In order to shape the students insights about life and create positive behavior to society and nature, beginning by the primary education, social studies course is crucially important. The resent surveys carried out in Turkey indicate that the teachers and students do not display a positive attitude for Social Studies course. The underlying reason of this fact may vary. The lack of knowledge on student-centered learning approaches and techniques or insufficient employment of this may be a reason for the negative attitudes. The aim of this main argument of this study will be on how to benefit from the innovative teaching approaches and techniques, from the literature and concepts and visual materials for shifting to an instruction of a far more effective Social Studies course. Necessary data for the research is collected from the related literature review. Data have been collected by literature review
Social studies Student center methods attitude about social studies
Sosyal bilgiler dersi, öğrencilerin ilköğretim birinci kademeden itibaren hayat hakkındaki görüşlerini şekillendirmeleri ve onların doğaya ve insana karşı yapıcı davranışlar geliştirmeleri yönünden önemlidir. Türkiye’de son yıllarda yapılan çalışmalar, öğretmenlerin ve öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik olumlu bir tutuma sahip olmadıklarını göstermektedir. Bu durum, farklı nedenlerden kaynaklanabilir. Öğrenci merkezli yeni yöntem ve tekniklerinin yeterince bilinmemesi ya da sınıflardaki uygulama yetersizliği de bu olumsuz tutumun açıklayıcı bir nedeni olabilir. Bu problemin üstesinden nasıl gelinebileceği bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu noktada, yeni yöntem ve teknikler konusunda yapılan literatürdeki araştırmalar ile daha etkili sosyal bilgiler öğretimi için kavramlardan, görsel materyalden ve edebiyattan nasıl yararlanılabileceği üzerinde durulmaktadır. Araştırmayla ilgili veriler literatür taraması yöntemi ile sağlanmıştır.
Sosyal bilgiler öğrenci merkezli öğretim yöntemleri sosyal bilgiler dersine yönelik tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 2 |