One of the most important parts of the latest Turkish Elementary Science and Technology Curriculum is to acquire positive attitudes toward science. The purpose of this study is to examine the attitudinal differences toward science and science teaching from newly registered 97 elementary school teacher candidates and 82 graduate level elementary school teacher candidates involved in the study after four-year education period. The Science Teaching Attitude Scale II STAS-II [revised by Moore and Foy 1997 ] was employed to measure the attitudes of elementary school teacher candidates in this study. While elementary school teacher candidates have positive attitudes towards science and science teaching between the newly registered and graduate level period, only one significant mean difference was observed: attitudes toward science teaching. Regarding gender, male participants attitudes toward science have significantly more positive than female participants at the both situations but the similar case was not observed at the attitudes toward science teaching for genders. On the other hand, elementary teacher candidates have some problems related to the nature of science, science and technology, and student centered science teaching. Results of the study revealed that elementary school teacher education program has an influence on elementary school teacher candidates’ attitudes toward science teaching but the same thing could not be said for the attitudes toward science.
Elementary Science Teacher Education Attitudes toward Science and Science Teaching
İlköğretim okullarında uygulamaya konulan yeni fen ve teknoloji öğretimi programının en önemli kısımlarından birisi de öğrencilerin fen bilimlerine yönelik olumlu tutumlara sahip olmalarını hedeflemeleridir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin dört yıllık eğitimleri sonucunda fen bilimleri ve öğretimine karşı tutumlarında meydana gelen farklılığı ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya sınıf öğretmenliği programında kayıt yaptıran 97 sınıf öğretmeni adayından dört yıllık eğitimden sonra mezun konumuna gelmiş 82 sınıf öğretmeni aday katılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumlarını ölçmek için Moore ve Foy 1997 tarafından revize edilen ve daha sonra Türkçeleştirilen Fen Bilimleri Öğretimi Ölçeği II STAS-II kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının başlangıç ve son durumları arasında fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumları karşılaştırıldığı zaman öğretmen adaylarının olumlu tutumlara sahip oldukları bulunmuştur. Son sınıf düzeyi ile yeni kayıt dönemleri arasında sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimlerine yönelik tutumlarında herhangi bir değişiklik meydana gelmezken, fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlarında anlamlılık düzeyinde olumlu bir artış olmuştur. Cinsiyet açısından ise, sadece fen bilimlerine yönelik tutumlarda erkek öğretmen adayları her iki durumda da kızlara göre anlamlılık düzeyinde daha fazla olumlu tutuma sahiptirler. Fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlarda cinsiyet açısından yeni kayıt durumu ile mezuniyet konumu arasında anlamlılık düzeyinde bir farklılık gözlenmemiştir. Diğer taraftan sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğası, bilim ve teknoloji ile öğrenci merkezli fen bilgisi öğretimi noktasında hem yeni kayıt durumunda, hem de mezuniyet durumda benzer problemler yaşadıkları görülmüştür. Sonuçta sınıf öğretmeni adaylarının aldıkları eğitim fen bilgisi öğretimi boyutunda tutumlarını olumlu yönde değiştirirken fen bilimleri boyutunda tutumlarını etkilemediği gözlenmiştir.
Sınıf Öğretmenliği Fen Eğitimi Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlar Fen Öğretimine Yönelik Tutumlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |