BibTex RIS Kaynak Göster

THE ASSESSMENT WITH THE COMPONENT OF THE PROCESS APPROACH TO WRITING AND THE CRITERIONS RELEVANT TO TEXT OF WRITTEN EXPRESSION SKILLS OF THE EDUCATION FACULTY STUDENTS THE SAMPLE OF NIGDE UNIVERSITY

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 271 - 290, 01.01.2010

Öz

The purpose of this study is to determine situation in using of written expression skills of the education faculty students. For this purpose, was asked from students writing compositions, at different periods and five separate topics. Later, the compositions were examined. Documents, were chosen by way of random method from the inside total composition papers. The compositions were examined from the writing process components and from the criterions relevant to text point of view. According to results of the investigation, the education faculty students’ written expression studies focus on product. As a result of this the compositions have partly the criterions relevant to text.

Kaynakça

  • 1. Sever, S., Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (4. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 2. Keçik, İ. ve Subaşı, L. U., Türkçe Sözlü ve Yazılı anlatım (Editör: C. İleri), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2001.
  • 3. Göğüş, B., Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Kadıoğlu Matbaacılık, Ankara, 1978.
  • 4. Yangın, B., Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Dersal Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • 5. İpşiroğlu, Z., Türkçe öğretiminde yaratıcılık Almanya’daki yeni öğretmenler: Göçmen kökenli üçüncü kuşak. Dil Dergisi, S. 135, s. 21-27, Ankara, 2007.
  • 6. Çakır, Ö., Yazma öğretiminde süreç yaklaşımına dayalı programın yazılı anlatım becerisini geliştirmedeki rolü: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Dil Dergisi, S. 122, s. 31-51, Ankara, 2003.
  • 7. Demirel, Ö. ve Şahinel, M., Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi (7. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 8. Oral, G., Yine Yazı Yazıyoruz -Okulda, İşyerinde, Evde, Kullanılabilecek Yaratıcı Yazı Uygulamaları-, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • 9. Maltepe, S., Türkçe öğretiminde yazılı anlatım uygulamaları için bir seçenek: Yaratıcı yazma yaklaşımı. Dil Dergisi, S. 132, s. 56-66, Ankara, 2006.
  • 10. Raimes, A., Techniques in Teaching Writing, Oxford University Press, Oxford, 1983.
  • 11. White, R. ve Arndt, V., Process Writing, Longman, London, 1991.
  • 12. Akyol, H., Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 13. Özdemir, E., Eleştirel Okuma (4. Baskı), Bilgi Yayınevi, Ankara, 2000.
  • 14. Hartman, D. K., ve Allison, J., Promoting Inquiry Oriented Discussions Using Multiple Texts (pp. 106-133). In L. B. Gambrell & J. F. Almasi’s (Eds.) Lively Discussions: Fostering Engaged Reading. DE: International Reading Association, Newark, 1996.
  • 15. Günay, D., Metin Bilgisi (Üçüncü Baskı), Multilingual Yayınevi, İstanbul, 2007.
  • 16. De Beaugrande, R. A. ve Wofgang, U. D., Introduction To Text Linguistic, Longman Group Company, London, 1981.
  • 17. Coşkun, E., Yazma Becerisi (ss. 49-91), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. (Editörler: A. Kırkkılıç, H. Akyol), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007.
  • 18. Aktulum, K., Metinlerarası İlişkiler, Öteki Yayınevi, Ankara, 1999.
  • 19. Akbayır, S., Cümle ve Metin Bilgisi (4. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 20. Bilgin, M., Anlamdan Anlatıma Türkçemiz (2. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN SÜREÇ YAKLAŞIMI VE METİNSELLİK ÖLÇÜTLERİ EKSENİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 271 - 290, 01.01.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerini kullanma durumlarını belirlemektir. Bu amaçla, öğrencilerden değişik zaman dilimlerinde beş ayrı konuda kompozisyon yazmaları istenmiş ve daha sonra kompozisyonlar incelenmiştir. İncelenen dokümanlar tüm çalışmalar arasından random seçkisiz, rastlantısal örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Kompozisyonlar yazma süreci bileşenleri ve metinsellik ölçütleri bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre eğitim fakültesi öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmaları ürün odaklıdır. Bunun bir sonucu olarak kompozisyonlar metinsellik ölçütlerine kısmen sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Sever, S., Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (4. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 2. Keçik, İ. ve Subaşı, L. U., Türkçe Sözlü ve Yazılı anlatım (Editör: C. İleri), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2001.
  • 3. Göğüş, B., Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Kadıoğlu Matbaacılık, Ankara, 1978.
  • 4. Yangın, B., Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Dersal Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • 5. İpşiroğlu, Z., Türkçe öğretiminde yaratıcılık Almanya’daki yeni öğretmenler: Göçmen kökenli üçüncü kuşak. Dil Dergisi, S. 135, s. 21-27, Ankara, 2007.
  • 6. Çakır, Ö., Yazma öğretiminde süreç yaklaşımına dayalı programın yazılı anlatım becerisini geliştirmedeki rolü: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Dil Dergisi, S. 122, s. 31-51, Ankara, 2003.
  • 7. Demirel, Ö. ve Şahinel, M., Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi (7. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 8. Oral, G., Yine Yazı Yazıyoruz -Okulda, İşyerinde, Evde, Kullanılabilecek Yaratıcı Yazı Uygulamaları-, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • 9. Maltepe, S., Türkçe öğretiminde yazılı anlatım uygulamaları için bir seçenek: Yaratıcı yazma yaklaşımı. Dil Dergisi, S. 132, s. 56-66, Ankara, 2006.
  • 10. Raimes, A., Techniques in Teaching Writing, Oxford University Press, Oxford, 1983.
  • 11. White, R. ve Arndt, V., Process Writing, Longman, London, 1991.
  • 12. Akyol, H., Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 13. Özdemir, E., Eleştirel Okuma (4. Baskı), Bilgi Yayınevi, Ankara, 2000.
  • 14. Hartman, D. K., ve Allison, J., Promoting Inquiry Oriented Discussions Using Multiple Texts (pp. 106-133). In L. B. Gambrell & J. F. Almasi’s (Eds.) Lively Discussions: Fostering Engaged Reading. DE: International Reading Association, Newark, 1996.
  • 15. Günay, D., Metin Bilgisi (Üçüncü Baskı), Multilingual Yayınevi, İstanbul, 2007.
  • 16. De Beaugrande, R. A. ve Wofgang, U. D., Introduction To Text Linguistic, Longman Group Company, London, 1981.
  • 17. Coşkun, E., Yazma Becerisi (ss. 49-91), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. (Editörler: A. Kırkkılıç, H. Akyol), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007.
  • 18. Aktulum, K., Metinlerarası İlişkiler, Öteki Yayınevi, Ankara, 1999.
  • 19. Akbayır, S., Cümle ve Metin Bilgisi (4. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • 20. Bilgin, M., Anlamdan Anlatıma Türkçemiz (2. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Göçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göçer, A. (2010). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN SÜREÇ YAKLAŞIMI VE METİNSELLİK ÖLÇÜTLERİ EKSENİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ NİĞDE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Kastamonu Education Journal, 18(1), 271-290.

10037