USA: University of Missouri-Columbia.
  • 32. Keng, K.N. & Kian, L.H. (2010). Learning mathematical concepts through authentic learning. http://www.merga.net.au/documents/MERGA33_Keng& Low.pdf adresinden 29.10.2011 tarihinde erişilmiştir. Otantik Öğrenmenin Topluma Hizmet Uygulamaları Dersini Alan Öğretmen... 357 January 2012 Vol:20 No:1 Kastamonu Education Journal
  • 33. Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education (6.ed.). Boston: McGraw-Hill.
  • 34. Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Yayınları.
  • 35. Driscoll, A., Holland, B., Gelmon, S. ve Kerrigan, S. (1996). An assessment model for service-learning. Michigan Journal of Community Service Learning, 3, 66–71.
  • 36. Bender, G. ve Jordaan, R. (2007). Student perceptions and attitudes about community service-learning in the teacher training curriculum. South African Journal of Education, 27, 631–654.
  • 37. Murhpy, J.W. ve Rasch, D. (2010). Service-learning and authenticity achievement. Human Architecture: Journal of The Sociology of Self-Knowledge, 8(1), 115-124.
  • 38. Sosyal Bilgiler Dersi İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Programı (2005). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Sosyal Bilgiler 4-5. Sınıf Programı. http://ttkb. meb.gov.tr/program.aspx?tur=ilkogretim&lisetur=&sira=derse&ders=Sosyal%20Bilgiler adresinden 30.12.2011 tarihinde erişilmiştir.

Otantik Öğrenmenin Topluma Hizmet Uygulamaları Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Derse Yönelik Tutum Ve Memnuniyetine Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 1, 341 - 360, 01.01.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı topluma hizmet uygulamaları dersinde otantik öğrenmenin öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetlerine etkisini belirlemektir. Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sınıf Öğretmenliği ABD’sinde okuyan topluma hizmet uygulamaları dersini alan toplam 70 öğretmen adayı oluşturmuştur. Bu öğretmen adayları yansız olarak iki gruba ayrılmıştır. Bu gruplardan birincisinde otantik öğrenme etkinlikleri ile diğer grupta ise geleneksel yöntemle topluma hizmet uygulamaları dersi gerçekleştirilmiştir. Uygulama, toplam 12 hafta sürmüştür. Çalışma sonucunda topluma hizmet uygulamaları dersini otantik öğrenme etkinlikleri ile gerçekleştiren öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik tutumları ve memnuniyet düzeyleri, geleneksel öğrenme etkinlikleriyle yürüten öğretmen adaylarına göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur

