BibTex RIS Kaynak Göster

PRESERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ UNDERSTANDING LEVELS AND MISCONCEPTIONS RELATED TO THE GROW AND DEVELOPMENT OF FLOWERING PLANTS

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 107 - 124, 01.03.2008

Öz

The aim of this study was to identify pre-service elementary teachers’ understanding levels and misconceptions related to the topics of flowering plants growth and development. For this reason, thirteen questions two-tier test administered 146 second-year pre-service primary teachers. Results showed that students had difficulties about conceptual understanding and they have misconceptions in life cycle of flowering plant, seed germination, plant nutrition, flowering plants growth and development.

Kaynakça

  • 1. Yip, D. Y. (1998). Identification of misconceptions in novice biology teachers and remedial strategies for ımproving biology learning. International Journal of Science Education, 20(4), 461-477.
  • 2. Yip, D. Y. (1998). Teachers’ misconceptions of the circulatory system. Journal of Biological Education. 32(3), 207-215.
  • 3. Bahar, M. (2003). Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları ve kavram değişim stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(1), 27-64.
  • 4. Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
  • 5. Tekkaya, C., Özkan, Ö., Sungur, S., ve Uzuntiryaki, E. (2000). Öğrencilerin Biyoloji Konularındaki Anlama Zorlukları. IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, s 5-9.
  • 6. Ayas, A., ve Özmen, H. (2002). Lise kimya öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı kavramını anlama seviyelerine ilişkin bir çalışma. Boğaziçi University Journal of Education, 19(2), 45-59.
  • 7. Demircioğlu, H. (2002). Sınıf Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Kimya Kavramlarını Anlama Düzeyleri Ve Karşılaşılan Yanılgılar, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 8. Doğru, D., (2001). Canlılığın Temel Birimi Hücre Ünitesindeki Mitoz ve Mayoz Bölünme Kavramlarının Öğretiminde Rehber Materyallerin Geliştirilmesi Ve Kullanılması, Yüksek Lisans Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 9. Özay, E., & Öztaş, H. (2003). Secondary student’s interpretations of photosynthesis and plant nutrition. Journal of Biological Education, 37(2), 68- 70.
  • 10. Köse, S., Ayas, A., ve Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: Fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 106-112.
  • 11. Tekkaya, C., ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum konularındaki kavram yanılgılarının saptanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
  • 12. Köse, S. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarında Fotosentez Ve Bitkilerde Solunum Konularında Görülen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Haritalarıyla Verilen Kavram Değişim Metinlerinin Etkisi, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 13. Şensoy, Ö., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. İ., Uşak, M., ve Hançer, A.H. (2005). İlköğretim öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) fotosentez konusundaki yanlış kavramların tespiti üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 33(166), 213-223.
  • 14. Bacanak, A., Küçük, M., ve Çepni, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin fotosentez ve solunum konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: Trabzon örneklemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 67-80.
  • 15. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., ve Sinan, O., (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının difüzyon ile ilgili kavram yanılgıları, BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 6(1), 79-99.
  • 16. Konuk, M., ve Kılıç, S., (2002). Konya İli Lise Öğrencilerinde Osmoz ve Difüzyon Konusundaki Kavram Yanılgıları, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • 17. Saka, A., ve Akdeniz, A.R. (2004). Genetik konusuna ait kavramların farklı öğrenci seviyelerine göre değişimi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 163-185.
  • 18. Temelli, A. (2006). Lise öğrencilerinin genetikle ilgili konulardaki kavram yanılgılarının saptanması, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 14(1), 73-82.
  • 19. Çetin, G., Ertepınar, H., ve Geban, Ö. (2004). Kavramsal değişim yaklaşımınınnöğrencilerin ekoloji başarı ve biyoloji tutumlarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 27-32.
  • 20. Özkan, Ö. (2001). Remediation of Seventh Grade Students’ Misconceptions Related To Ecological Concepts Through Conceptual Change Approach, Yüksek lisans tezi, Ortadoğu teknik üniversitesi, Ankara.
  • 21. Chen, S. H., & Ku, C.H. (1999). Aboriginal children’s conceptions and alternative conceptions of plants. Proceedings of the National Science Council Part D: Mathemetics, Science and Technology Education, 9(1), 10-19.
  • 22. Türkmen, L., Dikmenli, M., ve Çardak, O. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bitkiler hakkındaki alternatif kavramları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 53-70.
  • 23. Stavy, R., & Wax, N. (1989). Children’s conceptions of plants as living things. Human Development, 32, 88-94.
  • 24. Barman, C., Stein, M., McNair, S., & Barman, N. (2006). Students’ ıdeas about plants and plant growth. American Biology Teacher, 68(2), 73-79.
  • 25. Lin, S. (2004). Development and application of a two-tier diagnostic test for high school students’ understanding of flowering plant growth and development. International Journal of Science and Mathematics Education, 2,175-199.
  • 26. Christdiou, V., & Hatzinikita, V. (2005). Preschool children’s explanations of plant growth and rain formation: A comparative analysis. Research in Science Education, 35, 471-495.
  • 27. Stavy, R., & Wax, N. (1992). Language and Children’s Conceptions of Plants as Living Things. Paper Presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching. Boston. (ERİC Documant Reproduction Service No. ED 354 785).
  • 28. Tamir, P. (1997). Studying children’s conceptions of life: An example of research carried out by preservice science teachers. Journal of Science Teacher Education, 8(4), 241-256.
  • 29. Barman, C., Stein, M., Barman, N., & McNair, S. (2003). Assessing students’ ideas about plants. Science and Children, 10(1), 25-29.
  • 30. Kwon, Y. R. (2003). Exploring Korean Young Children’s İdeas About Living Things., Doctoral Dissertation, Pennsylvania State University, Pennsylvania, USA.
  • 31. Uşak, M. (2005). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çiçekli Bitkiler Konusundaki Pedagojik Alan Bilgileri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 32. Kacar, B. (1989). Bitki Fizyolojisi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fak. Yay. 1153, Ankara.
  • 33. Vardar, Y. (1984). Bitki Fizyolojisine Giriş, Bilgehan Basımevi, İzmir.

SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇİÇEKLİ BİTKİLERİN BÜYÜME VE GELİŞİMİ KONULARI İLE İLGİLİ ANLAMA DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 107 - 124, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin çiçekli bitkilerin büyüme ve gelişimi konularını anlama düzeylerini ve bu konularla ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla, 13 sorudan oluşan iki aşamalı test 146 sınıf öğretmenliği ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin konu ile ilgili kavramları nedenleri ile birlikte anlamakta zorlandıklarını, çiçekli bitkilerin yaşam döngüsü, tohum çimlenmesi, bitki beslenmesi, çiçekli bitkilerin büyüme ve gelişme mekanizması ile ilgili kavram yanılgılarının olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • 1. Yip, D. Y. (1998). Identification of misconceptions in novice biology teachers and remedial strategies for ımproving biology learning. International Journal of Science Education, 20(4), 461-477.
  • 2. Yip, D. Y. (1998). Teachers’ misconceptions of the circulatory system. Journal of Biological Education. 32(3), 207-215.
  • 3. Bahar, M. (2003). Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları ve kavram değişim stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(1), 27-64.
  • 4. Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
  • 5. Tekkaya, C., Özkan, Ö., Sungur, S., ve Uzuntiryaki, E. (2000). Öğrencilerin Biyoloji Konularındaki Anlama Zorlukları. IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, s 5-9.
  • 6. Ayas, A., ve Özmen, H. (2002). Lise kimya öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı kavramını anlama seviyelerine ilişkin bir çalışma. Boğaziçi University Journal of Education, 19(2), 45-59.
  • 7. Demircioğlu, H. (2002). Sınıf Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Kimya Kavramlarını Anlama Düzeyleri Ve Karşılaşılan Yanılgılar, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 8. Doğru, D., (2001). Canlılığın Temel Birimi Hücre Ünitesindeki Mitoz ve Mayoz Bölünme Kavramlarının Öğretiminde Rehber Materyallerin Geliştirilmesi Ve Kullanılması, Yüksek Lisans Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 9. Özay, E., & Öztaş, H. (2003). Secondary student’s interpretations of photosynthesis and plant nutrition. Journal of Biological Education, 37(2), 68- 70.
  • 10. Köse, S., Ayas, A., ve Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: Fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 106-112.
  • 11. Tekkaya, C., ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum konularındaki kavram yanılgılarının saptanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
  • 12. Köse, S. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarında Fotosentez Ve Bitkilerde Solunum Konularında Görülen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Haritalarıyla Verilen Kavram Değişim Metinlerinin Etkisi, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 13. Şensoy, Ö., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. İ., Uşak, M., ve Hançer, A.H. (2005). İlköğretim öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) fotosentez konusundaki yanlış kavramların tespiti üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 33(166), 213-223.
  • 14. Bacanak, A., Küçük, M., ve Çepni, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin fotosentez ve solunum konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: Trabzon örneklemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 67-80.
  • 15. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., ve Sinan, O., (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının difüzyon ile ilgili kavram yanılgıları, BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 6(1), 79-99.
