BibTex RIS Kaynak Göster

AN OTTOMAN HISTORIAN ALI RESAT’S LIFE, HIS TEACHING AND OPINIONS ABOUT HISTORY TEACHING

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 2, 571 - 586, 01.10.2006

Öz

In this study, the life, teaching and opinions about history teaching of Ali Reşat Bey who is the one of the last education councilor and worked at Darülfünun university as a professor of medieval times are dwelled upon. Ali Reşat is a very important educationalist who also taught at many lycee closely interested in the developments in Europe and transferred these developments to the new generation. His mentioned thoughts about the problems of history teaching are attract attention even nowadays.

Kaynakça

  • Ali Reşat. (1912). “ Okullarda Tarih Dersi”. Tedrisat Mecmuası (15 Mayıs 1328). S.20, s.50-64
  • Ali Reşat. (1912). “Dresden Sergisinde Hıfzısıhha-i Mekatib, Mektep Binaları”. Tedrisat Mecmuası (15 Mayıs 1328), S.20, s. 50-64.
  • Ali Reşat. (1928). Umumi Tarih. Ankara:Kanaat Matbaası.
  • Ali Reşat. (1929). Umumi Tarih Lise I. Ankara: Kanaat Matbaası.
  • Ali Reşat (1931). İlk Mekteplere Tarih Dersleri Sınıf 4. Cezri Matbaa.
  • Ali Reşat (1931). İlk Mekteplere Tarih Dersleri Sınıf 5. Cezri Matbaa.
  • Ata, Bahri. (2003). Mülkiyeli Bir Eğitimci: İhsan Sungu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 233-243.
  • Bayrak, Orhan. (2002). “Osmanlı Tarihi” Yazarları. İstanbul: Milenyum Yayınları.
  • Ertürk, Bayram E. (1999). Ali Reşat ve Tarihçiliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü.
  • Toprak, Zafer. (1989). “Ali Reşat, Pozitivizm ve Fransız Devrimi”, Tarih ve Toplum, Cilt:12, Sayı: 68,(54-56).
  • Mücellidoğlu, Ali Çankaya. (1968-1969). “Son Asır Türk Tarihinin Önemli Olayları İle Birlikte” Yeni Mülkiye Tarihi ve Mülkiyeliler. VII Cilt, Ankara: Mars Matbaası.

BİR OSMANLI TARİHÇİSİ OLAN ALİ REŞAT’IN HAYATI, EĞİTİMCİLİĞİ VE TARİH ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 2, 571 - 586, 01.10.2006

Öz

Bu çalışmada, Osmanlı’nın son Maarif müsteşarlarından ve Darülfünun’ da Ortaçağ tarihi profesörlüğü görevinde bulunan, birçok tarih ders kitabını kaleme alan Ali Reşat Bey’in hayatı, eğitimciliği ve tarih öğretimi ile ilgili görüşleri üzerinde durulmuştur. Birçok lisede tarih öğretmenliği de yapan Ali Reşat, Avrupa’daki durumu yakından takip etmiş ve burada yaşanan olayları, gelişmeleri eserleriyle yeni nesle aktarmış önemli eğitimcilerimizden biridir. Tarih öğretiminin sorunları ile ilgili dile getirdiği düşünceleri bugün için bile geçerliliğini koruduğu için dikkate değerdir.

Kaynakça

  • Ali Reşat. (1912). “ Okullarda Tarih Dersi”. Tedrisat Mecmuası (15 Mayıs 1328). S.20, s.50-64
  • Ali Reşat. (1912). “Dresden Sergisinde Hıfzısıhha-i Mekatib, Mektep Binaları”. Tedrisat Mecmuası (15 Mayıs 1328), S.20, s. 50-64.
  • Ali Reşat. (1928). Umumi Tarih. Ankara:Kanaat Matbaası.
  • Ali Reşat. (1929). Umumi Tarih Lise I. Ankara: Kanaat Matbaası.
  • Ali Reşat (1931). İlk Mekteplere Tarih Dersleri Sınıf 4. Cezri Matbaa.
  • Ali Reşat (1931). İlk Mekteplere Tarih Dersleri Sınıf 5. Cezri Matbaa.
  • Ata, Bahri. (2003). Mülkiyeli Bir Eğitimci: İhsan Sungu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 233-243.
  • Bayrak, Orhan. (2002). “Osmanlı Tarihi” Yazarları. İstanbul: Milenyum Yayınları.
  • Ertürk, Bayram E. (1999). Ali Reşat ve Tarihçiliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü.
  • Toprak, Zafer. (1989). “Ali Reşat, Pozitivizm ve Fransız Devrimi”, Tarih ve Toplum, Cilt:12, Sayı: 68,(54-56).
  • Mücellidoğlu, Ali Çankaya. (1968-1969). “Son Asır Türk Tarihinin Önemli Olayları İle Birlikte” Yeni Mülkiye Tarihi ve Mülkiyeliler. VII Cilt, Ankara: Mars Matbaası.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hamza Keleş Bu kişi benim

Ayten Kiriş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keleş, H., & Kiriş, A. (2006). BİR OSMANLI TARİHÇİSİ OLAN ALİ REŞAT’IN HAYATI, EĞİTİMCİLİĞİ VE TARİH ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 14(2), 571-586.

10037