BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS’ VIEWS ABOUT TURKISH TEACHING UNDERGRADUATE CURRICULUM

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 555 - 566, 01.05.2011

Öz

The aim of this study is to determine theTurkish pre-service teachers’ views about the lessons of Turkish teaching undergraduate curriculum according to variables of gender and graduation. ‘Attitude Survey for Turkish Education Undergraduate Curriculum’ realibility coefficient is 0.90 is used for collecting the data of research. Research’s data analysed with SPSS 11.5 programme. The results of the research can be summarized as follow: Gender variable is not substantive in teachers’ views, but graduation variable is meaningful in teachers’ views, and pre-service teachers have positive attitudes for undergradute curriculum

Kaynakça

  • 1. Yılman, M. (2006). Türkiye’de öğretmen eğitiminin temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 2. Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 1-14.
  • 3. YÖK. (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen /ogretmen_yetistirme_lisans/rapor.doc. Erişim Tarihi: 08.02.2010
  • 4. Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 5. Başkan, A. G. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Ankara: Ritm İletişim Hizmetleri Ltd. Şti.
  • 6. Atay, D. Y. (2003). Öğretmen eğitiminin değişen yüzü. Ankara:Nobel Yayıncılık.
  • 7. Aksu, M. (2005). “Eğitim fakültelerinin değişen rolleri ve Avrupa boyutu”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı. (25-42). Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • 8. Ergün, M. (2005). Türkiye’de öğretmen yetiştirme çalışmalarının gelişmesi. http://www. egitim.aku.edu.tr/oytarihce.pdf Erişim Tarihi: 08.02.2010
  • 9. Okçabol, R. (2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • 10. Başkan, A.G.; Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 35-42.
  • 11. Ekiz, D. (2006). Öğretmen eğitimi ve öğretimde yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 12. Kızılçaoğlu, A. (2006). Eğitim fakültelerinde yeniden yapılandırma sürecine ilişkin eleştiriler ve öneriler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (16), 132-140.
  • 13. Taşdan, M. ve Çuhadaroğlu, E.O. (2006). Türkiye’de eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme ilişkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 5 (10), 209-224.
  • 14. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 203-218.
  • 15. Uygun, S. (2008). The impact of john dewey on the teacher education system in turkey. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 36 (4), 291-307.
  • 16. Taner, M. ve Başal, H.A. (2009). Cumhuriyetin ilanından günümüze türkiye’de ilköğretimde ve ilköğretime öğretmen yetiştirmede niceliksel ve niteliksel gelişmeler. e-Jornal of new World Sciences Academy, 4 (1), 139-154.
  • 17. Uçgun, D. (2006). Cumhuriyet Döneminde Türkçe Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 18. Saraç, C. (2005). Türk dili ve edebiyatı/türkçe öğretmenlerinin yetiştirilmesi. Eğitim Araştırmaları, 21, 211-222.
  • 19. Marshall, J. (1994). Anadili ve yazın öğretimi (Çev. Cahit Külebi). Ankara: Başak Yayınları.
  • 20. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 203-218.
  • 21. Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara:Nobel Yayıncılık.
  • 22. Görgen İ. ve Deniz, S. (2003). Ortaöğretim branş öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası programına yönelik görüşleri. Milli Eğitim, 158.
  • 23. Uslu, Z. (2006). Almanca Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Öğrenci Görüşleri Işığında 2006-2007 Öğretim Yılında Yapılan Değişikliklerin Değerlendirilmesi: Dicle üniversitesi örneği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(32), 169-185.

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 555 - 566, 01.05.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine göre belirlemektir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve güvenirlik katsayısı Croanbach alpha=0.90 bulunan “Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Programına Yönelik Tutum Anketi” ile toplanmıştır. Veriler SPSS 11.5 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; cinsiyet değişkeninin görüşlerde anlamlı fark oluşturmadığı, mezun olunan lise türünün ise görüşler üzerinde etkili olduğu, öğretmen adaylarının lisans programına ortalamanın üstünde olumlu düzeyde görüş belirttikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Yılman, M. (2006). Türkiye’de öğretmen eğitiminin temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 2. Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 1-14.
  • 3. YÖK. (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen /ogretmen_yetistirme_lisans/rapor.doc. Erişim Tarihi: 08.02.2010
  • 4. Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 5. Başkan, A. G. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Ankara: Ritm İletişim Hizmetleri Ltd. Şti.
  • 6. Atay, D. Y. (2003). Öğretmen eğitiminin değişen yüzü. Ankara:Nobel Yayıncılık.
  • 7. Aksu, M. (2005). “Eğitim fakültelerinin değişen rolleri ve Avrupa boyutu”. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı. (25-42). Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • 8. Ergün, M. (2005). Türkiye’de öğretmen yetiştirme çalışmalarının gelişmesi. http://www. egitim.aku.edu.tr/oytarihce.pdf Erişim Tarihi: 08.02.2010
  • 9. Okçabol, R. (2005). Öğretmen yetiştirme sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • 10. Başkan, A.G.; Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 35-42.
  • 11. Ekiz, D. (2006). Öğretmen eğitimi ve öğretimde yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 12. Kızılçaoğlu, A. (2006). Eğitim fakültelerinde yeniden yapılandırma sürecine ilişkin eleştiriler ve öneriler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (16), 132-140.
  • 13. Taşdan, M. ve Çuhadaroğlu, E.O. (2006). Türkiye’de eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme ilişkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 5 (10), 209-224.
  • 14. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 203-218.
  • 15. Uygun, S. (2008). The impact of john dewey on the teacher education system in turkey. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 36 (4), 291-307.
  • 16. Taner, M. ve Başal, H.A. (2009). Cumhuriyetin ilanından günümüze türkiye’de ilköğretimde ve ilköğretime öğretmen yetiştirmede niceliksel ve niteliksel gelişmeler. e-Jornal of new World Sciences Academy, 4 (1), 139-154.
  • 17. Uçgun, D. (2006). Cumhuriyet Döneminde Türkçe Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 18. Saraç, C. (2005). Türk dili ve edebiyatı/türkçe öğretmenlerinin yetiştirilmesi. Eğitim Araştırmaları, 21, 211-222.
  • 19. Marshall, J. (1994). Anadili ve yazın öğretimi (Çev. Cahit Külebi). Ankara: Başak Yayınları.
  • 20. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 203-218.
  • 21. Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara:Nobel Yayıncılık.
  • 22. Görgen İ. ve Deniz, S. (2003). Ortaöğretim branş öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası programına yönelik görüşleri. Milli Eğitim, 158.
  • 23. Uslu, Z. (2006). Almanca Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Öğrenci Görüşleri Işığında 2006-2007 Öğretim Yılında Yapılan Değişikliklerin Değerlendirilmesi: Dicle üniversitesi örneği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(32), 169-185.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erhan Durukan Bu kişi benim

Sedat Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Durukan, E., & Maden, S. (2011). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 19(2), 555-566.

10037