BibTex RIS Kaynak Göster

THE ANALYSIS OF LYCEE-II PHYSICS-CHEMISTRY EXAM QUESTIONS’ AND STUDENTS’ SUCCESS IN ENERGY CHAPTER AS TO COGNITIVE DOMAIN

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 1, 91 - 100, 01.03.2006

Öz

In the first step of the study it was classified the levels of 960 questions collected from 26 physics and chemistry teachers in different schools. In the second step, a test related to energy chapter, 21 questions, was implemented to 122 students in two different type high schools from Trabzon. It was found that both high school students’ responds were usually in knowledge, comprehension and application levels. Based on the collected data, 7 teachers were interviewed. The results of the study show that teachers generally use lower-order cognitive skills type questions in their exams. And also it is seen that there is no statistically difference between both high school students’ success.

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. & Turgut, M. F. (1997). Kimya Öğretimi, YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Bilkent, Ankara.
  • Baykul, Y. (1989). ÖSS İle Yoklanan Bilgi ve Beceriler Farklı Okul Tür ve Sınıflarda Ne Ölçüde Kazandırılmaktadır?, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives Handbook 1. Cognitive Domain. London: Longmans.
  • Brualdi, A.C. (1998). Classroom Questions, Practical Assessment Research & Evaluation, 6 (6), Eric Document reproduction no: ED 422407.
  • Colletta, A.T. & Chiappetta, E.L. (1989). Science Introduction in the Middle and Secondary Schools. 2nd
  • Çepni, S. & Azar., A. (1998). Lise Fizik Sınavlarında Sorulan Soruların Analizi, III.Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s. 109-114, KTÜ, 23-25 Eylül, Trabzon. ed. Ohio- USA: Merrill Publishing Company.
  • Demircioğlu, G., Ayas, A., Demircioğlu, H. & Cavrar, S. (2002). Öğrencilerin Kimya Başarılarını Belirlemede Kullanılan Araçların ve Soruların Nitelikleri, 2000’ li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, 29-31 Mayıs, İstanbul.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. & Çepni, S. (2001). Ortaöğretim Okulları Kimya Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Analizi, XV. Ulusal Kimya Kongresi, 4-7 Eylül, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, M.R. (1999). Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 15, s. 51-60.
  • Morgil, F.İ., Yılmaz, A., Seçken, N. & Erökten, S. (2000). Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dershaneler ve ÖZDEBİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 19, s. 96-103.
  • Morgil, F.İ. & Bayan, S. (1996). ÖSS ve ÖYS Fizik Sorularının Soru Alanlarına Göre Dağılımı, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, s. 215-220.
  • Rosenshine, B. (1971). Teaching Behaviors and Student Achievement, London: National Foundation for Educational Research in England and Wales.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sılay, İ., Çallıca, H. & Kavcar, N. (1998). Türkiye’deki Liselerde Fizik Eğitimine İlişkin Bir Anketin Değerlendirilmesi, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s. 126-128, KTÜ, 23-25 Eylül, Trabzon.
  • Şimşek, S. (2001). Fen Bilimlerinde Değerlendirmenin Önemi, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 148, s. 30-32.
  • Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Tezbaşaran, A. A. (1994). ÖSYS Sınavlarında Yoklanmak İstenen Bilişsel Davranışlar, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 10, s. 79-84.
  • Woolfolk, A.E. (1990). Educational Psychology. 4th
  • Wilen, W. (1991). Questioning Skills for Teachers. What Research Says to the Teacher? 3 Ed., New Jersey, USA: Prentice Hall. rd
  • Zurawski, R. M. (1998). Making the Most of Exams: Procedures for Item Analysis, The National Teaching & Learning Forum, Volume 7, Number 6.

