BibTex RIS Kaynak Göster

EARTHQUAKE PREPAREDNESS IN ELEMENTARY SCHOOLS: KIRIKKALE’S SAMPLE

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2007

Öz

The aim of this study is to determine earthquake preparedness in elementary schools. It has been examined earthquake preparedness in Turkey’s elementary schools with respect to Kırıkkale’s samples. In this study, earthquake preparedness were taken up to deal with 4 subheadings. This study which is applied on an administrator in each school is fulfilled with 54 schools in Kırıkkale. Furthermore, it was examined that are there any correlation between allocation units and earthquake preparedness.

Kaynakça

  • Barka, A. ve Başk. (2000). Yeryüzü Ve Deprem. İstanbul: Boyut Matbaacılık A.Ş.
  • Bozkurt, V. (1999). Deprem ve Toplum. İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
  • D.P.T. (1999). Depremin Ekonomik ve Sosyal Etkileri-Muhtemel Finansman İhtiyacı Kısa, Orta ve Uzun Vadede Alınabilecek Tedbirler. Ankara.
  • Ergünay, O. (1996). Afet yönetimi Nedir? Nasıl Olmalıdır. Ankara: Erzincan ve Dinar Depremleri Işığında Türkiye’nin Deprem Sorunlarına Çözüm Yolları Arayışları (TÜBİTAK Deprem sempozyumu) Bildiriler Kitabı. (Der. Tuğrul TANKUT). 263-272.
  • Federal Emergency Management Agency. (1999). Earthquake Preparedness Checklist For Schools. Washington, DC.
  • Federal Emergency Management Agency and The Arkansas Office of Emergency Services. (2002). “School Earthquake Preparedness Guidebook”. (http://quake.ualr.edu-04.03.2006).
  • İzbırak, R. (1991). Yerbilimi Bilgileri. İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Karancı, A.N., Akşit B. ve Sucuoğlu H. (1996). Dinar’da Afet Yönetiminin PsikoSosyal Boyutları. Ankara: Erzincan ve Dinar Depremleri Işığında Türkiye’nin Deprem Sorunlarına Çözüm Yolları Arayışları (TÜBİTAK Deprem sempozyumu) Bildiriler Kitabı. (Der. Tuğrul TANKUT). 273-283
  • Kasapoğlu, A. ve Ecevit M. (2001). Depremin Sosyolojik Araştırması. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları, No:8.
  • Koca, M.K. (2001) İlköğretimde Deprem ve Depremin Zararlarından Korunma Yollarının Öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köknel, Ö. (1987). Zorlanan İnsan. İstanbul: Altın kitaplar Yayınevi.
  • Levy, M. ve Salvori M. (2000). Deprem Kuşağı: Deprem Nedir? Ne Değildir? (Çev. Turgut GÜRER ). İstanbul: Doğan Kitapçılık A.Ş.
  • ÖCAL, A. (2003). İlköğretim Sosyal bilgiler Dersinde Deprem Eğitimnin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Adem ÖCAL, Mart 2007 Cilt:15 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Özerdem, A. ve Barakat S. (2000). After Marmara Earthquake: Lessons For Avoiding Short Cuts To Disasters. Third World Quaterly, 21, (3), 425-439.
  • Özey, R. (2006). Afetler Coğrafyası. İstanbul. Aktif Yayınevi
  • Pelling, M., Özerdem A. ve Barakat S. (2002). The Macro-economic İmpact of Disaster. Progress in Devolopment Studies. 2,(4), 283-305.
  • Petal, M. ve Türkmen Z. (2002). abcd temel afet bilinci el kitabı. İstanbul: Beyaz Gemi Yayınları.
  • Sür, Ö.(1993). Türkiye’nin Deprem Bölgeleri. Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, (2), 53-65.
  • Şahin, C. (1991). Türkiye Afetler Coğrafyası. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayın No:172, GEF Yayın No: 21.
  • Şahin, C. ve Sipahioğlu Ş. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taymaz, M. (2001). Doğal Afet Zararlarını Azaltma Çalışmaları. Afet (EğitimHaber-Bilim Dergisi), Yıl:1, Sayı:2, 4-5.
  • Türkoğlu, N. (2001). Türkiye’nin Yüzölçümü ve Nüfusunun Deprem Bölgelerine Dağılışı. Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, Sayı: 8, 133-148.
  • Watt, F. (2002). Depremler ve Yanardağlar. (Çev. Deniz Yurtören), 18. Basım. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları:71.
  • Yıldız, M. (2000). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Deprem Öncesinde ve Deprem Sonrası Öğrenme ve Öğretme Başarıları ile Deprem Sonrası Oluşabilecek Değişiklikler. İstanbul: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA DEPREM HAZIRLIKLARI: KIRIKKALE İL ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarının depreme hazırlık durumlarını ortaya koymaktır. Türkiye’deki ilköğretim okullarındaki deprem hazırlıkları, Kırıkkale ili örnekleminde incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmada deprem hazırlıkları 4 alt başlık altında ele alınmıştır. Her okuldan bir idareciye uygulanan bu çalışma, Kırıkkale ilindeki 54 ilköğretim okulu ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, okulların bulunduğu yerleşim birimleri ile deprem hazırlıkları arasında bir ilişki olup olmadığına da bakılmıştır.

