BibTex RIS Kaynak Göster

THE ASSESSMENT OF GEOGRAPHY TEACHING ON PRIVATE COURSES ACCORDING TO THE VIEW OF STUDENTS

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 279 - 292, 01.03.2007

Öz

In this study, the views of students, on the teaching of geography in private courses were researched. Questionnaires developed for this study were applied to 229 students on five private courses in the centre of Rize. Data was analyzed by using SPSS. The results from this research showed that students thought the geography teaching in private courses had an important role in gaining university entrance exams. However, the students also had a view about that tests applied to them continuously in private courses affected their critical thinking skills in a negative way.

Kaynakça

  • Kaplan P. (2006), ÖSS Kendi Sektörünü Yarattı, Dershaneler, Sabah Gazetesi (22 Ağustos 2006) Sayfa 20.
  • Dikici, R., Işık C. (2001), Özel Dershanelerin Matematik Öğretimindeki Yeri, S. 157, Sayı I, Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Köse M. R. (1999), Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, S.51, Sayı 15, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ortaş, İ., Eğitim Sistemimiz ve Öğrenci Seçme Sınavı Sonuçları http://strateji.cu.edu.tr/EGITIM/pdf/ortas_01.pdf, Erişim Tarihi: 15.02.2006.
  • Morgil, İ.,Yılmaz, A., Seçken, N., Erökten, E. (2000), Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dershaneler ve ÖZ-DE-BİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi, S.97, Sayı 19, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Atalay, İ., (2004), Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği, S.442, İzmir.
  • Şahin, C., (2001), Türkiye’de Coğrafya Öğretimi, s.159, Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Aslan, M., Eğitim Sisteminin Kapanmayan Yarası Yüksek Öğretime Geçiş, S.42 http://sbe.erciyes.edu.tr/dergi/sayi_16/05_aslan.pdf, Erişim Tarihi:19.02.2006.
  • Özdemir, C., “ İlköğretim Okullarında İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Öğreniminde Özel Dershanelerin Yeri Üzerine Bir Araştırma, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.417,Cilt 9 No:2
  • Akdeniz, A., R., Keser Ö.,F., Geleneksel Öğretim Ortamlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi, S.5 http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/ PDF/Fizik/Bildiri/t123DD.pdf Erişim Tarihi:12.02.2006.
  • Yerli, M. (1994), Özel Öğretim Kurumları Mevzuatı-II, S.362, Ankara: Özel Dershaneler Birliği Derneği.
  • Gök, F., (2006), Üniversiteye Girişte Umut Pazarı: Özel Dershaneler, ErişimTarih:8.11.2006. http://www.acikradyo.com.tr/i/img/text/OzelDershane.htm
  • Özel Dershaneler Birliği ÖZ-DE-BİR, Öğretim Şekli http://www.ozdebir.org.tr/ ozdebir/ozeldershaneler.asp?Kod=3 Erişim Tarihi:10.02.2006.
  • Umay, A. (2000). Matematik Eğitiminde Okul ve Dershane Eğitiminin Karşılaştırılması, IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler, S. 517, M.E.B.,Hacettepe Üniversitesi.
  • YÖK, (2006), Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi –Taslak Rapor Erişim Tarihi: 10.11.2006 http://www.yok.gov.tr/duyuru/2006/turkiyeninyuksekogretimstratejisi.pdf
  • Akyüz, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, S.327, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Akyol, Ç., 2004, Coğrafya Eğitiminde Temel Sorunlar, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , S. 32, Ankara.
  • Mete, M. (2001), Rize’de Özel Eğitim-Öğretim Ve Ekonomiye Katkısı, Rize Ticaret Ve Sanayi Odası Dergisi, Rize.
  • Büyüköztürk, Ş., (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A. Ankara.
  • Doğanay, H.(2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri, S.160, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Sekin, S. (1997), Özel Öğretim Kurumlarından Dershaneler için Taslak Coğrafya Programı, S.149, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 6, Yıl:4.
  • Kurt, H. (2001), Özel Dershanelerde Coğrafya Öğretim, Marmara Coğrafya Dergisi, S.101, T.C. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Sayı:3, Cilt:2, İstanbul.

