BibTex RIS Kaynak Göster

ROLE OF SCIENCE COURSES AND TEACHERS IN HIGH SCHOOL STUDENTS’ INTEREST AND ORIENTATION TOWARDS SCIENCE AND SCIENTISTS

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 99 - 114, 01.01.2010

Öz

In this study, students’ interest on science and scientists and the role of science course and teachers on recognising scientists, encouraging and orientating students towards science were investigated based on students’ and teachers’ thoughts. The sample of this study contains 240 students and 57 science teachers that work in these schools which randomly selected from clustered secondary schools in 2007. In this study qualitative and quantitative methods were used together. According to results gained from this study it was determined that there is students’ interest and orientation towards science a little bit, but science courses and teachers aren’t effective on students’ interest and orientation.

Kaynakça

  • 1.TUBİTAK (2004). Bilim Okur-yazarlığı araştırması raporu. Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu Toplantısı. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files /BTYPD / btyk/ adresinden 16 Mayıs 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 2.Çavaş,B., Kesercioğlu, T.(2005) Fen eğitiminin uygunluğu: Rose projesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. www.erg.sabanciuniv.edu/iok2005/ bildiriler/teoman-kesercioglu.doc adresinden 20 Mart 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 3.Ayaş A., Akdeniz, A., Çepni, S. (1994). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi-l : Tarihsel bir bakış, Çağdaş Eğitim, 204, 21-25.
  • 4.Buluş-Kırıkkaya, E., Tanrıverdi, B. (2006) İlköğretim Kurumlarında Bulunan Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamalarının Fen Eğitiminin Amaçlarına Uygunluğu Açısından Değerlendirilmesi. MEB EARGED Projesi. Sayı:B.08.0.EGD.0.33.05.00-311-935/3090
  • 5.Woolnough, B. (1994). Effective Science Teaching. Buckingham: Open University Press.
  • 6.Ebenezer, J. V., Zoller, U. (1993). Grade 10 students’perceptions of and attitudes toward science teaching and school science. Journal of Research in Science Teaching, 30, 175– 186.
  • 7.Doğan, İ (2003). Liselerde alan seçmeli program uygulamaları üzerine bir değerlendirme: Ankara il merkezindeki liseler örneği. Milli Eğitim Dergisi. 159 http://yayim. meb.gov.tr/dergiler/159/dogan.html adresinden 15 Kasım 2006 tarihinde edinilmiştir.
  • 8. Jenkins, E. W. (1994). Public understanding of science and science education for action. Journal of Curriculum Studies, 26, 601–612.
  • 9.Durant, J., Bauer (1997). Public understanding of science: the 1996 survey. Paper presented at a seminar at the Royal Society, 8 December 1997.
  • 10.Osborne, J., Simon, S., Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its application. International Journal of Science Education, 25(9), 1049– 1079.
  • 11. Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • 12.Tobin, K. (1990). Research on science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. School Science and Mathematics, 90(5), 403
  • 13.RTÜK (2006). http://www.rtuk.gov.tr/sayfalar/Icerik adresinden 5 Şubat 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 14.Aydoğdu, M., Kesercioğlu, T.(2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Ani Yayıncılık
  • 15.TUBA (2006).www.tuba.gov.tr/habergoster adresinden 7 şubat 2007 tarihinde edinilmiştir.Ming ea alis dolut dolore modolummy num in heniamcommy nulla consequat praestie con utpatue vendre dit ea faciliquipis eu feuguercip ex er sumsandre do cor am qui te min ulla facilla autat dolorer sequipsusto essectem ad mod eugiam, vulluptat at.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİLİME VE BİLİM İNSANLARINA KARŞI İLGİ VE YÖNELİMİNDE FEN DERSLERİ VE FEN ÖĞRETMENLERİNİN ROLÜ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 99 - 114, 01.01.2010

