BibTex RIS Kaynak Göster

ETHICS IN SALES EFFORTS OF CATERING FIRMS: A SAMPLE FROM KASTAMONU

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 241 - 256, 01.01.2010

Öz

This study was designed and carried out in order to determine sales efforts that catering firms used to tout for custom and whether these efforts were considered ethical by the customers. While 31,6% of the participants were content with the catering firms, 10,9% of the participants were not, and 57,5% of the total population mentioned that they were partly content with the firms. The participants stated that they were not content with the catering firms due to the fact that the food was untasteful 25,8% and that the service was not satisfactory 25,5% . Of all the sales efforts that catering firms used to tout for custom, the one that the consumers considered the most unethical was individual sales efforts with an average of 3,73 %.

Kaynakça

  • 1. Yeşiltay, P., 2006, “Pazarlama Etiği” http://pazarlama.blogcu.com/pazarlamaetigi_433981.html 07.04.2008
  • 2. Bölükoğlu, İ., Kitleye Yönelik Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Optimizasyon. s.30, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, 1988.
  • 3. Sökmen, A., Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 3. Baskı, s.1, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 4. Sökmen, A., Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 3. Baskı, s.6-7, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 5. Yamamoto, T.G., Satış ve Satış Gücü Yönetimi, Literatür Yayınları, s.9 İstanbul, 2001.
  • 6. Gürbüz A., Erdoğan E., Satış Çabalarının İşletme İçin Önemi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://www.e-sosder.com/dergi/22116-134.pdf, s.116, Güz 2007.
  • 7. Denizer, D., Turizm Pazarlaması, s.109, Yıldız Matbaacılık, Ankara.
  • 8. Acar, A. G., Etik Değerlerin Kurumsallaştırılması Üzerine Bir Araştırma. s.11, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2000.
  • 9. Pıeper, A., Etiğe Giriş, Çev., Atayman, V., ve G. Sezer, s.30, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul, 1999.
  • 10. Engel, J.,, Blackwell, R.D., and Mınıard, P.W., Consumer Behaviour, s.914, Dryden Pres, Oklahoma-ABD, 1995.
  • 11. Ferrel, O. C., Fraedrıch, J., Business Ethics: Ethical Decision Making and Cases, s.35, Houghton Mifflin Company, Boston-ABD, 1994.
  • 12. Varinli, İ., Hizmet İşletmelerinde Çalışanların Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Değerlendirmeleri Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, s.45. http://eab.ege.edu.tr/pdf/4/C4- S1-2-%20M4.pdf, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • 13. Akers, J. F., Ethics and Competitiveness: Putting First Things First. s.79, Sloan Management Review. Sayı: Kış, 1989.
  • 14. Tüik (Türkiye İstatistik Kurumu), 2007, “Kastamonu İli Merkez İlçesinin, 2007 Nüfus Sayımı Sonuçları, Cinsiyete Göre 18 ve daha yukarı yaştaki nüfusu” bilgi@tuik.gov.tr , 01.09.2008
  • 15. Akgül, A., Çevik, O., İstatistik Analiz Teknikleri, “Spss’te İşletme Yönetimi Uygulamaları” s.436, İkinci Baskı, Ankara:Emek Ofset Ltd. Şti., 2005.
  • 16. Krejcıe, V. R., Morgan, W. D., Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement, 30, s. 607 – 610, 1970.
  • 17. Özdamar, K.., Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitapevi, Eskişehir, 2003.

YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİNİN SATIŞ ÇABALARINDA ETİK: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 241 - 256, 01.01.2010

Öz

Bu araştırma, Kastamonu il merkezinde bulunan yiyecek-içecek işletmelerinin müşteri çekmek için uyguladıkları satış çabalarını ve bu çabaların müşteriler tarafından etik olarak algılanıp algılanmadığını tespit etmek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmaya katılan bireylerin % 31,6’sı genel olarak yiyecek-içecek işletmelerinden memnun iken %10,9’u memnun olmadığını, geriye kalan % 57,5’lik kısım ise kısmen memnun olduğunu ifade etmiştir. Katılımcılar işletmelerin yemeklerini kalitesiz ve lezzetsiz buldukları %25,8 ve servisi beğenmedikleri için %25,5 işletmelerden memnun olmadıklarını bildirmişlerdir. Yiyecek-içecek işletmelerinin uyguladıkları satış çabaları içerisinde tüketiciler tarafından etik bulunmayan davranış 3,73 ortalama ile kişisel satış çabası olarak tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Yeşiltay, P., 2006, “Pazarlama Etiği” http://pazarlama.blogcu.com/pazarlamaetigi_433981.html 07.04.2008
  • 2. Bölükoğlu, İ., Kitleye Yönelik Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Optimizasyon. s.30, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, 1988.
  • 3. Sökmen, A., Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 3. Baskı, s.1, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 4. Sökmen, A., Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 3. Baskı, s.6-7, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 5. Yamamoto, T.G., Satış ve Satış Gücü Yönetimi, Literatür Yayınları, s.9 İstanbul, 2001.
  • 6. Gürbüz A., Erdoğan E., Satış Çabalarının İşletme İçin Önemi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://www.e-sosder.com/dergi/22116-134.pdf, s.116, Güz 2007.
  • 7. Denizer, D., Turizm Pazarlaması, s.109, Yıldız Matbaacılık, Ankara.
  • 8. Acar, A. G., Etik Değerlerin Kurumsallaştırılması Üzerine Bir Araştırma. s.11, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2000.
  • 9. Pıeper, A., Etiğe Giriş, Çev., Atayman, V., ve G. Sezer, s.30, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul, 1999.
  • 10. Engel, J.,, Blackwell, R.D., and Mınıard, P.W., Consumer Behaviour, s.914, Dryden Pres, Oklahoma-ABD, 1995.
  • 11. Ferrel, O. C., Fraedrıch, J., Business Ethics: Ethical Decision Making and Cases, s.35, Houghton Mifflin Company, Boston-ABD, 1994.
  • 12. Varinli, İ., Hizmet İşletmelerinde Çalışanların Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Değerlendirmeleri Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, s.45. http://eab.ege.edu.tr/pdf/4/C4- S1-2-%20M4.pdf, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • 13. Akers, J. F., Ethics and Competitiveness: Putting First Things First. s.79, Sloan Management Review. Sayı: Kış, 1989.
  • 14. Tüik (Türkiye İstatistik Kurumu), 2007, “Kastamonu İli Merkez İlçesinin, 2007 Nüfus Sayımı Sonuçları, Cinsiyete Göre 18 ve daha yukarı yaştaki nüfusu” bilgi@tuik.gov.tr , 01.09.2008
  • 15. Akgül, A., Çevik, O., İstatistik Analiz Teknikleri, “Spss’te İşletme Yönetimi Uygulamaları” s.436, İkinci Baskı, Ankara:Emek Ofset Ltd. Şti., 2005.
  • 16. Krejcıe, V. R., Morgan, W. D., Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement, 30, s. 607 – 610, 1970.
  • 17. Özdamar, K.., Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitapevi, Eskişehir, 2003.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sait Doğan Bu kişi benim

Nevin Şanlıer Bu kişi benim

Mehmet Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, S., Şanlıer, N., & Tuncer, M. (2010). YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİNİN SATIŞ ÇABALARINDA ETİK: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ. Kastamonu Education Journal, 18(1), 241-256.

10037