The aim of this study is to determine theTurkish pre-service teachers’ views about the lessons of Turkish teaching undergraduate curriculum according to variables of gender and graduation. ‘Attitude Survey for Turkish Education Undergraduate Curriculum’ realibility coefficient is 0.90 is used for collecting the data of research. Research’s data analysed with SPSS 11.5 programme. The results of the research can be summarized as follow: Gender variable is not substantive in teachers’ views, but graduation variable is meaningful in teachers’ views, and pre-service teachers have positive attitudes for undergradute curriculum
Turkish teaching teacher education undergraduate curriculums teacher candidates’ views.
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine göre belirlemektir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve güvenirlik katsayısı Croanbach alpha=0.90 bulunan “Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Programına Yönelik Tutum Anketi” ile toplanmıştır. Veriler SPSS 11.5 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; cinsiyet değişkeninin görüşlerde anlamlı fark oluşturmadığı, mezun olunan lise türünün ise görüşler üzerinde etkili olduğu, öğretmen adaylarının lisans programına ortalamanın üstünde olumlu düzeyde görüş belirttikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Türkçe öğretimi öğretmen eğitimi lisans programları öğretmen adayı görüşleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2 |