This study was carried out in order to investigate the effects of in-service training practices for preschool teachers in line with the constructivist approach on Questionnnaires to determine Teachers’ Perceptions. Data were collected from a sample of 44 preschool teachers in Kastamonu. Data were gathered through a “Personal Information Forms”, b Questionnnaires to determine Teachers’ Perceptions. Through the course of the study, an empirical application in-service training was conducted by using a model having pretest-post-test control groups. The data obtained were analyzed with covariance ANCOVA . The results of the analysis revealed that after the In-service Training Programme there was significant difference in post-test avarage scores of Questionnaires to determine Teachers’ Perceptions p..05 with regard to the demographics of the teacher educational status, year of experience, age, department graduated .
Bu araştırma, yapılandırmacı yaklaşıma göre okulöncesi öğretmenlerine verilen hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretmenlikle ilgili bazı görüşlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilinde bulunan 22 deney, 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 44 anaokulu-ana sınıfı öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için a “Kişisel Bilgi Formu”, b “Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak bir deneysel uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kovaryans ANCOVA ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, hizmet içi eğitim programının sonucunda Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi sontest ortalama puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu saptamıştır p.05 .
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |