BibTex RIS Kaynak Göster

DEFEATED TO FOUNDATİON İNERTİA İN SCHOOLS: THE EVALUATİON OF MANAGERS’ VIEW

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 705 - 718, 01.09.2010

Öz

Inertia is meaning to stagnation, inaction, passivity and monotony in the system. The aim of this study is to determine primary school managers’ opinions and suggestions for ged rid of from inertia of schools. Working group is composed of primary school managers in Elazig center province. Semi-structured interview forms were sent to all the managers 30 working in primary school in working group. Managers’ opinions was evaluated with by the NVIVO 8 package program. Consequently, schools against to institutional inertia; should take decisions quickly, should be open to new data base, members’ needs should quickly met, should to create effective environmental cooperation, sustainable resources and sustainable success.

Kaynakça

  • 1. Ash, İ. E. (1913). What makes a people lethargic or energetic. The American Journal of Sociology, 19(3), 370-379.
  • 2. Aytaç, T. (2000). Okul merkezli yönetim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 3. Çelik, V. (2003). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 4. Hannan, M. T., Freeman, J. (1984). Structural inertia and organizational change. American Sociological Review, 49(2), 149-164.
  • 5. Kuş, E. (2008). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 6. Kutlu, Ö. (2004). Gelişmiş ülkeler ve Türkiye’de kamu reformu ve yönetimin yeniden düzenlenmesi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • 7. Leblebici, N. D. (2005). Küresel değişim baskısına karşı türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • 8. Liao, S., Fei, W. and Liu, C. (2008). Relationships between knowledge inertia, organizational learning and organization innovation. Technovation, 28, 183–195.
  • 9. Özden, Y. (2002). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • 10. Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B. and Bavhrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theorretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of Management, 26(3), 513- 519.
  • 11. Sekman, M., Utku, A. (2008). Çevik şirketler. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 12. Sekman, M. (2009). Kişisel ataleti yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 13. Sekman, M. (2002). Ulusal ataleti yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 14. Sterlund, J. O., Loven, E. (2005). Product change with low inertia. Research and Behavioral Science, 22, 547-560.
  • 15. Tan, H. H., Tan, M. L. (2008). Organizational citizenship behavior and social loafing: The role of personality, motives, and contextual factors. The Journal of Psychology, 142(1), 89–108.
  • 16. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık

OKULLARDA KURUMSAL ATALETİ YENMEK: YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 705 - 718, 01.09.2010

Öz

Atalet; sistem içerisinde durgunluk, eylemsizlik, pasiflik, monotonluk ve tembellik, anlamlarına gelir. Bu çalışmanın amacı, okul örgütlerinin ataletten kurtarılmasına yönelik ilköğretim okulu yöneticilerinin görüş ve önerilerini tespit etmektir. Çalışma grubunu Elazığ İl Merkezinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticileri oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları çalışma grubunda bulunan toplam 30 ilköğretim okul yöneticisine dağıtılmıştır. Yöneticilerin görüşleri NVIVO 8 nitel veri analizi paket programı ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak okullar kurumsal atalete karşı; kararları hızlı almalı, yeni bilgi kaynaklarına açık olmalı, üyelerin ihtiyaçlarını hızlı karşılamalı, etkili çevre işbirliği, sürdürebilir kaynaklar ve sürdürülebilir başarı oluşturmalıdır.

Kaynakça

  • 1. Ash, İ. E. (1913). What makes a people lethargic or energetic. The American Journal of Sociology, 19(3), 370-379.
  • 2. Aytaç, T. (2000). Okul merkezli yönetim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 3. Çelik, V. (2003). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 4. Hannan, M. T., Freeman, J. (1984). Structural inertia and organizational change. American Sociological Review, 49(2), 149-164.
  • 5. Kuş, E. (2008). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 6. Kutlu, Ö. (2004). Gelişmiş ülkeler ve Türkiye’de kamu reformu ve yönetimin yeniden düzenlenmesi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • 7. Leblebici, N. D. (2005). Küresel değişim baskısına karşı türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • 8. Liao, S., Fei, W. and Liu, C. (2008). Relationships between knowledge inertia, organizational learning and organization innovation. Technovation, 28, 183–195.
  • 9. Özden, Y. (2002). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • 10. Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B. and Bavhrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theorretical and empirical literature and suggestions for future research. Journal of Management, 26(3), 513- 519.
  • 11. Sekman, M., Utku, A. (2008). Çevik şirketler. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 12. Sekman, M. (2009). Kişisel ataleti yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 13. Sekman, M. (2002). Ulusal ataleti yenmek, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 14. Sterlund, J. O., Loven, E. (2005). Product change with low inertia. Research and Behavioral Science, 22, 547-560.
  • 15. Tan, H. H., Tan, M. L. (2008). Organizational citizenship behavior and social loafing: The role of personality, motives, and contextual factors. The Journal of Psychology, 142(1), 89–108.
  • 16. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim H. Çankaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çankaya, İ. H. (2010). OKULLARDA KURUMSAL ATALETİ YENMEK: YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Kastamonu Education Journal, 18(3), 705-718.