BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF IN-SERVICE TRAINING PRACTICES FOR PRESCHOOL TEACHERS IN LINE WITH THE CONSTRUCTIVIST APPROACH TO DETERMINE TEACHERS’ PERCEPTIONS

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 25 - 36, 01.03.2008

Öz

This study was carried out in order to investigate the effects of in-service training practices for preschool teachers in line with the constructivist approach on Questionnnaires to determine Teachers’ Perceptions. Data were collected from a sample of 44 preschool teachers in Kastamonu. Data were gathered through a “Personal Information Forms”, b Questionnnaires to determine Teachers’ Perceptions. Through the course of the study, an empirical application in-service training was conducted by using a model having pretest-post-test control groups. The data obtained were analyzed with covariance ANCOVA . The results of the analysis revealed that after the In-service Training Programme there was significant difference in post-test avarage scores of Questionnaires to determine Teachers’ Perceptions p..05 with regard to the demographics of the teacher educational status, year of experience, age, department graduated .

Kaynakça

  • 1. Ekinci, Y. ve başk.. (1988). Hizmet İçi Eğitim (Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler). Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı.
  • 2. Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim. Ankara: Takay Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası. (7)
  • 3. Seferoğlu, S.S. (2003). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu (Sivas). Ankara: Tekışık Yayıncılık Web Ofset Tesisleri, 149–167
  • 4. Şahin, E. (2005). Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 5. Türkçe Sözlük. (1974). Türk Dil Kurumu, Ankara: TDK yayınları 7. baskı, 86
  • 6. Ryan, R.L. (1987). The Complete Inservice Staff Development Program. PrenticeHall, Inc. Englewood Clifs, N.j. Printed in the United States of America 4–5, 54–55
  • 7. Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel yayın dağıtım
  • 8. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A yayıncılık
  • 9. Saban, A. (2000). a.g.e.
  • 10. Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler. Demirel, Ö.(Ed). Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı.
  • 11. Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Scotter, P.V., Powell, J.C., Westbrook, A., Landes, N., (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins, Effectiveness, and Applications. http://www.bscs.org/library/BSCS_5E_Model_Executive_Summary2006.pdf adresinden 01.06.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 12. Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. (7.baskı), 97
  • 13. Chung, L.-C. (2000). A Study Of Teacher Factors In Teacher-Child Relationships With Preschool Children. Nebraska: Presented to the Faculty of The Graduate College at the University of Nebraska In Partial Fulfillment of Requirements for he Degree of Doctor of Philosophy.
  • 14. Ayan, İ. (1999). Öğretmenlerin Geliştirilmesinde Hizmet İçi Eğitimin Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 15. Ha, A. S. C., Lee, J. C. K., Chan, D. W. K. And Sum, R. K. W.. (2004). Teachers' Perceptions Of In-Service Teacher Training To Support Curriculum Change İn Physical Education: The Hong Kong Experience. Sport, Education and Society, 9, (3), 421 438

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI OLUŞTURULAN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİKLE İLGİLİ BAZI GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 25 - 36, 01.03.2008

Öz

Bu araştırma, yapılandırmacı yaklaşıma göre okulöncesi öğretmenlerine verilen hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretmenlikle ilgili bazı görüşlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilinde bulunan 22 deney, 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 44 anaokulu-ana sınıfı öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için a “Kişisel Bilgi Formu”, b “Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak bir deneysel uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kovaryans ANCOVA ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, hizmet içi eğitim programının sonucunda Öğretmen Görüşleri Belirleme Anketi sontest ortalama puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu saptamıştır p.05 .

Kaynakça

  • 1. Ekinci, Y. ve başk.. (1988). Hizmet İçi Eğitim (Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler). Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı.
  • 2. Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim. Ankara: Takay Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası. (7)
  • 3. Seferoğlu, S.S. (2003). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu (Sivas). Ankara: Tekışık Yayıncılık Web Ofset Tesisleri, 149–167
  • 4. Şahin, E. (2005). Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 5. Türkçe Sözlük. (1974). Türk Dil Kurumu, Ankara: TDK yayınları 7. baskı, 86
  • 6. Ryan, R.L. (1987). The Complete Inservice Staff Development Program. PrenticeHall, Inc. Englewood Clifs, N.j. Printed in the United States of America 4–5, 54–55
  • 7. Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel yayın dağıtım
  • 8. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A yayıncılık
  • 9. Saban, A. (2000). a.g.e.
  • 10. Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler. Demirel, Ö.(Ed). Ankara: PegemA Yayıncılık, 1. Baskı.
  • 11. Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Scotter, P.V., Powell, J.C., Westbrook, A., Landes, N., (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins, Effectiveness, and Applications. http://www.bscs.org/library/BSCS_5E_Model_Executive_Summary2006.pdf adresinden 01.06.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 12. Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. (7.baskı), 97
  • 13. Chung, L.-C. (2000). A Study Of Teacher Factors In Teacher-Child Relationships With Preschool Children. Nebraska: Presented to the Faculty of The Graduate College at the University of Nebraska In Partial Fulfillment of Requirements for he Degree of Doctor of Philosophy.
  • 14. Ayan, İ. (1999). Öğretmenlerin Geliştirilmesinde Hizmet İçi Eğitimin Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 15. Ha, A. S. C., Lee, J. C. K., Chan, D. W. K. And Sum, R. K. W.. (2004). Teachers' Perceptions Of In-Service Teacher Training To Support Curriculum Change İn Physical Education: The Hong Kong Experience. Sport, Education and Society, 9, (3), 421 438
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

A. Oğuzhan Kıldan Bu kişi benim

Z. Fulya Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kıldan, A. O., & Temel, Z. F. (2008). YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI OLUŞTURULAN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİKLE İLGİLİ BAZI GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Kastamonu Education Journal, 16(1), 25-36.