BibTex RIS Kaynak Göster

THE OBSERVED CONCEPT ERRORS ABOUT THE “RESOLUTION” SUBJECT IN THE DAILY LIFE EVENTS OF THE LYCEE STUDENTS

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 241 - 250, 01.03.2007

Öz

The purpose of this study is determining the misconceptions of ninth, tenth and eleventh class students about the term: solubility. Three hundred high school students who received a chemical education in Kdz. Ereğli by the chemistry lessons program had been forming the working group of this research. The data collected were evaluated statistically and misconceptions regarding to solubility were determined by taking into consideration the level of classes. Misconceptions regarding to solubility were stated by cross-table analyses. It was determined that students had misconceptions especially related to solvent, dissolver type and factors effected to dissolving event.

Kaynakça

  • Kadayıfçı, H., Akkuş, H. & Atasoy, B., (2000). “Yanlış Kavramları Belirlemede Kullanılan Yöntemler Ve İki Basamaklı Çoktan Seçmeli Testler”. XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Diyarbakır.
  • Çalık, M. & Ayas, A., (2005). “A Comparision of level of understanding of eightgrade students and science student teachers related to selected chemistery concepts”. Journal of Research in Science Teaching, 42(6), 638-667.
  • Ayas, A. & Coştu, B. (2001). Lise 1 Öğrencilerinin “buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama” kavramlarını anlama seviyeleri. Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, S. 273-280.
  • Ayas, A. & Demirbaş, A. (1997). Secondary Students’ Conceptions of the Introductory Chemistry Concepts in Turkey, Journal of Chemical Education, 74 (5): 518-521.
  • Zoller, U. (1990). “Student’s Misundestanding and Misconceptions in College Freshman Chemistry (General and Organic)”. Journal of Research in Science Teaching. 27(10), 1053-1065.
  • Guralnik, D. B. (1986) Webster’s new world dictionary 2nd ed., New York: Prentice Hall Press.
  • Novak, J., (1977). A theory of education, Cornell University Pres: Ithaca.
  • Helm, H., (1980). Misconceptions in physics amongst South African students. Physics Education,15, 92-105.
  • Gilbert, J.K., Watts, D.M., & Osborne, R.J., (1982). Students’ conceptions of ideas in mechanics. Physics Education, 17, 62-66.
  • Halloun, I.A., & Hestenes, D., (1985). Common sense concepts about motion. American Journal of Physics, 53(11), 1056-1065.
  • Pines, A.L., & West, L.H.T., (1986). Conceptual understanding and science learning: An interpretation of research within a sources-of-knowledge framework. Science Education, 70(5), 583-604.
  • Hewson, P. W. & Hewson, M. G. A., (1984). “The Role of Conceptual Conflict in Conceptual Change and the Design of Science Instruction”, Instructional Science,13 : 1-13.
  • Uzuntiryaki, E. & Geban, Ö.(1998). İlköğretim 8. Sınıf Çözelti Konusunun Öğretiminde Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritalarının Kullanılması, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,Trabzon.
  • Bilgin, İ. & Geban, Ö. (2001). “Benzeşim (Analoji) Yöntemi Kullanarak Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20 : 26-32.
  • Demircioğlu, G., Özmen, H. & Ayas, A. (2001). “Kimya Öğretmen Adaylarının Asitler Ve Bazlarla İlgili Yanlış Anlamalarının Belirlenmesi”. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bildiriler Kitabı, s. 451-457, 7-8 Eylül, İstanbul.
  • Aşçı, Z., Özkan Ş. & Tekkaya C. (2001) Students’ misconceptions about respiration.Eğitim ve Bilim. 26(120), 29-36.
  • Chi, M. T. H. (1992) Conceptual change with in and across ontological categories Examples from learning and discovery in science. In R. Giere (Ed)é Cognitive Models of Science: Minnesota Studies in the philosophy of Science Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 129-160 pp.
  • Eryılmaz, A. & Tatlı, A. (1999). “ODTU Öğrencilerinin Mekanik Konusundaki Kavram Yanılgıları” lll. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, KTÜ, Milli Eğiti Basım Evi, Ankara, s. 103-107.
  • Enger, S. K. & Yager, R.E. (1998). “The Iowa Assessment Handbook”. The IowaSS&C Project, Science Education Center, The University of Iowa, Iowa City.p.5-13.
  • Cansüngü, Ö. (2000) İlköğretim Öğrencilerinin (5., 6., 7. Sınıflar) Işık Ve Işıkla İlgili Kavramları Algılama Şekillerinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Karamustafaoğlu, S. Ayas, A. & Coştu, B. (2002). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çözeltiler Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Bu Yanılgıların Kavram Haritası Tekniği İle Giderilmesi”, ΙΙ. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. 11-13 Eylül. ODTÜ-Eğitim Fakültesi. Ankara.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN “ÇÖZÜNÜRLÜK” KONUSUNDA GÜNLÜK YAŞAMLA İLGİLİ OLAYLARDA GÖZLENEN KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 241 - 250, 01.03.2007

Öz

Bu araştırmanın amacı, 9., 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin “çözünürlük” konusuna ilişkin kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kdz. Ereğli ilçesinde kimya dersi öğretim programını uygulayan liselerde öğrenim gören toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve “çözünürlük ” ile ilgili kavram yanılgıları sınıf düzeyleri göz önünde bulundurularak tespit edilmiş ve çapraz tablo analizi ile ortaya konmuştur. Öğrencilerin özellikle çözücü, çözünenin cinsi ve çözünme olayına etki eden faktörler gibi konularda kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Kadayıfçı, H., Akkuş, H. & Atasoy, B., (2000). “Yanlış Kavramları Belirlemede Kullanılan Yöntemler Ve İki Basamaklı Çoktan Seçmeli Testler”. XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Diyarbakır.
  • Çalık, M. & Ayas, A., (2005). “A Comparision of level of understanding of eightgrade students and science student teachers related to selected chemistery concepts”. Journal of Research in Science Teaching, 42(6), 638-667.
  • Ayas, A. & Coştu, B. (2001). Lise 1 Öğrencilerinin “buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama” kavramlarını anlama seviyeleri. Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül, Maltepe Üniversitesi, İstanbul, S. 273-280.
  • Ayas, A. & Demirbaş, A. (1997). Secondary Students’ Conceptions of the Introductory Chemistry Concepts in Turkey, Journal of Chemical Education, 74 (5): 518-521.
  • Zoller, U. (1990). “Student’s Misundestanding and Misconceptions in College Freshman Chemistry (General and Organic)”. Journal of Research in Science Teaching. 27(10), 1053-1065.
  • Guralnik, D. B. (1986) Webster’s new world dictionary 2nd ed., New York: Prentice Hall Press.
  • Novak, J., (1977). A theory of education, Cornell University Pres: Ithaca.
  • Helm, H., (1980). Misconceptions in physics amongst South African students. Physics Education,15, 92-105.
  • Gilbert, J.K., Watts, D.M., & Osborne, R.J., (1982). Students’ conceptions of ideas in mechanics. Physics Education, 17, 62-66.
  • Halloun, I.A., & Hestenes, D., (1985). Common sense concepts about motion. American Journal of Physics, 53(11), 1056-1065.
  • Pines, A.L., & West, L.H.T., (1986). Conceptual understanding and science learning: An interpretation of research within a sources-of-knowledge framework. Science Education, 70(5), 583-604.
  • Hewson, P. W. & Hewson, M. G. A., (1984). “The Role of Conceptual Conflict in Conceptual Change and the Design of Science Instruction”, Instructional Science,13 : 1-13.
  • Uzuntiryaki, E. & Geban, Ö.(1998). İlköğretim 8. Sınıf Çözelti Konusunun Öğretiminde Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritalarının Kullanılması, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,Trabzon.
  • Bilgin, İ. & Geban, Ö. (2001). “Benzeşim (Analoji) Yöntemi Kullanarak Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20 : 26-32.
  • Demircioğlu, G., Özmen, H. & Ayas, A. (2001). “Kimya Öğretmen Adaylarının Asitler Ve Bazlarla İlgili Yanlış Anlamalarının Belirlenmesi”. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bildiriler Kitabı, s. 451-457, 7-8 Eylül, İstanbul.
  • Aşçı, Z., Özkan Ş. & Tekkaya C. (2001) Students’ misconceptions about respiration.Eğitim ve Bilim. 26(120), 29-36.
  • Chi, M. T. H. (1992) Conceptual change with in and across ontological categories Examples from learning and discovery in science. In R. Giere (Ed)é Cognitive Models of Science: Minnesota Studies in the philosophy of Science Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 129-160 pp.
  • Eryılmaz, A. & Tatlı, A. (1999). “ODTU Öğrencilerinin Mekanik Konusundaki Kavram Yanılgıları” lll. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, KTÜ, Milli Eğiti Basım Evi, Ankara, s. 103-107.
  • Enger, S. K. & Yager, R.E. (1998). “The Iowa Assessment Handbook”. The IowaSS&C Project, Science Education Center, The University of Iowa, Iowa City.p.5-13.
  • Cansüngü, Ö. (2000) İlköğretim Öğrencilerinin (5., 6., 7. Sınıflar) Işık Ve Işıkla İlgili Kavramları Algılama Şekillerinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Karamustafaoğlu, S. Ayas, A. & Coştu, B. (2002). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çözeltiler Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Bu Yanılgıların Kavram Haritası Tekniği İle Giderilmesi”, ΙΙ. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. 11-13 Eylül. ODTÜ-Eğitim Fakültesi. Ankara.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Özlem Koray Bu kişi benim

Neşe Akyaz Bu kişi benim

Mustafa Serdar Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koray, Ö., Akyaz, N., & Köksal, M. S. (2007). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN “ÇÖZÜNÜRLÜK” KONUSUNDA GÜNLÜK YAŞAMLA İLGİLİ OLAYLARDA GÖZLENEN KAVRAM YANILGILARI. Kastamonu Education Journal, 15(1), 241-250.

10037