Öz

Bu çalışmada bir yandan öğrencilerin bilime ve bilim insanlarına karşı ilgi ve merakları, diğer yandan da bilim insanlarını tanıma, bilime özendirme ve yönlendirmede fen dersi ve öğretmenlerinin rolü öğrenci ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak araştırılmıştır.Araştırmanın Örneklemini,2007 yılında kümeleme yöntemi ile belirlenen ortaöğretim okullarında basit tesadüfi örneklemeyle seçilmiş 240 öğrenci ve bu okullarda görevli 57 fen öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır.. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin az da olsa bilime ve bilim insanlarına ilgi ve yöneliminin olduğu ancak öğrencilerin bilimsel çalışmalara ve bilim insanlarına duyulan ilgi ve yöneliminde fen dersleri ve öğretmenlerinin etkili olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • 1.TUBİTAK (2004). Bilim Okur-yazarlığı araştırması raporu. Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu Toplantısı. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files /BTYPD / btyk/ adresinden 16 Mayıs 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 2.Çavaş,B., Kesercioğlu, T.(2005) Fen eğitiminin uygunluğu: Rose projesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. www.erg.sabanciuniv.edu/iok2005/ bildiriler/teoman-kesercioglu.doc adresinden 20 Mart 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 3.Ayaş A., Akdeniz, A., Çepni, S. (1994). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi-l : Tarihsel bir bakış, Çağdaş Eğitim, 204, 21-25.
  • 4.Buluş-Kırıkkaya, E., Tanrıverdi, B. (2006) İlköğretim Kurumlarında Bulunan Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamalarının Fen Eğitiminin Amaçlarına Uygunluğu Açısından Değerlendirilmesi. MEB EARGED Projesi. Sayı:B.08.0.EGD.0.33.05.00-311-935/3090
  • 5.Woolnough, B. (1994). Effective Science Teaching. Buckingham: Open University Press.
  • 6.Ebenezer, J. V., Zoller, U. (1993). Grade 10 students’perceptions of and attitudes toward science teaching and school science. Journal of Research in Science Teaching, 30, 175– 186.
  • 7.Doğan, İ (2003). Liselerde alan seçmeli program uygulamaları üzerine bir değerlendirme: Ankara il merkezindeki liseler örneği. Milli Eğitim Dergisi. 159 http://yayim. meb.gov.tr/dergiler/159/dogan.html adresinden 15 Kasım 2006 tarihinde edinilmiştir.
  • 8. Jenkins, E. W. (1994). Public understanding of science and science education for action. Journal of Curriculum Studies, 26, 601–612.
  • 9.Durant, J., Bauer (1997). Public understanding of science: the 1996 survey. Paper presented at a seminar at the Royal Society, 8 December 1997.
  • 10.Osborne, J., Simon, S., Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its application. International Journal of Science Education, 25(9), 1049– 1079.
  • 11. Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • 12.Tobin, K. (1990). Research on science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. School Science and Mathematics, 90(5), 403
  • 13.RTÜK (2006). http://www.rtuk.gov.tr/sayfalar/Icerik adresinden 5 Şubat 2007 tarihinde edinilmiştir.
  • 14.Aydoğdu, M., Kesercioğlu, T.(2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Ani Yayıncılık
  • 15.TUBA (2006).www.tuba.gov.tr/habergoster adresinden 7 şubat 2007 tarihinde edinilmiştir.Ming ea alis dolut dolore modolummy num in heniamcommy nulla consequat praestie con utpatue vendre dit ea faciliquipis eu feuguercip ex er sumsandre do cor am qui te min ulla facilla autat dolorer sequipsusto essectem ad mod eugiam, vulluptat at.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Esma Buluş Kırıkkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Buluş Kırıkkaya, E. (2010). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİLİME VE BİLİM İNSANLARINA KARŞI İLGİ VE YÖNELİMİNDE FEN DERSLERİ VE FEN ÖĞRETMENLERİNİN ROLÜ. Kastamonu Education Journal, 18(1), 99-114.