The purpose of this study is to compare the achievement of the students in a class of computer assisted geometry instruction with the achievement of the students who participated in computer-free geometry lessons. For this purpose, several GeoGebra worksheets have been prepared. These worksheets were applied to 17 seventh grade students for 11 teaching hours in a primary school. During this time, 15 students took in an environment without any computer in another classroom. As a result, the students in the computer assisted instruction group showed higher achievement than those students in the control group. The knowledge of the experimental group students were more permanent than the control group students’ according to the results of the permanence test which was done after one month of the application.
Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli geometri öğretimi yapılan sınıftaki öğrenciler ile bilgisayar kullanılmayan ortamda işlenen geometri derslerine katılan öğrencilerin matematik dersi başarılarının karşılaştırılmasıdır. Bu doğrultuda, GeoGebra yazılımı kullanılarak çeşitli çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Bu çalışma yaprakları bir ilköğretim okulunda 17 yedinci sınıf öğrencisine 11 ders saati boyunca uygulanmıştır. Bu süre zarfında 15 kişilik başka bir sınıfta bilgisayar kullanılmayan bir ortamda derslere devam edilmiştir. Sonuç olarak, bilgisayar destekli öğretime katılan deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla başarı göstermişlerdir. Uygulamadan bir ay sonra yapılan izleme testinin sonuçlarına göre, deney grubu öğrencilerinin bilgilernini kontrol grubu öğrencilerinin bilgilerine göre daha kalıcı olduğu gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 3 |