Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEB’İN 1968, 1992, 2000 VE 2004 YILLARINDA GELİŞTİRDİĞİ FEN PROGRAMLARININ AMAÇ, KAVRAM VE ETKİNLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 363 - 378, 01.05.2011

Öz

Çağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Bu gelişmelere paralel olarak eğitim sistemimizde de önemli değişiklikler yapılmıştır. Türkiye’ de 2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınan karar ile birlikte ilköğretim okullarında uygulanan fen dersi de yeniden yapılandırılmış ve fen ve teknoloji dersi olarak değiştirilmiş; uygulamaları fen – teknoloji – toplum FTT eğitimine dayandırılmıştır. Bu makalede, Türkiye’ de ilköğretim kurumlarında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1968 yılında Fen ve Tabiat Bilgisi; 1992, 2000 yıllarında Fen Bilgisi; 2004 yılında Fen ve Teknoloji dersi için hazırlanan programların amaç, kavram, etkinlik yönünden karşılaştırılması yapılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Savaş, N., İlköğretim Fen Öğretiminde Öğretmenlerin İzlediği Öğretim Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • 2. Topsakal, S., Fen Öğretimi (2. Baskı), Nobel Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 3. MEB., İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara, 2005.
  • 4. Demirci, B., Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi Ve Eğitimcileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.(9), 55, Ankara, 1993.
  • 5. MEB., İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara, 2005.
  • 6. Yangın, S., 2004 Programı Çerçevesinde İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Dersinin Konularına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • 7. American Association for the Advancement of Science Science for all Americans: Summary, Washington, D. C: AAAS, 1989.
  • 8. Yin, R., Case study research: design and methods. Thousands Oaks, CA: Sage Publications, 1994.
  • 9. MEB., İlkokul Programı, Milli Eğitim Basım Evi, İstanbul, 1968.
  • 10. MEB., Tebliğler Dergisi, Cilt:53, Sayı:2365, Ankara, Ağustos-1992.
  • 11. MEB., Tebliğler Dergisi, Cilt:63, Sayı2518, Ankara, Kasım-2000.

COMPARING GOALS, CONCEPTS AND ACTIVIES OF SCIENCE PROGRAMS DEVELOPED BY THE TURKISH MINISTRY OF EDUCATION IN 1968, 1992, 2000 AND 2004

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 363 - 378, 01.05.2011

Öz

In our age, science and technology develops are improving rapidly. Parallel to these developments, important changes were made in Turkish Education System. With the decision taken by Ministry of Education in 2004 Turkey, science- in primary schools was constructed again and it was turned into science-technology-society. In this article, the programs Science and Nature in 1968; Science in 1992-2000; Science and Technology in 2004, prepared by Education Ministry for primary schools, are compared in terms of program’s goals, concepts and activities.

Kaynakça

  • 1. Savaş, N., İlköğretim Fen Öğretiminde Öğretmenlerin İzlediği Öğretim Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • 2. Topsakal, S., Fen Öğretimi (2. Baskı), Nobel Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 3. MEB., İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara, 2005.
  • 4. Demirci, B., Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi Ve Eğitimcileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.(9), 55, Ankara, 1993.
  • 5. MEB., İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara, 2005.
  • 6. Yangın, S., 2004 Programı Çerçevesinde İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Dersinin Konularına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • 7. American Association for the Advancement of Science Science for all Americans: Summary, Washington, D. C: AAAS, 1989.
  • 8. Yin, R., Case study research: design and methods. Thousands Oaks, CA: Sage Publications, 1994.
  • 9. MEB., İlkokul Programı, Milli Eğitim Basım Evi, İstanbul, 1968.
  • 10. MEB., Tebliğler Dergisi, Cilt:53, Sayı:2365, Ankara, Ağustos-1992.
  • 11. MEB., Tebliğler Dergisi, Cilt:63, Sayı2518, Ankara, Kasım-2000.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halil Dindar Bu kişi benim

Ahu Taneri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dindar, H., & Taneri, A. (2011). MEB’İN 1968, 1992, 2000 VE 2004 YILLARINDA GELİŞTİRDİĞİ FEN PROGRAMLARININ AMAÇ, KAVRAM VE ETKİNLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI. Kastamonu Education Journal, 19(2), 363-378.