BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE GEOGEBRA SOFTWARE ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 913 - 924, 01.09.2011

Öz

The purpose of this study is to compare the achievement of the students in a class of computer assisted geometry instruction with the achievement of the students who participated in computer-free geometry lessons. For this purpose, several GeoGebra worksheets have been prepared. These worksheets were applied to 17 seventh grade students for 11 teaching hours in a primary school. During this time, 15 students took in an environment without any computer in another classroom. As a result, the students in the computer assisted instruction group showed higher achievement than those students in the control group. The knowledge of the experimental group students were more permanent than the control group students’ according to the results of the permanence test which was done after one month of the application.

Kaynakça

  • 1. Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 2. Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Anı Yayıncılık.
  • 3. Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8. sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 339-358.
  • 4. Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2008). Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13-29.
  • 5. Aktümen, M., Horzum, T., Yıldız, A. ve Ceylan, T. (2010). Bir Dinamik Matematik Yazılımı :GEOGEBRA ve İlköğretim 6-8. Sınıf Matematik Dersleri İçin Örnek Etkinlikler, Ekitap, http://ankarageogebra.org/cms/aktumen/ekitap, Erişim tarihi: 28.02.2011.
  • 6. Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik, Ankara: TÜBİTAK/Ceren Yayınları.
  • 7. Baki, A., Güven, B. ve Karataş, İ. (2004). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Matematik Öğrenme, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Cilt II, 884-891, ODTÜ, Ankara.
  • 8. Bedir, D., Yılmaz, S. ve Keşan, C. (2005). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretimde Öğrenci Başarısına Etkisi, XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28-30 Eylül 2005, Denizli, 372-376.
  • 9. Birgin, O., Kutluca, T., ve Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi. Proceedings of 8th International Educational Technology Confere.
  • 10. Çiftçi, İ. (2006). Bir Öğretim Materyali Olarak Bilgisayar Destekli Matematik Yazılımlarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 11. Gündüz, Ş., Emlek, B. ve Bozkurt, A. (2008). Computer Aided Teaching Trigonometry Using Dynamic Modelling In High School, 8th International Educational Technology Conference, 6-7-8-9 May 2008, Anadolu University, Eskişehir, 1039-1043.
  • 12. Güven, B. (2002). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Öğrenme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 13. Hohenwarter, M. and Lavicza, Z. (2007). Mathematics teacher development with ICT: Towards an International GeoGebra Institute. In Küchemann, D., editor, Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, volume 27, pages 49-54, University of Northampton, UK. BSRLM.
  • 14. Hohenwarter, M. ve Jones, K., (2007). Ways of Linking Geometry and Algebra: The Case of GeoGebra, Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27,3, November 2007.
  • 15. Hohenwarter, M., Fuchs, K. (2004). Combination of Dynamic Geometry, Algebra and Calculus in the Software System GeoGebra, in Computer Algebra Systems and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Teaching Conference. P´ecs, Hungary.
  • 16. Hohenwarter, M., Jarvis, D., Lavicza, Z. (2008), Linking Geometry, Algebra, and Mathematics Teachers: GeoGebra Software and the Establishment of the International GeoGebra Institute, International Journal for Technology in Mathematics Education, Volume 16, No 2.
  • 17. Odabaşı, F. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim. Ünite 8, Eskişehir: Açık Öğretim Yayınları,s:135.
  • 18. Özdemir, A. Ş. ve Tabuk, M. (2004). Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (5), 142-152.
  • 19. Suzukı, J. (2006) The Open Source Revolution. In: Focus. 26(6).
  • 20. Takunyacı, M., (2007), İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Başarısında Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 21. Tutak, T. ve Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Proceedings of 8th International Educational Technology Conference (pp.1062-1065). Eskişehir: Nobel Yayın.
  • 22. Tutkun, Ö.F., Öztürk B. ve Demirtaş, Z., (2011), 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • 23. URL-1, http://www.geogebra.org/cms/tr/bilgi, GeoGebra nedir?, Erişim tarihi: 28.02.2011.

