In this study, the views of students, on the teaching of geography in private courses were researched. Questionnaires developed for this study were applied to 229 students on five private courses in the centre of Rize. Data was analyzed by using SPSS. The results from this research showed that students thought the geography teaching in private courses had an important role in gaining university entrance exams. However, the students also had a view about that tests applied to them continuously in private courses affected their critical thinking skills in a negative way.
Bu çalışmada, üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin dershanelerdeki coğrafya öğretimine bakışları araştırılmıştır. Araştırma için hazırlanan anketler, Rize İl Merkezi’nde bulunan 5 dershanede, 229 öğrenciye uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları göstermektedir ki; öğrenciler, üniversite sınavını kazanmada dershanedeki coğrafya öğretiminin önemli bir rolü olduğu görüşündedirler. Bununla birlikte öğrenciler, dershanede sürekli uygulanan testler kendilerinin eleştirel düşünmesini olumsuz yönde etkilediği görüşüne de sahiptir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1 |