BibTex RIS Kaynak Göster

APPROACHES FOR LEARNİNG COVER THE BASİC BEHAVİOURS FOR 9.TH GRADE OF VİOLONCELLO STUDENTS OF ANATOLİAN HİGH SCHOOLS OF FİNE ARTS

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 1, 361 - 366, 01.01.2009

Öz

This study intended for 9th grade beginner violoncello students. A learning program has been prepared and there are thoughts and approaches about usage of this program in learning beginner stage techniques and their importance The intention of this study is to be a guide for teachers at Anatolian High Schools Of Fine Arts who works as 9th grade violoncello instructors.

Kaynakça

  • 1. UÇAN Ali; “Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Du- rum”, Evrensel Müzik Evi,Genişletilmiş 3. basım, 2006,Ankara
  • 2. TOKAY Dilbağ; “7-11 Yaş Grubundaki Çocukların Viyolonsel Eğitiminde Öncelikli Hususlar”, Yüksek Lisans Tezi, 2000, İstanbul
  • 3. FAYEZ Semra; “Kuramdan Uygulamaya Başlangıç Keman Eğitimi” Teknik –İlke- Yöntemler, Ankara,2001
  • 4. BÜYÜKAKSOY Feridun; “Keman Öğretinde İlkeler ve Yöntemler” ,Ankara, 1997
  • 5. ATAKIR Şafak; “Viyolonselde Vibrato ve Arşe Teknikleri”, Yüksek Lisans Sanat Eseri Çalışması Raporu, 2002, Ankara
  • 6. ORHAN Yıldırım Şebnem; “Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon” Yayınlanmamış makale, 2006, Ankara
  • 7. GÖBELEZ Cemalettin; “ Çalgı Dünyasında KEMAN”, 1996,İstanbul
  • 8. UÇAN Ali; “Müzik Eğitiminin Temel Niteliği, Üç Ana Türü ve Bazı temel Sorunları”, Orkestra Dergisi, sayı:207

ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ AGSL , ÇALGIVİYOLONSEL EĞİTİMİNDE 9. SINIFLARA YÖNELİK TEMEL DAVRANIŞLARIN KAZANDIRILMASI İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLAR

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 1, 361 - 366, 01.01.2009

Öz

Bu çalışmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri 9. sınıf çalgı- viyolonsel dersine yönelik olarak hazırlanan öğretim programının gerçekleştirilmesine ilişkin yaklaşımlar doğrultusunda, viyolonsele başlangıç düzeyinde temel tekniklerin kazandırılmasının önemi üzerinde durulmuş, bu konuda öneriler sunulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapmakta olan viyolonsel öğretmenlerine rehber olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. UÇAN Ali; “Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Du- rum”, Evrensel Müzik Evi,Genişletilmiş 3. basım, 2006,Ankara
  • 2. TOKAY Dilbağ; “7-11 Yaş Grubundaki Çocukların Viyolonsel Eğitiminde Öncelikli Hususlar”, Yüksek Lisans Tezi, 2000, İstanbul
  • 3. FAYEZ Semra; “Kuramdan Uygulamaya Başlangıç Keman Eğitimi” Teknik –İlke- Yöntemler, Ankara,2001
  • 4. BÜYÜKAKSOY Feridun; “Keman Öğretinde İlkeler ve Yöntemler” ,Ankara, 1997
  • 5. ATAKIR Şafak; “Viyolonselde Vibrato ve Arşe Teknikleri”, Yüksek Lisans Sanat Eseri Çalışması Raporu, 2002, Ankara
  • 6. ORHAN Yıldırım Şebnem; “Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon” Yayınlanmamış makale, 2006, Ankara
  • 7. GÖBELEZ Cemalettin; “ Çalgı Dünyasında KEMAN”, 1996,İstanbul
  • 8. UÇAN Ali; “Müzik Eğitiminin Temel Niteliği, Üç Ana Türü ve Bazı temel Sorunları”, Orkestra Dergisi, sayı:207
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şebnem Yıldırım Orhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Orhan, Ş. Y. (2009). ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ AGSL , ÇALGIVİYOLONSEL EĞİTİMİNDE 9. SINIFLARA YÖNELİK TEMEL DAVRANIŞLARIN KAZANDIRILMASI İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLAR. Kastamonu Education Journal, 17(1), 361-366.

10037