  • 16. Konuk, M., ve Kılıç, S., (2002). Konya İli Lise Öğrencilerinde Osmoz ve Difüzyon Konusundaki Kavram Yanılgıları, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • 17. Saka, A., ve Akdeniz, A.R. (2004). Genetik konusuna ait kavramların farklı öğrenci seviyelerine göre değişimi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 163-185.
  • 18. Temelli, A. (2006). Lise öğrencilerinin genetikle ilgili konulardaki kavram yanılgılarının saptanması, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 14(1), 73-82.
  • 19. Çetin, G., Ertepınar, H., ve Geban, Ö. (2004). Kavramsal değişim yaklaşımınınnöğrencilerin ekoloji başarı ve biyoloji tutumlarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 27-32.
  • 20. Özkan, Ö. (2001). Remediation of Seventh Grade Students’ Misconceptions Related To Ecological Concepts Through Conceptual Change Approach, Yüksek lisans tezi, Ortadoğu teknik üniversitesi, Ankara.
  • 21. Chen, S. H., & Ku, C.H. (1999). Aboriginal children’s conceptions and alternative conceptions of plants. Proceedings of the National Science Council Part D: Mathemetics, Science and Technology Education, 9(1), 10-19.
  • 22. Türkmen, L., Dikmenli, M., ve Çardak, O. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bitkiler hakkındaki alternatif kavramları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 53-70.
  • 23. Stavy, R., & Wax, N. (1989). Children’s conceptions of plants as living things. Human Development, 32, 88-94.
  • 24. Barman, C., Stein, M., McNair, S., & Barman, N. (2006). Students’ ıdeas about plants and plant growth. American Biology Teacher, 68(2), 73-79.
  • 25. Lin, S. (2004). Development and application of a two-tier diagnostic test for high school students’ understanding of flowering plant growth and development. International Journal of Science and Mathematics Education, 2,175-199.
  • 26. Christdiou, V., & Hatzinikita, V. (2005). Preschool children’s explanations of plant growth and rain formation: A comparative analysis. Research in Science Education, 35, 471-495.
  • 27. Stavy, R., & Wax, N. (1992). Language and Children’s Conceptions of Plants as Living Things. Paper Presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching. Boston. (ERİC Documant Reproduction Service No. ED 354 785).
  • 28. Tamir, P. (1997). Studying children’s conceptions of life: An example of research carried out by preservice science teachers. Journal of Science Teacher Education, 8(4), 241-256.
  • 29. Barman, C., Stein, M., Barman, N., & McNair, S. (2003). Assessing students’ ideas about plants. Science and Children, 10(1), 25-29.
  • 30. Kwon, Y. R. (2003). Exploring Korean Young Children’s İdeas About Living Things., Doctoral Dissertation, Pennsylvania State University, Pennsylvania, USA.
  • 31. Uşak, M. (2005). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çiçekli Bitkiler Konusundaki Pedagojik Alan Bilgileri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 32. Kacar, B. (1989). Bitki Fizyolojisi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fak. Yay. 1153, Ankara.
  • 33. Vardar, Y. (1984). Bitki Fizyolojisine Giriş, Bilgehan Basımevi, İzmir.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Mutlu Bu kişi benim

Murat Özel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mutlu, M., & Özel, M. (2008). SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇİÇEKLİ BİTKİLERİN BÜYÜME VE GELİŞİMİ KONULARI İLE İLGİLİ ANLAMA DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARI. Kastamonu Education Journal, 16(1), 107-124.