BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS GAZI UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION MUSIC TEACHING PROGRAMMES’ PIANO STUDENTS’ ANXIETY LEVEL

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 943 - 960, 01.09.2010

Öz

The aim of research is to give suggestion for determine anxiety level of Gazi University Faculty of Music Teaching Programme piano students’ mid term to final exam process, to reduce or block bad conditions of anxiety. In 2006-2007 academic year, 200 students are studying at Gazi University Gazi Faculty of Education Music Teaching Programme. In this study, 150 students who gets piano lessons obligatory were attached to the research. Results, reached by method of survey. These are major results of study:It is determined that opinion of “the assessments are done by commission is a factor at students success” results high level anxiety. It is determined second class students anxiety leverage points more then other class students.

Kaynakça

  • 1-Öktem, N. (1981). Anksiyetenin Öğrenme ve Hafızaya Etkisi. İstanbul; Güryay Matbaası.
  • 2-Fiske, S.T. and Morling, B. (1996). Controlling self and others: A theory of anxiety, mental control and social control. 22(2), 115-124b, Personality and Social Psychology Bulletin.
  • 3-Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • 4-Köknel, Ö. (1989) Genel ve Klinik Psikiyatri, İstanbul; Nobel Kitabevi.
  • 5-Arkonaç, O. (1986). Psikiyatrik Bozukluklar ve Tedavileri. İstanbul; Nobel Kitabevi.
  • 6-Morgan, C.T. (1981). Psikolojiye Giriş 1, Ankara; Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • 7-American Psyhiatric Association (APA) (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder, (4. ed.); Washington, DC.
  • 8-Alaylıoğlu, R. O., Ferhan, A. (1976). Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, İstanbul; İnkılap ve Aka Basımevi.
  • 9-Spielberger, C.D. (1972). Conceptual and methodological issues, Anxiety current trends in theory and research, Ed: C.D. Spielberger. Vol.11, NewYork, Academic Press.
  • 10-Lazarus, R. and Folkman S. (1984). Stres, Appraisal and Coping. New York, Springer.
  • 11-Başaran, İ. E. (1992). Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara; Gül yayınevi.
  • 12-Başarır, D. (1990). Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Durumluk Kaygısı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişkiler. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 13-Dalkılıç, N. (2001). An Investigation into The Role of Anxiety in Second Language Learning, Social Sciences of Institute, Adana, Çukurova Universty.
  • 14-Benbasa, D. (2001). Children’s Over and Underestimation of Academic Perforfance in Relation to Anxiety and Self-Concept, Social Science, İstanbul, Bogaziçi University.
  • 15-Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı. (Altıncı Basım) İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • 16-Özodaışık, M. (1989). Yalnızlığın Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • 17-Vural, İ. (1990). Psychometric Evaluation of Four System Anxiety Questionnaire in Turkish Population, Thesis M.A., İstanbul Boğaziçi University: Institute For Graduate Studies in Social Sciences.
  • 18-Gençtan, E. (1988). Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. İstanbul; Remzi Kitabevi.
  • 19-Songar, A. (1981). Psikiyatri, İstanbul, Minnetoğlu Yayınevi.

GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI PİYANO ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 943 - 960, 01.09.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı piyano öğrencilerinin vize ile final süreci arasındaki kaygı düzeylerini tespit etmek, bu doğrultuda kaygının zararlı etkilerini engellemek ya da en aza indirgemek için önerilerde bulunmaktır. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı’nda 2006- 2007 öğretim yılında 200 öğrenci öğrenim görmektedir. Bu araştırmada zorunlu piyano dersini alan 150 öğrencinin tamamı örnekleme dâhil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda değerlendirmelerinin komisyon tarafından yapılmasının başarılarını engelleyecek bir değişken olduğunu düşünen öğrencilerde bu düşüncenin “yüksek” düzeyde kaygıya neden olduğu saptanmıştır. İkinci sınıf öğrencilerinin diğer sınıflardaki öğrencilere göre daha kaygılı oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • 1-Öktem, N. (1981). Anksiyetenin Öğrenme ve Hafızaya Etkisi. İstanbul; Güryay Matbaası.
  • 2-Fiske, S.T. and Morling, B. (1996). Controlling self and others: A theory of anxiety, mental control and social control. 22(2), 115-124b, Personality and Social Psychology Bulletin.
  • 3-Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • 4-Köknel, Ö. (1989) Genel ve Klinik Psikiyatri, İstanbul; Nobel Kitabevi.
  • 5-Arkonaç, O. (1986). Psikiyatrik Bozukluklar ve Tedavileri. İstanbul; Nobel Kitabevi.
  • 6-Morgan, C.T. (1981). Psikolojiye Giriş 1, Ankara; Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • 7-American Psyhiatric Association (APA) (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder, (4. ed.); Washington, DC.
  • 8-Alaylıoğlu, R. O., Ferhan, A. (1976). Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, İstanbul; İnkılap ve Aka Basımevi.
  • 9-Spielberger, C.D. (1972). Conceptual and methodological issues, Anxiety current trends in theory and research, Ed: C.D. Spielberger. Vol.11, NewYork, Academic Press.
  • 10-Lazarus, R. and Folkman S. (1984). Stres, Appraisal and Coping. New York, Springer.
  • 11-Başaran, İ. E. (1992). Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara; Gül yayınevi.
  • 12-Başarır, D. (1990). Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Durumluk Kaygısı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişkiler. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 13-Dalkılıç, N. (2001). An Investigation into The Role of Anxiety in Second Language Learning, Social Sciences of Institute, Adana, Çukurova Universty.
  • 14-Benbasa, D. (2001). Children’s Over and Underestimation of Academic Perforfance in Relation to Anxiety and Self-Concept, Social Science, İstanbul, Bogaziçi University.
  • 15-Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı. (Altıncı Basım) İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • 16-Özodaışık, M. (1989). Yalnızlığın Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • 17-Vural, İ. (1990). Psychometric Evaluation of Four System Anxiety Questionnaire in Turkish Population, Thesis M.A., İstanbul Boğaziçi University: Institute For Graduate Studies in Social Sciences.
  • 18-Gençtan, E. (1988). Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. İstanbul; Remzi Kitabevi.
  • 19-Songar, A. (1981). Psikiyatri, İstanbul, Minnetoğlu Yayınevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Serkan Umuzdaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Umuzdaş, M. S. (2010). GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI PİYANO ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Kastamonu Education Journal, 18(3), 943-960.