LİSE II. SINIF FİZİK-KİMYA SINAV SORULARININ VE ÖĞRENCİLERİN ENERJİ KONUSUNDAKİ BAŞARILARININ BİLİŞSEL GELİŞİM SEVİYELERİNE GÖRE ANALİZİ

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 1, 91 - 100, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmanın ilk aşamasında, Trabzon merkez ve ilçelerinde görev yapan 26 fizik ve kimya öğretmeninin 2003-2004 öğretim yılında sınavlarda sordukları toplam 960 sorunun seviyesi bir komisyon tarafından belirlenmiştir. İkinci aşamada, enerji konusuna yönelik bilişsel gelişim seviyelerine göre hazırlanan 21 soruluk bir test toplam 122 lise II öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler öğrencilerin genellikle testteki bilgi, kavrama ve uygulama seviyelerindeki sorulara doğru cevap verdiklerini göstermiştir. Ayrıca, testin uygulandığı okullarda görev yapan 7 öğretmenle yarı-yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin sınavlarında genellikle düşük seviyeli sorulara yer verdiklerini, uygulanan testte iki okul öğrencilerinin başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. & Turgut, M. F. (1997). Kimya Öğretimi, YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Bilkent, Ankara.
  • Baykul, Y. (1989). ÖSS İle Yoklanan Bilgi ve Beceriler Farklı Okul Tür ve Sınıflarda Ne Ölçüde Kazandırılmaktadır?, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives Handbook 1. Cognitive Domain. London: Longmans.
  • Brualdi, A.C. (1998). Classroom Questions, Practical Assessment Research & Evaluation, 6 (6), Eric Document reproduction no: ED 422407.
  • Colletta, A.T. & Chiappetta, E.L. (1989). Science Introduction in the Middle and Secondary Schools. 2nd
  • Çepni, S. & Azar., A. (1998). Lise Fizik Sınavlarında Sorulan Soruların Analizi, III.Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s. 109-114, KTÜ, 23-25 Eylül, Trabzon. ed. Ohio- USA: Merrill Publishing Company.
  • Demircioğlu, G., Ayas, A., Demircioğlu, H. & Cavrar, S. (2002). Öğrencilerin Kimya Başarılarını Belirlemede Kullanılan Araçların ve Soruların Nitelikleri, 2000’ li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, 29-31 Mayıs, İstanbul.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. & Çepni, S. (2001). Ortaöğretim Okulları Kimya Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Analizi, XV. Ulusal Kimya Kongresi, 4-7 Eylül, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, M.R. (1999). Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 15, s. 51-60.
  • Morgil, F.İ., Yılmaz, A., Seçken, N. & Erökten, S. (2000). Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dershaneler ve ÖZDEBİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 19, s. 96-103.
  • Morgil, F.İ. & Bayan, S. (1996). ÖSS ve ÖYS Fizik Sorularının Soru Alanlarına Göre Dağılımı, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, s. 215-220.
  • Rosenshine, B. (1971). Teaching Behaviors and Student Achievement, London: National Foundation for Educational Research in England and Wales.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sılay, İ., Çallıca, H. & Kavcar, N. (1998). Türkiye’deki Liselerde Fizik Eğitimine İlişkin Bir Anketin Değerlendirilmesi, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s. 126-128, KTÜ, 23-25 Eylül, Trabzon.
  • Şimşek, S. (2001). Fen Bilimlerinde Değerlendirmenin Önemi, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 148, s. 30-32.
  • Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Tezbaşaran, A. A. (1994). ÖSYS Sınavlarında Yoklanmak İstenen Bilişsel Davranışlar, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 10, s. 79-84.
  • Woolfolk, A.E. (1990). Educational Psychology. 4th
  • Wilen, W. (1991). Questioning Skills for Teachers. What Research Says to the Teacher? 3 Ed., New Jersey, USA: Prentice Hall. rd
  • Zurawski, R. M. (1998). Making the Most of Exams: Procedures for Item Analysis, The National Teaching & Learning Forum, Volume 7, Number 6.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Haluk Özmen Bu kişi benim

Orhan Karamustafaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2006). LİSE II. SINIF FİZİK-KİMYA SINAV SORULARININ VE ÖĞRENCİLERİN ENERJİ KONUSUNDAKİ BAŞARILARININ BİLİŞSEL GELİŞİM SEVİYELERİNE GÖRE ANALİZİ. Kastamonu Education Journal, 14(1), 91-100.