BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF THE USAGE OF ROLE-PLAY IN PERMUTATION AND PROBABILITY SUBJECT TO THE STUDENT’S SUCCESS AND RECALL LEVEL

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 251 - 258, 01.03.2007

Öz

The purpose of this research is to investigate the effect of use of dramatization method to teach“Permutation and Probability” on students’ achievement and memory level. The sample of study is 70 8th grade student in the Anatolian side of Istanbul. At the beginning of the study, the experimental and control groups were given prelimi nary tests; “Mathematical achievement test” containing 40 questions. The lessons in the experimental group were carried out by the dramatization method while the lessons for the control group were carried out by the traditional teaching method. The “Permu tation and Probability” test was first given at the end of the study and then also given 8 week later as a memory test to both groups.This study show that although there was no significant difference of of students’ achievement in both groups, dramatization met hod at teaching was effective on students’ memory level .

Kaynakça

  • Matthews, G., Learning And Teaching Mathematical Skills. (Ed:Fontana, D.). The Education of The Young Child. Basil Blackwell Publisher Limited, 1984.
  • Terzioğlu, T., Matematik Üzerine Bir Konuşma, Bilim ve Teknik Dergisi, Sayı:341, s.8-10, 1996.
  • Boyacıoğlu, H., II.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. 18-20 Eylül, İstanbul, 1996.
  • Bulut, S., The Effectsof Different Teahing Methods Gender On Probabılıty Achıevement And Attitudestoward Probabılıty, Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1994.
  • Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Koç, M., Dikinci, H., Eğitimde Dramanın Bir Yöntem Olarak Kullanılması, İlköğretim-Online Öğretim Uygulanmaları Serisi, 2002. 01. 07. 2003’te http://www.ilkogretim-online.org.tr internet adresinden elde edilmiştir.
  • Duatepe A., Ubuz, B., Drama Temelli Geometri Ders Planının Geliştirilmesi ve Uygulanması.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, 2004.
  • Saab, J. F., The Effects of Creative Drama Methods on Mathematics Achievement, Attitudes And Creativity, Yayınlanmamış Doktora Tezi, West Virginia Universitesi, Morgantown, 1987.
  • Southwell, B., Drama as Communication, Reflections, C.1, Sayı:25, 2000.
  • Tanrıseven, I., Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Dramatizasyonun Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi., Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2000.
  • Bolton, G., Selected Writing in Drama Education, Longman, London, 1986.
  • Heinig, R. B., Creative Drama for The Classroom Teacher. Prentice Hall, Inc: New Jersey, 1988.
  • San, İ., Yaratıcı Drama Eğitsel Boyutları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi I.İzmir Eğitim Kongresi, s. 25-27 Kasım, 1991.
  • Kelner, B., The Creative Classroom: A Guide For Using Creative Drama in The Classroom Pre K-6, Heinemann Portsmouth, NH, 1993.
  • Adıgüzel, H, Ö., Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1991.
  • Morris, R.V., Drama and Authentic Assessment in a Social Studies Classroom, Social Studies, C.1, Sayı: 92, s.41-45, 2001.
  • Aynal, S., Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimi Üzerindeki Etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 1989.
  • Üstündağ, T., Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersinin Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Erişiye ve Derse Yönelik Öğrenci Tutumuna Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:14, s.133-134, 1998.
  • Bolton, G., Changes in Thinking About Drama in Education. Theory into Practice, C.3, Sayı:24, s.151- 157, 1985.
  • Farris, J. P., and Parke, J., To Be or Not To Be: What Students Think About Drama. The Clearing House, C.4, Sayı:66, s.231-345, 1993.
  • Selvi, K., Öztürk., A. Yaratıcı Drama Yöntemi II. Fen Öğretimi. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, 1999.
  • Güzel, H.E., İlköğretim 6.Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Dramatizasyon Yönteminin Başarıya Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2001.
  • Gasparro, M. and Bernadette, F., Creating Drama With Poetry : Teaching English as A Second Language Through Dramatization and Improvisation, 1994.
  • 01.2001’de Eric Digest veritabanı (Eric No: ED368214), http://www.askeric.org/ internet adresin den elde edilmiştir.

