BibTex RIS Kaynak Göster

THE THEORETICAL ANALYSIS ON LEARNING ORGANIZATION, KNOWLEDGE MANAGEMENT AND E-LEARNING IN BEING AN INFORMATION SOCIETY

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 501 - 512, 01.05.2010

Öz

The purpose of this study was to investigate the concepts of “learning organization”, “knowledge and knowledge management” and “e-learning”. The definitions, processes, steps of application and relations among these concepts were also analyzed. To that end, national and international conducted studies about each concept were examined separately in order to state theoretical analysis that includes these concepts. Moreover, it was explained that transforming these terms to real life continuously and systematically is important for organizations in order to survive and retain their efficiencies to keep up with competition. More information can be reached more easily by utilizing various technological innovations in contrast to the past. As a conclusion, the basic concepts which were discussed in this paper were seen as a related and complementary component to be become learning organizations in information society.

Kaynakça

  • 1. Akgün, A. E. ve Keskin, H. (2003). Sosyal Bir Etkileşim Süreci Olarak Bilgi Yönetimi ve Bilgi Yönetimi Süreci, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1),175-188.
  • 2. Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi, İstanbul Kariyer Yayıncılık.
  • 3. Bayraktaroğlu, S. (2002). Bilgi Toplumu ve Düşmanları, Bilgi Dergisi, 5, 35-41
  • 4. Beijerse, R. P. (1999). Questions in Knowledge Management: Defining and Conceptualizing a Phenomenon, Journal Of Knowledge Management, 3(2) , 94-109.
  • 5. Bhatt, G. (2001). Knowledge Management in Organizations: Examining The Interactions between Technologies, Techniques, and People. Journal of Knowledge Management, 5 (1), 68-75.
  • 6. Cullen, J. (1999). Socially Constructed Learning: A Commentary on the Concept of the Learning Organisation. The Learning Organization, 6 (1) 45-52.
  • 7. Çapar, B. (2003). Bilgi Yönetimi: Nasıl Bir İnsangücü?
  • 8. (2005, Mayıs, 25)
  • 9. Çetin M. (2007). Bölgesel kalkinma ve girişimci üniversiteler. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review. 7(1) 217–238
  • 10. Dixon, N. M. (1992). Organizational Learning: A Review of the Literature with Implications for HRD Professionals. Human Resource Development Quarterly,3(1), 29-49.
  • 11. Güçlü , N. & Sotirofski K. (2006). Bilgi yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 351-371
  • 12. Khan, B. (2001). Web based Training. Educational Technology Publications, Englewood
  • 13. Knowles, M. (1984). The Adult Learner: A Neglected Species (3rd Ed.). Houston, TX
  • 14. Gulf Publishing.
  • 15. Kearsley, G., Marquardt, M. J. (2001). Infostructures: Technology, Learning and Organizations. Web-base Training. Khan, Badrul H. editor. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • 16. Nonaka, I. (1991). The knowledge-creating company, Harvard Business Review, 69, N o v e m b e r - D e c e m b e r , 9 6 - 1 0 4 . (2005, Mayıs, 25)
  • 17. Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-Creating Company, Oxford University, New York, NY.
  • 18. Rogers, M. E. (1995). Diffusion of Innovations. (Fourth Edition), New York
  • 19. Senge, P. M. (1990). Beşinci Disiplin, (8. Baskı) (Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd.
  • 20. Teare, R. and Dealtry, R. (1998). Building and Sustaining a Learning Organization, The Learning Organization, 5 (1), 47-60.
  • 21. Wick, C., W., & Leon, S., L. (2006). From ideas to action: Creating a learning organization. Human Resource Management 34 (2), 299 - 311
  • 22. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.

