BibTex RIS Kaynak Göster

A LABORATORY ACTIVITY BASED ON CONSTITUTIVE TEACHING THE SEPARATION TO THE COMPONENTS OF INK WITH CHROMATOGRAPHY METHOD

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 2, 591 - 602, 01.10.2007

Öz

This study was prepared to show the applicability of POE activity in teaching of chromatography and related concepts and this activity was applied to 96 students who took Science Laboratory. As a result of qualitative observations and interview with the students, it was found that the activity was resulted in successfully.

Kaynakça

  • White, R. T. and Gunstone, R. F. (1992) Probing Understanding, Graphicraft Ltd, Hong Kong.
  • Köseoğlu, F. ve Kavak, N. (2001). Fen Öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1, 139-148.
  • Seçken, N., Morgil, İ. Özyalçın-Oskay, Ö., Temel, S., Seyhan, G. ve Yücel, A. S. (2006). Yapılandırıcı yaklaşımın öğrencilerin hidroliz ile ilgili kavramları anlamalarına etkisi. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., ve Kavak, N. (2002, Eylül). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan etkili bir öğretim yöntemi – tahmin et- gözle-açıkla “buz ile su kaynatılabilir m?.” V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Demirelli, H. Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayalı bir laboratuvar aktivitesi: Elektrot kalibrasyonu ve gran metodu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2, 161-170.
  • Altun, Y. (2003). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan laboratuvar aktivitesi: üniversite öğrencilerine suyun otoprotoliz sabiti tayininin öğretilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1, 125-134.
  • Kocakülah, A ve Kocakülah, M. S. (2006, Eylül). Üniversite öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak işlenen fizik dersine yönelik tutumları. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Gündüz, T. (1999). İnstrümental Analiz. Ankara, Gazi Kitapevi.
  • Skoog, D. A., West,D. M., Holler, F.J. (1996). Analitik Kimya Temelleri. (Çev: E. Kılıç ve F. Köseoğlu). Ankara: Bilim Yayıncılık.
  • Mortimer, C.E. (1997). Modern Üniversite Kimyası. (Çev: T. Altınata ve ark). İstanbul: Çağlayan Basınevi.
  • Atkins, P and Jones, L. (1998). Temel Kimya. (Çev: Kılıç ve ark). Ankara Bilim yayıncılık.
  • Mahan, B. H. (1983). Üniversite Kimyası. (Çev: C. Şenvar ve E. Edgüer). Ankara: Mateksan Ltd. Şti Baskı Tesisleri.
  • Sienko, M. J. and Plane, R. A. (1983). Temel Kimya (Çev: N. Gündüz ve ark.). Ankara, Savaş Kitap ve Yayınevi.

YAPILANDIRICI ÖĞRENME TEORİSİNE DAYALI BİR LABORATUVAR AKTİVİTESİ KROMOTOGRAFİ YÖNTEMİ İLE MÜREKKEBİN BİLEŞENLERİNE AYRILMASI

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 2, 591 - 602, 01.10.2007

Öz

Bu çalışma kromotografi yöntemi ve bu yöntemle ilgili kavramların öğretiminde nasıl uygulanabileceğini göstermek amacıyla TGA aktivitesi hazırlanmış ve fen bilgisi laboratuvar dersinde 96 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan nitel gözlemler, öğrencilerle yapılan mülakatlar, rapor kâğıtları ve dönem sonunda yapılan sınav sonuçları değerlendirildiğinde etkinliğin amacına ulaştığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • White, R. T. and Gunstone, R. F. (1992) Probing Understanding, Graphicraft Ltd, Hong Kong.
  • Köseoğlu, F. ve Kavak, N. (2001). Fen Öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1, 139-148.
  • Seçken, N., Morgil, İ. Özyalçın-Oskay, Ö., Temel, S., Seyhan, G. ve Yücel, A. S. (2006). Yapılandırıcı yaklaşımın öğrencilerin hidroliz ile ilgili kavramları anlamalarına etkisi. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., ve Kavak, N. (2002, Eylül). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan etkili bir öğretim yöntemi – tahmin et- gözle-açıkla “buz ile su kaynatılabilir m?.” V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Demirelli, H. Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayalı bir laboratuvar aktivitesi: Elektrot kalibrasyonu ve gran metodu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2, 161-170.
  • Altun, Y. (2003). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan laboratuvar aktivitesi: üniversite öğrencilerine suyun otoprotoliz sabiti tayininin öğretilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1, 125-134.
  • Kocakülah, A ve Kocakülah, M. S. (2006, Eylül). Üniversite öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak işlenen fizik dersine yönelik tutumları. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur, Ankara, TÜRKİYE.
  • Gündüz, T. (1999). İnstrümental Analiz. Ankara, Gazi Kitapevi.
  • Skoog, D. A., West,D. M., Holler, F.J. (1996). Analitik Kimya Temelleri. (Çev: E. Kılıç ve F. Köseoğlu). Ankara: Bilim Yayıncılık.
  • Mortimer, C.E. (1997). Modern Üniversite Kimyası. (Çev: T. Altınata ve ark). İstanbul: Çağlayan Basınevi.
  • Atkins, P and Jones, L. (1998). Temel Kimya. (Çev: Kılıç ve ark). Ankara Bilim yayıncılık.
  • Mahan, B. H. (1983). Üniversite Kimyası. (Çev: C. Şenvar ve E. Edgüer). Ankara: Mateksan Ltd. Şti Baskı Tesisleri.
  • Sienko, M. J. and Plane, R. A. (1983). Temel Kimya (Çev: N. Gündüz ve ark.). Ankara, Savaş Kitap ve Yayınevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Karaer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaer, H. (2007). YAPILANDIRICI ÖĞRENME TEORİSİNE DAYALI BİR LABORATUVAR AKTİVİTESİ KROMOTOGRAFİ YÖNTEMİ İLE MÜREKKEBİN BİLEŞENLERİNE AYRILMASI. Kastamonu Education Journal, 15(2), 591-602.

10037