BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROBLEMS OF THE MUSIC TEACHERS DERIVED FROM THEIR B.A. EDUCATION AND WORK ATMOSPHERE

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 2, 647 - 652, 01.10.2006

Öz

Education of music teachers is fulfilled with definite programs. These programs are changed in time. Music teachers are graduated form different programs. In addition, suit abilities of working atmosphere for music lessons is affected the productivity. In this study, the problems of music teachers are put forward and suggestions are submitted for solving the problems.

Kaynakça

  • AKGÜN, G., (2005). Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarındaki Ses Eğitimi Alan Derslerinin Müzik Öğretmenliği Formasyonu Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., (1999). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Araştırma Yeterlikleri: Eğitim Yönetimi, Sayı:18.
  • ERTÜRK , S.,(1985). Eğitimde Program Geliştirme. 7. baskı. Meteksan Yayınları, Ankara.
  • FİDAN , N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkim Kitapçılık Yayıncılık, Ankara.
  • OĞUZ, M., (1999). 2000’li Yıllara Yaklaşırken Toplumumuzun Eğitim ve Öğretimden Beklentileri. Kurtiş Matbaacılık, İstanbul.
  • ÖZEN, M., (1998). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma Becerileri. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TOPSES , G., (1990). Eğitim Sürecinde İnsan ve Psikoloji, Ankara.
  • TYLER, W.R. (1950). Basıc Prıncıples of Currıculum and Instructıon. Chıcago
  • UÇAN, A., (1987). Müzik Eğitimi. Güzel Sanatlar Eğitimi Önlisans Programı, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • UÇAN , Al.,(1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.

MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN LİSANS EĞİTİMLERİNDEN VE ÇALIŞMA ORTAMLARINDAN KAYNAKLANAN SORUNLARI

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 2, 647 - 652, 01.10.2006

Öz

Müzik öğretmenlerinin yetiştirilmesi belli programlarla gerçekleştirilmektedir. Bu programlar zaman içerisinde değişmektedir. Yetiştirilen müzik öğretmenleri, değişik programlardan mezun olmaktadır. Ayrıca çalışma ortamlarının müzik derslerine uygunluk düzeyleri de verimliliği etkilemektedir. Bu çalışmada, müzik öğretmenlerinin sorunları ortaya konulmaya çalışılmış ve çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • AKGÜN, G., (2005). Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarındaki Ses Eğitimi Alan Derslerinin Müzik Öğretmenliği Formasyonu Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., (1999). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Araştırma Yeterlikleri: Eğitim Yönetimi, Sayı:18.
  • ERTÜRK , S.,(1985). Eğitimde Program Geliştirme. 7. baskı. Meteksan Yayınları, Ankara.
  • FİDAN , N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkim Kitapçılık Yayıncılık, Ankara.
  • OĞUZ, M., (1999). 2000’li Yıllara Yaklaşırken Toplumumuzun Eğitim ve Öğretimden Beklentileri. Kurtiş Matbaacılık, İstanbul.
  • ÖZEN, M., (1998). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma Becerileri. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TOPSES , G., (1990). Eğitim Sürecinde İnsan ve Psikoloji, Ankara.
  • TYLER, W.R. (1950). Basıc Prıncıples of Currıculum and Instructıon. Chıcago
  • UÇAN, A., (1987). Müzik Eğitimi. Güzel Sanatlar Eğitimi Önlisans Programı, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • UÇAN , Al.,(1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Günay Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akgün, G. (2006). MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN LİSANS EĞİTİMLERİNDEN VE ÇALIŞMA ORTAMLARINDAN KAYNAKLANAN SORUNLARI. Kastamonu Education Journal, 14(2), 647-652.

10037