The present study aims to evaluation the self esteem levels which include perception in connection with themselves and emotional intelligence levels which involves the use emotional skills in social interactions according to some socio-demographic variables. The present study administered Rosenberg’s Self Esteem Scale RSES and Schutte Emotional Intelligence Scale SEIS to 124 males and 46 females, a total of 170 voluntary people who participated in the special ability examinations in order to attend physical education and sport teaching departments at university. Analysis of the data was made with SPSS program p
Physical Education Self Esteem Emotional Intelligence Attitude of the Family Social and Sports Activity
Bu araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü özel yetenek sınavına giren adayların, kendileri ile ilgili algılamalarını içeren benlik saygıları ve sosyal etkileşimlerde duygusal becerileri kullanabilme yeteneklerini içeren duygusal zeka düzeylerinin bazı sosyodemografik özelliklere göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen ve sınava başvuran 124 erkek, 46 bayan toplam 170 kişiye; benlik saygısı ölçeği Rosenberg’s Self Esteem Scale RSES ve duygusal zeka ölçeği Schutte Emotional Intelligence Scale SEIS uygulanmıştır. Verilerin analizinde, SPSS paket programından yararlanılmıştır p< 0,05 . Araştırma sonucu, yaş, sosyal ve sportif etkinliklere katılım, aile tipi, aile tutum ve davranış şekillerinin benlik saygısı ve duygusal zeka düzeylerini etkileyen ortak değişkenler olduğu tespit edilmiştir.
Beden Eğitimi Benlik Saygısı Duygusal Zeka Aile Tutumu Sosyal ve Sportif Etkinlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2 |