BİLGİ TOPLUMU OLMA YOLUNDA ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR, BİLGİ YÖNETİMİ VE E-ÖĞRENME ÜZERİNE TEORİK BİR ÇÖZÜMLEME

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 501 - 512, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmada, son yıllarda bilgi toplumundaki gelişmeler ve bu gelişmelerin getirdiği yaklaşımlardan olan üç temel kavram “öğrenen organizasyonlar”, “bilgi ve bilgi yönetimi” ve “e-öğrenme” incelenmiştir. Bu kavramların tanımları, süreçleri, uygulama basamakları ve birbirleriyle olan ilişkileri irdelenmiştir. Bu amaçla, her bir kavram hakkında ayrı ayrı yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar araştırılmış ve bu üç kavramı içeren teorik bir çözümlemeye gidilmiştir. Ayrıca, günümüzdeki rekabet ortamında, organizasyonların varlıklarını ve etkinliklerini sürdürebilmeleri için bu kavramları sistematik ve sürekli bir biçimde hayata geçirmenin önemine değinilmiştir. Geçmişe oranla her gün daha çok bilgiye, daha farklı yöntemlerle ulaşılması, bilginin yönetiminin süreçleri tartışılarak, organizasyonlardaki e-öğrenme gereksinimleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak incelenen temel kavramlar, bilgi toplumundaki organizasyonlar için birbiriyle ilişkili ve tamamlayan unsurlar olarak görülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Akgün, A. E. ve Keskin, H. (2003). Sosyal Bir Etkileşim Süreci Olarak Bilgi Yönetimi ve Bilgi Yönetimi Süreci, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1),175-188.
  • 2. Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi, İstanbul Kariyer Yayıncılık.
  • 3. Bayraktaroğlu, S. (2002). Bilgi Toplumu ve Düşmanları, Bilgi Dergisi, 5, 35-41
  • 4. Beijerse, R. P. (1999). Questions in Knowledge Management: Defining and Conceptualizing a Phenomenon, Journal Of Knowledge Management, 3(2) , 94-109.
  • 5. Bhatt, G. (2001). Knowledge Management in Organizations: Examining The Interactions between Technologies, Techniques, and People. Journal of Knowledge Management, 5 (1), 68-75.
  • 6. Cullen, J. (1999). Socially Constructed Learning: A Commentary on the Concept of the Learning Organisation. The Learning Organization, 6 (1) 45-52.
  • 7. Çapar, B. (2003). Bilgi Yönetimi: Nasıl Bir İnsangücü?
  • 8. (2005, Mayıs, 25)
  • 9. Çetin M. (2007). Bölgesel kalkinma ve girişimci üniversiteler. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review. 7(1) 217–238
  • 10. Dixon, N. M. (1992). Organizational Learning: A Review of the Literature with Implications for HRD Professionals. Human Resource Development Quarterly,3(1), 29-49.
  • 11. Güçlü , N. & Sotirofski K. (2006). Bilgi yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 351-371
  • 12. Khan, B. (2001). Web based Training. Educational Technology Publications, Englewood
  • 13. Knowles, M. (1984). The Adult Learner: A Neglected Species (3rd Ed.). Houston, TX
  • 14. Gulf Publishing.
  • 15. Kearsley, G., Marquardt, M. J. (2001). Infostructures: Technology, Learning and Organizations. Web-base Training. Khan, Badrul H. editor. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • 16. Nonaka, I. (1991). The knowledge-creating company, Harvard Business Review, 69, N o v e m b e r - D e c e m b e r , 9 6 - 1 0 4 . (2005, Mayıs, 25)
  • 17. Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-Creating Company, Oxford University, New York, NY.
  • 18. Rogers, M. E. (1995). Diffusion of Innovations. (Fourth Edition), New York
  • 19. Senge, P. M. (1990). Beşinci Disiplin, (8. Baskı) (Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd.
  • 20. Teare, R. and Dealtry, R. (1998). Building and Sustaining a Learning Organization, The Learning Organization, 5 (1), 47-60.
  • 21. Wick, C., W., & Leon, S., L. (2006). From ideas to action: Creating a learning organization. Human Resource Management 34 (2), 299 - 311
  • 22. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Recep Çakır Bu kişi benim

Erman Yükseltürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, R., & Yükseltürk, E. (2010). BİLGİ TOPLUMU OLMA YOLUNDA ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR, BİLGİ YÖNETİMİ VE E-ÖĞRENME ÜZERİNE TEORİK BİR ÇÖZÜMLEME. Kastamonu Education Journal, 18(2), 501-512.