BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY OF PARENTS’ AND TEACHERS’ OPINIONS ON THE FOREIGN LANGUAGE EDUCATION AT THE PRE-SCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 13 - 30, 01.03.2008

Öz

The objective of the research is to analyze the opinions of the parents and teachers on foreign language education at the pre-school education institutions. This study analyzes the opinions of 350 parents and 140 teachers on the foreign language education at the pre-school education institutions via survey research. The data of the survey was analyzed by the SPSS computer program and descriptive statistics. Approximately, the half of the mothers % 48.6 indicated that the age for the inception of the foreign language education is 3-4 years old and the half of the fathers % 47.3 indicated the age as 7-8 years old. The beginning of the foreign language education at the early ages was indicated by % 44 of the mothers and % 60 of the fathers. Also, more than half of the teachers % 64, 3 answered that the beginning of the foreign language education at early age has positive effects on the child’s cognitive-language development and skills. Consequently, the parents and teachers strongly supported the idea that there is a need for the foreign language education at the pre-school education. In contrast to the general belief, if the children are taught a foreign language before they adequately learn their mother tongues, their personality and social development would be negatively affected.

Kaynakça

  • 1. AKSAN, Doğan.(2000) Her Yönüyle Dil, Türk Dil Kurumu Yayınları:439:55.
  • 2. BJORKLUND, David F. (2000) Children’s Thinking. Wadsworth, United states of America.
  • 3. CAN, M., Jqrgensen, J.N. ve HOLMEN, A., (1999) “Danimarka’daki Türk İlk Sınıf Öğrencilerinin İkinci Dil Kavramı” Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 566, 91-102.
  • 4. CATELL, Ray.(2000) Children’s Language, New York: Casell, 83.
  • 5. CÜCELOĞLU, Doğan.(1991) İnsan Davranışı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • 6. DÖNMEZ, B, Necati. (1986). Çocuklarda Dilin Kazanılması. 4. Ya-pa Okul öncesi Eğitimi. ve Yaygınlaştırılması Semineri. 90
  • 7. ELLIOT, Alison J. (1981) Child Language. The Press Syndicade of The 8. Universty of Cambridge, New York.
  • 9. FİSCHER, Susan D. L. (1994)The Study of Sign Linguistic Theory. Noam Chomsky (Edit. Carlod P. Otero) london: Routledge, 583.
  • 10. GÖNEN, Mübeccel. (1988) Anaokuluna Giden Dört-Beş Yaş Çocuklarına resimli Kitaplarla Yapılan Eğitim Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Ankara:Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsi (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • 11. HETHERINGTON, E. Mavis ve PARKE, Ross D. (1993) Child Psychology. McGraw-Hill, Inc, New York.254.
  • 12. KOTİL, Çiğdem. (2002) “Yabancı Dil Eğitimi” Çocuk ve Aile Dergisi. 47:11-13.
  • 13. KÖKSAL, A.(2000). Yabancı Dilde Öğretim. Öğretmen Dünyası Yayınları, Ankara.
  • 14. MEECE, Judıth L. (1997) Child and Adolescent Development for Educators. The McGraw-Hill Companies. Universty of North Carolina.
  • 15. MOSKOWITZ, Breyne A. (1991). Edit. WANG, William S-Y. The Acguisition of Language. The Emergence of Language Development and Evolution, W. H.
  • 16. Freeman anD Company, New York.:133.
  • 17. MUSSEN, P.H., CONGER, J.J., KAGAN, J (1979). Child Development and Personality. Harper Row, New York.
  • 18. OĞUZKAN, Şükran ve ORAL, Gürel (1989). Okul öncesi Eğitimi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • 19. SAĞLAM, Mustafa.(1991) Almanyada’ki Türk Çocukları İçin Anadilli Öğretiminin Önemi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4:1-2, 89- 101.
  • 20. SANTROCK, John W.ve YUSSEN, Steven R.(1992) Child Development. Wm. C. Brown Publishers, United states of America.335.
  • 21. SMİTH, Neil. (1999) Chomsky Ideas and Ideas. United Kingdom: Cambridge UniversityPress, 117-118.
  • 22. SİNANOĞLU, Oktay. (2002) Bye Bye Türkçe, Otopsi Yayınevi, İstanbul.
  • 23. ÜLGEN, Gülten ve FİDAN, Emel.(1991) Çocuk Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 151-154.
  • 24. TAŞER, Selma. (1996). “Kopenhag`taki (Danimarka) okul öncesi eğitim alan Türk çocuklarının ebeveynlerinin bu eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri üzerine bir araştırma”, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi).
  • 25. TEMEL, Z.F. ve YAZICI, Z.(2000). “İki Dilli ve Çok Kültürlü Ortamlarda Yetişen Çocuklar İçin Ana Dilinin Gerekliliği” Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi).
  • 26. YAYLA, Şehnaz. (2003) Alt Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Ailelerden Gelen 60- 72 Aylar Arasındaki Çocuklara Uygulanan Dil Eğitim Programının Çocukların Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi)