PERMÜTASYON VE OLASILIK KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE CANLANDIRMA KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRLAMA DÜZEYİNE ETKİSİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 251 - 258, 01.03.2007

Öz

Bu araştırmada “Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretiminde canlandırma kullanılmasının öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi”nin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul ili, Anadolu yakasındaki bir ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören toplam 70 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma başlangıcında biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere belirlenen her iki gruba toplam 40 sorudan oluşan“Matematiksel Başarı Testi” ön- test olarak uygulanmıştır.Deney grubunda “Permütasyon ve Olasılık” konusu canlandırma yöntemiyle, kontrol grubun da ise dersler geleneksel yöntemle işlenmiştir. Çalışmanın sonunda her iki gruba “Permütasyon - Olasılık Testi”son-test ve aynı zamanda çalışmanın bitiminden sekiz hafta sonra hatırlama testi olarak yeniden uygulanmıştır. Araştırma örneklemi sonucun da öğrencilerin “Permütasyon ve Olasılık” konusundaki başarıları yönünden anlamlı bir farklılık bulanamamasına rağmen canlandırma yönteminin öğrencilerin hatırlama düzeyleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Matthews, G., Learning And Teaching Mathematical Skills. (Ed:Fontana, D.). The Education of The Young Child. Basil Blackwell Publisher Limited, 1984.
  • Terzioğlu, T., Matematik Üzerine Bir Konuşma, Bilim ve Teknik Dergisi, Sayı:341, s.8-10, 1996.
  • Boyacıoğlu, H., II.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. 18-20 Eylül, İstanbul, 1996.
  • Bulut, S., The Effectsof Different Teahing Methods Gender On Probabılıty Achıevement And Attitudestoward Probabılıty, Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1994.
  • Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Koç, M., Dikinci, H., Eğitimde Dramanın Bir Yöntem Olarak Kullanılması, İlköğretim-Online Öğretim Uygulanmaları Serisi, 2002. 01. 07. 2003’te http://www.ilkogretim-online.org.tr internet adresinden elde edilmiştir.
  • Duatepe A., Ubuz, B., Drama Temelli Geometri Ders Planının Geliştirilmesi ve Uygulanması.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, 2004.
  • Saab, J. F., The Effects of Creative Drama Methods on Mathematics Achievement, Attitudes And Creativity, Yayınlanmamış Doktora Tezi, West Virginia Universitesi, Morgantown, 1987.
  • Southwell, B., Drama as Communication, Reflections, C.1, Sayı:25, 2000.
  • Tanrıseven, I., Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Dramatizasyonun Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi., Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2000.
  • Bolton, G., Selected Writing in Drama Education, Longman, London, 1986.
  • Heinig, R. B., Creative Drama for The Classroom Teacher. Prentice Hall, Inc: New Jersey, 1988.
  • San, İ., Yaratıcı Drama Eğitsel Boyutları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi I.İzmir Eğitim Kongresi, s. 25-27 Kasım, 1991.
  • Kelner, B., The Creative Classroom: A Guide For Using Creative Drama in The Classroom Pre K-6, Heinemann Portsmouth, NH, 1993.
  • Adıgüzel, H, Ö., Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1991.
  • Morris, R.V., Drama and Authentic Assessment in a Social Studies Classroom, Social Studies, C.1, Sayı: 92, s.41-45, 2001.
  • Aynal, S., Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimi Üzerindeki Etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 1989.
  • Üstündağ, T., Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersinin Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Erişiye ve Derse Yönelik Öğrenci Tutumuna Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:14, s.133-134, 1998.
  • Bolton, G., Changes in Thinking About Drama in Education. Theory into Practice, C.3, Sayı:24, s.151- 157, 1985.
  • Farris, J. P., and Parke, J., To Be or Not To Be: What Students Think About Drama. The Clearing House, C.4, Sayı:66, s.231-345, 1993.
  • Selvi, K., Öztürk., A. Yaratıcı Drama Yöntemi II. Fen Öğretimi. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, 1999.
  • Güzel, H.E., İlköğretim 6.Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Dramatizasyon Yönteminin Başarıya Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2001.
  • Gasparro, M. and Bernadette, F., Creating Drama With Poetry : Teaching English as A Second Language Through Dramatization and Improvisation, 1994.
  • 01.2001’de Eric Digest veritabanı (Eric No: ED368214), http://www.askeric.org/ internet adresin den elde edilmiştir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim Ekinözü Bu kişi benim

Sare Şengül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ekinözü, İ., & Şengül, S. (2007). PERMÜTASYON VE OLASILIK KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE CANLANDIRMA KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRLAMA DÜZEYİNE ETKİSİ. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 251-258.