BibTex RIS Kaynak Göster

-Technic NoteNATURE FRIENDLY and CHILD PARTICIPATION BASED OUTDOOR DESIGN APPROACHES IN PRESCHOOL INSTITUTIONS: A PROJECT PROPOSAL

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 317 - 322, 01.01.2010

Öz

Preschool period is an important period that personalities of children are formed. Using exteriors as the education environment during the learning process is an important tool supporting the physical, social, emotional and cognitive developments of children. These areas must be shaped so as to support the development of children through multidisciplinary efforts, by also taking expectations of children, parents and school administration. Participation of children is an important aspect of these efforts. Active participation of children is important for raising participative individuals with well-developed consciousness for co-operation and who are able to protect their own rights, who respect others’ rights, and who are aware of their own capabilities. Within the scope of this technical note, it is aimed to assess and to share opinions and information with the experts for the proposed project which is developed with a nature-friendly understanding based on children’s participation with an objective of increasing the quality of preschool education.

Kaynakça

  • 1. Akdağ Z., Erdiller Z., Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocuklara Çevre Bilincini Kazandırmak İçin Gönüllü Kuruluşlar ile İşbirliği Yapmak, 7.Ulusal Gazi Üniversitesi Fen Matematik Kongresi, 2006.
  • 2. Aktas Arnas, Y., Fen ve Matematik Ögreniyorum. Morpa Kültür Yayınları, 96 s, İstanbul, . 2007.
  • 3. Argun, Y., Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Egitimi, Anı Yayıncılık, 168 s, Ankara, 2004.
  • 4. Basal, H.a Okul Öncesi Egitiminde Uygulamalı Çevre Egitimi. Erken Çocuklukta Gelisim ve Egitimde Yeni Yaklasımlar 2, Morpa Kültür Yayınları, s.366-378, İstanbul, 2005.
  • 5. Basal, H.b ,Okul Öncesi Egitim. Morpa Kültür Yayınları, 96 s., İstanbul, 2005.
  • 6. Erkan,S., Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Hizmet İçi Eğitim. “9. YAPA Okul Öncesi Eğitimi Yaygınlaştırma Semineri”.,17-19 Haziran Ankara1993.
  • 7. Hart, R. A. Çocukların Katılımı: Maskotluktan Yurttaşlığa, UNICEF, Italy,1992
  • 8. Karaküçük, A. Suna. Öğretmen Adaylarının Eğitim Ortamlarının Mekansal Koşullarına İlişkin Gözlemlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumunda sunulmuş bildiri. Hacettepe Üniversitesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi. Bakü, Azerbaycan, 2007.
  • 9. Oktay, A., Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epilson Yayıncılık Hiz. San. Ltd. Sti, İstanbul, 1999
  • 10. Ulcay, S. Okulöncesi Eğitimde Fen Bilgisi Eğitim Programları. 6. Ya-pa Okulöncesi Eğitimi veYaygınlaştırılması Semineri İstanbul, Seminer Kitabı, Ya-pa Yayınları, İstanbul: 36-40. 1989.

-Teknik NotOKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DOĞA DOSTU ve ÇOCUK KATILIMI TEMELLİ DIŞ MEKAN TASARIM YAKLAŞIMLARI BİR PROJE ÖNERİSİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 1, 317 - 322, 01.01.2010

Öz

Okul öncesi dönem, çocuklarının kişiliklerinin şekillendiği önemli bir dönemdir. Öğrenme süreçlerinde dış mekânın eğitim ortamı olarak kullanılması, çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyici önemli bir araçtır. Bu alanlar çocuk gelişimini destekleyecek şekilde disiplinler arası bir çalışmayla, çocukların, velilerin, okul yönetiminin beklentileri de göz önünde bulundurularak şekillendirilmelidir. Çocuk katılımı bu sürecin önemli bir boyutudur. Kendi haklarını savunabilen, başkalarının hakkına saygı duyan, işbirliği yapabilme bilinci gelişmiş, paylaşımcı, kendi yeteneklerinin farkında olan, kendini özgürce ifade edebilen birer bireyler yetiştirmek için çocukların aktif katılımı önemlidir. Bu teknik not kapsamında, doğa dostu ve çocuk katılım temelli bir anlayışla geliştirilen ve okul öncesi eğitimde kalitenin arttırılmasına yönelik öneri projeye ilişkin değerlendirme, görüş ve bilginin konuyla ilgili uzmanlarla paylaşımını hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • 1. Akdağ Z., Erdiller Z., Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocuklara Çevre Bilincini Kazandırmak İçin Gönüllü Kuruluşlar ile İşbirliği Yapmak, 7.Ulusal Gazi Üniversitesi Fen Matematik Kongresi, 2006.
  • 2. Aktas Arnas, Y., Fen ve Matematik Ögreniyorum. Morpa Kültür Yayınları, 96 s, İstanbul, . 2007.
  • 3. Argun, Y., Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Egitimi, Anı Yayıncılık, 168 s, Ankara, 2004.
  • 4. Basal, H.a Okul Öncesi Egitiminde Uygulamalı Çevre Egitimi. Erken Çocuklukta Gelisim ve Egitimde Yeni Yaklasımlar 2, Morpa Kültür Yayınları, s.366-378, İstanbul, 2005.
  • 5. Basal, H.b ,Okul Öncesi Egitim. Morpa Kültür Yayınları, 96 s., İstanbul, 2005.
  • 6. Erkan,S., Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Hizmet İçi Eğitim. “9. YAPA Okul Öncesi Eğitimi Yaygınlaştırma Semineri”.,17-19 Haziran Ankara1993.
  • 7. Hart, R. A. Çocukların Katılımı: Maskotluktan Yurttaşlığa, UNICEF, Italy,1992
  • 8. Karaküçük, A. Suna. Öğretmen Adaylarının Eğitim Ortamlarının Mekansal Koşullarına İlişkin Gözlemlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumunda sunulmuş bildiri. Hacettepe Üniversitesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi. Bakü, Azerbaycan, 2007.
  • 9. Oktay, A., Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epilson Yayıncılık Hiz. San. Ltd. Sti, İstanbul, 1999
  • 10. Ulcay, S. Okulöncesi Eğitimde Fen Bilgisi Eğitim Programları. 6. Ya-pa Okulöncesi Eğitimi veYaygınlaştırılması Semineri İstanbul, Seminer Kitabı, Ya-pa Yayınları, İstanbul: 36-40. 1989.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlkden Talay Bu kişi benim

Fürüzan Aslan Bu kişi benim

Nur Belkayalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Talay, İ., Aslan, F., & Belkayalı, N. (2010). -Teknik NotOKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DOĞA DOSTU ve ÇOCUK KATILIMI TEMELLİ DIŞ MEKAN TASARIM YAKLAŞIMLARI BİR PROJE ÖNERİSİ. Kastamonu Education Journal, 18(1), 317-322.

10037