Mathematical proof, which has internationally accepted rules and methods, is one of the fundamental processes of mathematics. In this study, teacher candidates’ views on proof are searched. These views on proof could supply information to reveal teacher candidates’ possible problems concerning proofs and to overcome these difficulties. Data is gathered by a scale. Results showed that majority of the teacher candidates either having no specific opinions on doing of mathematical proofs or their opinions were less than satisfactory.
Matematiksel ispat yapma evrensel olarak kabul edilmiş kural ve yöntemleri olan, matematiğin temel süreçlerinden biridir Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispat yapmaya yönelik görüşlerinin ne olduğu araştırılmıştır. İspata ilişkin görüşler öğretmen adaylarının ispat becerilerine ilişkin varsa sorunları ortaya çıkarma ve gidermede ilk adımı oluşturacak bilgiyi sağlayacaktır. Veriler, geliştirilen bir ölçek ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının büyük kısmının ispat yapmaya yönelik ya görüşlerinin olmadığını ya da görüşlerinin yetersiz olduğunu ortaya çıkarmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 1 |