Kaynakça

  • Barka, A. ve Başk. (2000). Yeryüzü Ve Deprem. İstanbul: Boyut Matbaacılık A.Ş.
  • Bozkurt, V. (1999). Deprem ve Toplum. İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
  • D.P.T. (1999). Depremin Ekonomik ve Sosyal Etkileri-Muhtemel Finansman İhtiyacı Kısa, Orta ve Uzun Vadede Alınabilecek Tedbirler. Ankara.
  • Ergünay, O. (1996). Afet yönetimi Nedir? Nasıl Olmalıdır. Ankara: Erzincan ve Dinar Depremleri Işığında Türkiye’nin Deprem Sorunlarına Çözüm Yolları Arayışları (TÜBİTAK Deprem sempozyumu) Bildiriler Kitabı. (Der. Tuğrul TANKUT). 263-272.
  • Federal Emergency Management Agency. (1999). Earthquake Preparedness Checklist For Schools. Washington, DC.
  • Federal Emergency Management Agency and The Arkansas Office of Emergency Services. (2002). “School Earthquake Preparedness Guidebook”. (http://quake.ualr.edu-04.03.2006).
  • İzbırak, R. (1991). Yerbilimi Bilgileri. İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Karancı, A.N., Akşit B. ve Sucuoğlu H. (1996). Dinar’da Afet Yönetiminin PsikoSosyal Boyutları. Ankara: Erzincan ve Dinar Depremleri Işığında Türkiye’nin Deprem Sorunlarına Çözüm Yolları Arayışları (TÜBİTAK Deprem sempozyumu) Bildiriler Kitabı. (Der. Tuğrul TANKUT). 273-283
  • Kasapoğlu, A. ve Ecevit M. (2001). Depremin Sosyolojik Araştırması. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları, No:8.
  • Koca, M.K. (2001) İlköğretimde Deprem ve Depremin Zararlarından Korunma Yollarının Öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köknel, Ö. (1987). Zorlanan İnsan. İstanbul: Altın kitaplar Yayınevi.
  • Levy, M. ve Salvori M. (2000). Deprem Kuşağı: Deprem Nedir? Ne Değildir? (Çev. Turgut GÜRER ). İstanbul: Doğan Kitapçılık A.Ş.
  • ÖCAL, A. (2003). İlköğretim Sosyal bilgiler Dersinde Deprem Eğitimnin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Adem ÖCAL, Mart 2007 Cilt:15 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Özerdem, A. ve Barakat S. (2000). After Marmara Earthquake: Lessons For Avoiding Short Cuts To Disasters. Third World Quaterly, 21, (3), 425-439.
  • Özey, R. (2006). Afetler Coğrafyası. İstanbul. Aktif Yayınevi
  • Pelling, M., Özerdem A. ve Barakat S. (2002). The Macro-economic İmpact of Disaster. Progress in Devolopment Studies. 2,(4), 283-305.
  • Petal, M. ve Türkmen Z. (2002). abcd temel afet bilinci el kitabı. İstanbul: Beyaz Gemi Yayınları.
  • Sür, Ö.(1993). Türkiye’nin Deprem Bölgeleri. Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, (2), 53-65.
  • Şahin, C. (1991). Türkiye Afetler Coğrafyası. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayın No:172, GEF Yayın No: 21.
  • Şahin, C. ve Sipahioğlu Ş. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taymaz, M. (2001). Doğal Afet Zararlarını Azaltma Çalışmaları. Afet (EğitimHaber-Bilim Dergisi), Yıl:1, Sayı:2, 4-5.
  • Türkoğlu, N. (2001). Türkiye’nin Yüzölçümü ve Nüfusunun Deprem Bölgelerine Dağılışı. Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, Sayı: 8, 133-148.
  • Watt, F. (2002). Depremler ve Yanardağlar. (Çev. Deniz Yurtören), 18. Basım. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları:71.
  • Yıldız, M. (2000). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Deprem Öncesinde ve Deprem Sonrası Öğrenme ve Öğretme Başarıları ile Deprem Sonrası Oluşabilecek Değişiklikler. İstanbul: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Adem Öcal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öcal, A. (2007). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA DEPREM HAZIRLIKLARI: KIRIKKALE İL ÖRNEĞİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 1-12.