GEOGEBRA YAZILIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 913 - 924, 01.09.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli geometri öğretimi yapılan sınıftaki öğrenciler ile bilgisayar kullanılmayan ortamda işlenen geometri derslerine katılan öğrencilerin matematik dersi başarılarının karşılaştırılmasıdır. Bu doğrultuda, GeoGebra yazılımı kullanılarak çeşitli çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Bu çalışma yaprakları bir ilköğretim okulunda 17 yedinci sınıf öğrencisine 11 ders saati boyunca uygulanmıştır. Bu süre zarfında 15 kişilik başka bir sınıfta bilgisayar kullanılmayan bir ortamda derslere devam edilmiştir. Sonuç olarak, bilgisayar destekli öğretime katılan deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla başarı göstermişlerdir. Uygulamadan bir ay sonra yapılan izleme testinin sonuçlarına göre, deney grubu öğrencilerinin bilgilernini kontrol grubu öğrencilerinin bilgilerine göre daha kalıcı olduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • 1. Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 2. Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Anı Yayıncılık.
  • 3. Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8. sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 339-358.
  • 4. Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2008). Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13-29.
  • 5. Aktümen, M., Horzum, T., Yıldız, A. ve Ceylan, T. (2010). Bir Dinamik Matematik Yazılımı :GEOGEBRA ve İlköğretim 6-8. Sınıf Matematik Dersleri İçin Örnek Etkinlikler, Ekitap, http://ankarageogebra.org/cms/aktumen/ekitap, Erişim tarihi: 28.02.2011.
  • 6. Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik, Ankara: TÜBİTAK/Ceren Yayınları.
  • 7. Baki, A., Güven, B. ve Karataş, İ. (2004). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Matematik Öğrenme, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Cilt II, 884-891, ODTÜ, Ankara.
  • 8. Bedir, D., Yılmaz, S. ve Keşan, C. (2005). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretimde Öğrenci Başarısına Etkisi, XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28-30 Eylül 2005, Denizli, 372-376.
  • 9. Birgin, O., Kutluca, T., ve Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi. Proceedings of 8th International Educational Technology Confere.
  • 10. Çiftçi, İ. (2006). Bir Öğretim Materyali Olarak Bilgisayar Destekli Matematik Yazılımlarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 11. Gündüz, Ş., Emlek, B. ve Bozkurt, A. (2008). Computer Aided Teaching Trigonometry Using Dynamic Modelling In High School, 8th International Educational Technology Conference, 6-7-8-9 May 2008, Anadolu University, Eskişehir, 1039-1043.
  • 12. Güven, B. (2002). Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Öğrenme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 13. Hohenwarter, M. and Lavicza, Z. (2007). Mathematics teacher development with ICT: Towards an International GeoGebra Institute. In Küchemann, D., editor, Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, volume 27, pages 49-54, University of Northampton, UK. BSRLM.
  • 14. Hohenwarter, M. ve Jones, K., (2007). Ways of Linking Geometry and Algebra: The Case of GeoGebra, Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27,3, November 2007.
  • 15. Hohenwarter, M., Fuchs, K. (2004). Combination of Dynamic Geometry, Algebra and Calculus in the Software System GeoGebra, in Computer Algebra Systems and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Teaching Conference. P´ecs, Hungary.
  • 16. Hohenwarter, M., Jarvis, D., Lavicza, Z. (2008), Linking Geometry, Algebra, and Mathematics Teachers: GeoGebra Software and the Establishment of the International GeoGebra Institute, International Journal for Technology in Mathematics Education, Volume 16, No 2.
  • 17. Odabaşı, F. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim. Ünite 8, Eskişehir: Açık Öğretim Yayınları,s:135.
  • 18. Özdemir, A. Ş. ve Tabuk, M. (2004). Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (5), 142-152.
  • 19. Suzukı, J. (2006) The Open Source Revolution. In: Focus. 26(6).
  • 20. Takunyacı, M., (2007), İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Başarısında Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 21. Tutak, T. ve Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Proceedings of 8th International Educational Technology Conference (pp.1062-1065). Eskişehir: Nobel Yayın.
  • 22. Tutkun, Ö.F., Öztürk B. ve Demirtaş, Z., (2011), 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • 23. URL-1, http://www.geogebra.org/cms/tr/bilgi, GeoGebra nedir?, Erişim tarihi: 28.02.2011.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nalan Selçik Bu kişi benim

Göksal Bilgici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Selçik, N., & Bilgici, G. (2011). GEOGEBRA YAZILIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Kastamonu Education Journal, 19(3), 913-924.

10037