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAKİ YABANCI DİL EĞİTİMİNE İLİŞKİN ANNE-BABA VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 13 - 30, 01.03.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında verilen yabancı dil eğitimi hakkında anne, baba ve öğretmenlerin görüşlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu araştırmada, okulöncesi eğitim kurumlarında verilen yabancı dil eğitimine ilişkin 350 anne-baba ve 140 öğretmen görüşleri anket yoluyla incelenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS paket programı ve tanımlayıcı istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Yabancı dil öğrenimine başlama yaşını annelerin yaklaşık yarısı % 48, 6 , üç-dört yaş, babaların yarısı % 47, 3 yedi-sekiz olarak bildirmişlerdir. Çocuğunun okul öncesi eğitimde yabancı dil öğrenmesini istemesindeki en önemli nedeni olarak, annelerin % 44’ü ve babaların yarısından çoğunun yani % 60’ının yabancı dil öğrenimine küçük yaşta başlanılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Yabancı dil eğitimine erken yaşta başlanılmasını öğretmenlerin yarısından çoğu %64, 3 çocuğun zihin-dil gelişimini olumlu yönde etki yapacağını belirtmişlerdir. Sonuç olarak, anne-babalar ve öğretmenlerin büyük çoğunluğunun okul öncesi yabancı dil öğretimi yanlısı olduğu görülmektedir. Bu genel görüşün aksine, çocuklara kendi anadillerini tam öğrenmeden yabancı dil öğretilmesi çocukların kişilik yapısı ve toplumsal gelişimlerine de olumsuz etkileri olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. AKSAN, Doğan.(2000) Her Yönüyle Dil, Türk Dil Kurumu Yayınları:439:55.
  • 2. BJORKLUND, David F. (2000) Children’s Thinking. Wadsworth, United states of America.
  • 3. CAN, M., Jqrgensen, J.N. ve HOLMEN, A., (1999) “Danimarka’daki Türk İlk Sınıf Öğrencilerinin İkinci Dil Kavramı” Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 566, 91-102.
  • 4. CATELL, Ray.(2000) Children’s Language, New York: Casell, 83.
  • 5. CÜCELOĞLU, Doğan.(1991) İnsan Davranışı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • 6. DÖNMEZ, B, Necati. (1986). Çocuklarda Dilin Kazanılması. 4. Ya-pa Okul öncesi Eğitimi. ve Yaygınlaştırılması Semineri. 90
  • 7. ELLIOT, Alison J. (1981) Child Language. The Press Syndicade of The 8. Universty of Cambridge, New York.
  • 9. FİSCHER, Susan D. L. (1994)The Study of Sign Linguistic Theory. Noam Chomsky (Edit. Carlod P. Otero) london: Routledge, 583.
  • 10. GÖNEN, Mübeccel. (1988) Anaokuluna Giden Dört-Beş Yaş Çocuklarına resimli Kitaplarla Yapılan Eğitim Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Ankara:Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsi (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • 11. HETHERINGTON, E. Mavis ve PARKE, Ross D. (1993) Child Psychology. McGraw-Hill, Inc, New York.254.
  • 12. KOTİL, Çiğdem. (2002) “Yabancı Dil Eğitimi” Çocuk ve Aile Dergisi. 47:11-13.
  • 13. KÖKSAL, A.(2000). Yabancı Dilde Öğretim. Öğretmen Dünyası Yayınları, Ankara.
  • 14. MEECE, Judıth L. (1997) Child and Adolescent Development for Educators. The McGraw-Hill Companies. Universty of North Carolina.
  • 15. MOSKOWITZ, Breyne A. (1991). Edit. WANG, William S-Y. The Acguisition of Language. The Emergence of Language Development and Evolution, W. H.
  • 16. Freeman anD Company, New York.:133.
  • 17. MUSSEN, P.H., CONGER, J.J., KAGAN, J (1979). Child Development and Personality. Harper Row, New York.
  • 18. OĞUZKAN, Şükran ve ORAL, Gürel (1989). Okul öncesi Eğitimi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • 19. SAĞLAM, Mustafa.(1991) Almanyada’ki Türk Çocukları İçin Anadilli Öğretiminin Önemi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4:1-2, 89- 101.
  • 20. SANTROCK, John W.ve YUSSEN, Steven R.(1992) Child Development. Wm. C. Brown Publishers, United states of America.335.
  • 21. SMİTH, Neil. (1999) Chomsky Ideas and Ideas. United Kingdom: Cambridge UniversityPress, 117-118.
  • 22. SİNANOĞLU, Oktay. (2002) Bye Bye Türkçe, Otopsi Yayınevi, İstanbul.
  • 23. ÜLGEN, Gülten ve FİDAN, Emel.(1991) Çocuk Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 151-154.
  • 24. TAŞER, Selma. (1996). “Kopenhag`taki (Danimarka) okul öncesi eğitim alan Türk çocuklarının ebeveynlerinin bu eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri üzerine bir araştırma”, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi).
  • 25. TEMEL, Z.F. ve YAZICI, Z.(2000). “İki Dilli ve Çok Kültürlü Ortamlarda Yetişen Çocuklar İçin Ana Dilinin Gerekliliği” Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi).
  • 26. YAYLA, Şehnaz. (2003) Alt Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Ailelerden Gelen 60- 72 Aylar Arasındaki Çocuklara Uygulanan Dil Eğitim Programının Çocukların Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Master Tezi)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Abide Güngör Aytar Bu kişi benim

Ayşe Dilek Öğretir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güngör Aytar, A., & Öğretir, A. D. (2008). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAKİ YABANCI DİL EĞİTİMİNE İLİŞKİN ANNE-BABA VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kastamonu Education Journal, 16(1), 13-30.

10037