Kaynakça

  • 1. Akıncı Vural, Z.B. ve Coşkun, G. (2011). Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1, 61-87.
  • 2. Saran, M., Coşkun, G., İnal Zorel, F. ve Aksoy, Z. (2011). Üniversitelerde sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi: Ege Üniversitesi topluma hizmet uygulamaları dersi üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 22(6), 3732-3747.
  • 3. Öğülmüş, S. (2006). Eğitim Fakültelerinin Topluma Hizmet Bağlamında Toplumsal Yaşama Katkısı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 200.
  • 4. Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, (2006). Çalıştay Sonuç Bildirgesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200.
  • 5. Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “haydi kavram oyuncaklarıyla oynayalım”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 19-38.
  • 6. Gökçe, N. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 176-194.
  • 7. Uğurlu, Z. ve Kıral, E. (2011). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri, 2. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 720-734.
  • 8. Elma, C. ve diğerleri (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 231- 252.
  • 9. Sönmez, Ö.F. (2010). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerinin kazanım boyutunda değerlendirilmesi. The Black Sea Journal of Social Sciences, 2(2), 53-71.
  • 10. Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 86-108.
  • 11. Giles, D.E. ve Eyler, J. (1998). A service learning research agenda for the next five years. New Directions For Teaching and Learning, 73, 65-72.
  • 12. Buchanan, A. M., Baldwin, S. C. ve Rudisill, M. E. (2002). Service learning as scholarship in teacher education. Educational Researcher, 31(5), 28-34.
  • 13. Bringle, R. G. ve Hatcher, J. A. (1996). Implementing service learning in higher education. Journal of Higher Education, 67(2), 221-239.
  • 14. Berle, D. (2006). Incremental integration: A successful service-learning strategy. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(1), 43-48.
  • 15. Morgan, W. ve Streb, M. (2001). Building citizenship: how student voice in servicelearning develops civic values. Social Science Quarterly, 82(1), 154-169. 356 Mehmet Barış HORZUM, Mustafa BEKTAŞ... Ocak 2012 Cilt:20 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 16. Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of The School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • 17. Knobloch, N.A. (2003). Is experiential learning authentic? Journal of Agricultural Education, 44(4), 22-34.
  • 18. Lombardi, M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. http://www. educause.edu/ir/ library/pdf/ELI3009.pdf adresinden 04.01.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • 19. Borthwick, F.; Bennett, S.; Lefoe, G. E. ve Huber, E. (2007). Applying authentic learning to social science: A learning design for an inter-disciplinary sociology subject. Journal of Learning Design, Designing For Effective Learning, 2(1), 14-24.
  • 20. Bektaş, M. ve Horzum, M.B. (2010). Otantik Öğrenme. Ata, B. (Ed). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • 21. Herrington, J. ve Oliver, R. (2000). An instructional design framework for authentic Learning environments. ETR&D, 48(3), 23-48.
  • 22. Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. http://ro.uow.edu.au/edupapers/29 adresinden 14.01.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • 23. Caseley, P.M. (2004). Towards an Authentic Pedagogy: An Investigation of Authentic Learning Instruction in a Middle School. Unpublished Master Thesesess. Pacific Lutheran University Mater of Art.
  • 24. Şimşek, A. (2000). Özgürlükçü Öğrenme. Şimşek, A. (Ed). Sınıfta Demokrasi, Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • 25. Renzulli, J.S. (1997). How to develop an authentic enrichment cluster. http://www. gifted. uconn.edu/sem/semart01.html adresinden 15.02.2009 tarihinde erişilmiştir.
  • 26. Bennett, S. (2006). Using Related Cases to Support Authentic Project Activities. Ed.: Herrington, T. & Herrington, J. Authentic learning environments in higher education. London: Information Science Publishing. pp. 120-134.
  • 27. Gulikers, J.T.M.; Bastiaens, T.J. ve Martens, R.L. (2005). The surplus value of an authentic learning environment. Computers in Human Behavior, 21, 509–521.
  • 28. Herrington, J., Oliver, R. ve Reeves, T. C. (2003). Patterns of engagement in authentic online learning environments. Australian Journal of Educational Technology, 19(1), 59–71.
  • 29. Williams, D.C. (1999). Hypermedia-Supported Authentic Learning Environments (HALE): Examination of Tools and Features Which can Support Student Learning. Unpublished dissertation. USA: University of Texas.
  • 30. Pfeifer, G.R. (2002). The Influence of Authentic Assessment Task and Authentic Instruction on Lutheran Elementary School Fifth and Sixth Grade Student’s Attitude Toward Social Studies and Authentic Projects. Unpublished dissertation. USA: University of Minessota.
  • 31. Guthrie, J.D. (1998). A Case Study of Problem-Solving in an Authentic Classroom. Unpublished dissertation. USA: University of Missouri-Columbia.
  • 32. Keng, K.N. & Kian, L.H. (2010). Learning mathematical concepts through authentic learning. http://www.merga.net.au/documents/MERGA33_Keng& Low.pdf adresinden 29.10.2011 tarihinde erişilmiştir. Otantik Öğrenmenin Topluma Hizmet Uygulamaları Dersini Alan Öğretmen... 357 January 2012 Vol:20 No:1 Kastamonu Education Journal
  • 33. Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education (6.ed.). Boston: McGraw-Hill.
  • 34. Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Yayınları.
  • 35. Driscoll, A., Holland, B., Gelmon, S. ve Kerrigan, S. (1996). An assessment model for service-learning. Michigan Journal of Community Service Learning, 3, 66–71.
  • 36. Bender, G. ve Jordaan, R. (2007). Student perceptions and attitudes about community service-learning in the teacher training curriculum. South African Journal of Education, 27, 631–654.
  • 37. Murhpy, J.W. ve Rasch, D. (2010). Service-learning and authenticity achievement. Human Architecture: Journal of The Sociology of Self-Knowledge, 8(1), 115-124.
  • 38. Sosyal Bilgiler Dersi İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Programı (2005). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Sosyal Bilgiler 4-5. Sınıf Programı. http://ttkb. meb.gov.tr/program.aspx?tur=ilkogretim&lisetur=&sira=derse&ders=Sosyal%20Bilgiler adresinden 30.12.2011 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Barış Horzum Bu kişi benim

Mustfa Bektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik Öğrenmenin Topluma Hizmet Uygulamaları Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Derse Yönelik Tutum Ve Memnuniyetine Etkisi. Kastamonu Education Journal, 20(1), 341-360.