BibTex RIS Kaynak Göster

HISTORY TEACHING AS A CITIZENSHIP EDUCATION IN ANCIENT TIMES

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 271 - 278, 01.03.2007

Öz

History teaching is a part of citizenship education. Generally the quality of history education is determined by the nature of historical knowledge and the expectations of related eras from child. The historical understanding of ancient civilizations and their expectation from child also affected their expectations from history teaching. In this article, citizenship perceptions of Sumerian, Hittites, Jewish and Ancient Greek civilizations and history education given in accordance with these perceptions are studied.

Kaynakça

  • Akaya, Ş. (1938), Tarih İlminin Tarihi, Ulus Basımevi, Ankara.
  • Anonim, (1995), Binbir Gece Masalları, (Çev.A.Ş.Onaran) Afa Yay. İstanbul.
  • Aytaç, K., (1972), Avrupa Eğitim Tarihi, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Carr, E., H., (1987), Tarih Nedir?, Çev. M.Gizem Gürtürk, İletişim yay. İstanbul.
  • Collingwood, R.,G., (1990), Tarih Tasarımı, Çev.Kurtuluş Dinçer, Ara Yay., İstanbul.
  • Göksel, Ö.L., (1958), Tarihi Çocuklarımıza Nasıl Öğretelim?Aydın.
  • Gulbenkian Komisyonu, (1996), Sosyal Bilimleri Açın, Çev.Şirin Tekeli, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Ç., (1994), Toplumsal Tarihte Çocuk Sempozyumu, “Türkiye’de Değişen Aile ve Çocuğun Değeri”, Tarih Vakfı Yay., İstanbul.
  • Nev’i Efendi (1995), Netay’ic-el Fünûn, İnsan Yay., İstanbul.
  • Pakalın,M.,Z., (1993), Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, M.E.B Yay. Ankara.
  • Safran, M., (1997), Tarih Öğretimi ve Çağdaş Müfredat Teorileri, XII.Türk Tarih Kongresi.
  • Ülken, H.,Z., (1976), Millet ve Tarih Şuuru, Dergah Yay., İstanbu

İLKÇAĞ’DA VATANDAŞLIK EĞİTİMİ OLARAK TARİH ÖĞRETİMİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 271 - 278, 01.03.2007

Öz

Tarih öğretimi, vatandaşlık eğitiminin bir parçasıdır. Tarih öğretiminin niteliğini genellikle, tarihsel bilginin doğası ve dönemin çocuğa yönelik beklentileri belirler. İlkçağ uygarlıklarının tarih anlayışları ve çocuktan beklentileri, tarih öğretiminden beklentilerini etkilemiştir. Bu makalede Sümer, Eti, Musevi ve Eski Yunan uygarlıklarının vatandaşlık algıları ile, buna paralel olarak düzenlenen Tarih Öğretimi amaçları ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akaya, Ş. (1938), Tarih İlminin Tarihi, Ulus Basımevi, Ankara.
  • Anonim, (1995), Binbir Gece Masalları, (Çev.A.Ş.Onaran) Afa Yay. İstanbul.
  • Aytaç, K., (1972), Avrupa Eğitim Tarihi, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Carr, E., H., (1987), Tarih Nedir?, Çev. M.Gizem Gürtürk, İletişim yay. İstanbul.
  • Collingwood, R.,G., (1990), Tarih Tasarımı, Çev.Kurtuluş Dinçer, Ara Yay., İstanbul.
  • Göksel, Ö.L., (1958), Tarihi Çocuklarımıza Nasıl Öğretelim?Aydın.
  • Gulbenkian Komisyonu, (1996), Sosyal Bilimleri Açın, Çev.Şirin Tekeli, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Ç., (1994), Toplumsal Tarihte Çocuk Sempozyumu, “Türkiye’de Değişen Aile ve Çocuğun Değeri”, Tarih Vakfı Yay., İstanbul.
  • Nev’i Efendi (1995), Netay’ic-el Fünûn, İnsan Yay., İstanbul.
  • Pakalın,M.,Z., (1993), Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, M.E.B Yay. Ankara.
  • Safran, M., (1997), Tarih Öğretimi ve Çağdaş Müfredat Teorileri, XII.Türk Tarih Kongresi.
  • Ülken, H.,Z., (1976), Millet ve Tarih Şuuru, Dergah Yay., İstanbu
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köksal, H. (2007). İLKÇAĞ’DA VATANDAŞLIK EĞİTİMİ OLARAK TARİH ÖĞRETİMİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 271-278.

10037