ÖZEL DERSHANELERDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 279 - 292, 01.03.2007

Öz

Bu çalışmada, üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin dershanelerdeki coğrafya öğretimine bakışları araştırılmıştır. Araştırma için hazırlanan anketler, Rize İl Merkezi’nde bulunan 5 dershanede, 229 öğrenciye uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları göstermektedir ki; öğrenciler, üniversite sınavını kazanmada dershanedeki coğrafya öğretiminin önemli bir rolü olduğu görüşündedirler. Bununla birlikte öğrenciler, dershanede sürekli uygulanan testler kendilerinin eleştirel düşünmesini olumsuz yönde etkilediği görüşüne de sahiptir.

Kaynakça

  • Kaplan P. (2006), ÖSS Kendi Sektörünü Yarattı, Dershaneler, Sabah Gazetesi (22 Ağustos 2006) Sayfa 20.
  • Dikici, R., Işık C. (2001), Özel Dershanelerin Matematik Öğretimindeki Yeri, S. 157, Sayı I, Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Köse M. R. (1999), Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, S.51, Sayı 15, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ortaş, İ., Eğitim Sistemimiz ve Öğrenci Seçme Sınavı Sonuçları http://strateji.cu.edu.tr/EGITIM/pdf/ortas_01.pdf, Erişim Tarihi: 15.02.2006.
  • Morgil, İ.,Yılmaz, A., Seçken, N., Erökten, E. (2000), Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dershaneler ve ÖZ-DE-BİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi, S.97, Sayı 19, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Atalay, İ., (2004), Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği, S.442, İzmir.
  • Şahin, C., (2001), Türkiye’de Coğrafya Öğretimi, s.159, Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Aslan, M., Eğitim Sisteminin Kapanmayan Yarası Yüksek Öğretime Geçiş, S.42 http://sbe.erciyes.edu.tr/dergi/sayi_16/05_aslan.pdf, Erişim Tarihi:19.02.2006.
  • Özdemir, C., “ İlköğretim Okullarında İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Öğreniminde Özel Dershanelerin Yeri Üzerine Bir Araştırma, Kastamonu Eğitim Dergisi, S.417,Cilt 9 No:2
  • Akdeniz, A., R., Keser Ö.,F., Geleneksel Öğretim Ortamlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi, S.5 http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/ PDF/Fizik/Bildiri/t123DD.pdf Erişim Tarihi:12.02.2006.
  • Yerli, M. (1994), Özel Öğretim Kurumları Mevzuatı-II, S.362, Ankara: Özel Dershaneler Birliği Derneği.
  • Gök, F., (2006), Üniversiteye Girişte Umut Pazarı: Özel Dershaneler, ErişimTarih:8.11.2006. http://www.acikradyo.com.tr/i/img/text/OzelDershane.htm
  • Özel Dershaneler Birliği ÖZ-DE-BİR, Öğretim Şekli http://www.ozdebir.org.tr/ ozdebir/ozeldershaneler.asp?Kod=3 Erişim Tarihi:10.02.2006.
  • Umay, A. (2000). Matematik Eğitiminde Okul ve Dershane Eğitiminin Karşılaştırılması, IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler, S. 517, M.E.B.,Hacettepe Üniversitesi.
  • YÖK, (2006), Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi –Taslak Rapor Erişim Tarihi: 10.11.2006 http://www.yok.gov.tr/duyuru/2006/turkiyeninyuksekogretimstratejisi.pdf
  • Akyüz, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi, S.327, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Akyol, Ç., 2004, Coğrafya Eğitiminde Temel Sorunlar, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , S. 32, Ankara.
  • Mete, M. (2001), Rize’de Özel Eğitim-Öğretim Ve Ekonomiye Katkısı, Rize Ticaret Ve Sanayi Odası Dergisi, Rize.
  • Büyüköztürk, Ş., (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A. Ankara.
  • Doğanay, H.(2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri, S.160, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Sekin, S. (1997), Özel Öğretim Kurumlarından Dershaneler için Taslak Coğrafya Programı, S.149, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 6, Yıl:4.
  • Kurt, H. (2001), Özel Dershanelerde Coğrafya Öğretim, Marmara Coğrafya Dergisi, S.101, T.C. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Sayı:3, Cilt:2, İstanbul.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlhan Turan Bu kişi benim

Ayşegül Alaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, İ., & Alaz, A. (2007). ÖZEL DERSHANELERDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 279-292.

10037