BibTex RIS Kaynak Göster

MATERIALS IN GEOGRAPHY EDUCATION AND THE GEOGRAPHY CURRICULUM 2005

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 373 - 384, 01.03.2007

Öz

The basic elements of the teaching-learning process are resources and materials, which are used to support the teaching-learning process and to make the process much more effective and lasting. In geography education many resources and materials are used that are appropriate for the subject and the skills, and that support the used methods and techniques. In this study; the materials in geography education and the facts that affect the selection of a material will be discussed in light of the Materials in Geography Education and the Geography Curriculum 2005. In accordance with the new geography curriculum that was influenced by the Constructivist Approach; we will try to determine the roles, responsibilities and meanings of course books, teachers, students, learning conditions, the school administrations and parents by means of material selection, usage, production and improvements

Kaynakça

  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (Geliştirilmiş 6. baskı). Ankara: Nobel yayınları. S. 92, s. 82-90, s. 93.
  • Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı yayınları. S. 9.
  • Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA yayınları. S. 3.
  • Lambert, D.ve Balderstone, D. (2000). Learning to Teach Geography in the Secondary School: A Companion to School Experience. London and New York: Routledge / Falmer. S. 110, s. 111.
  • Weeden, P. (1997). Learning through maps. (Ed: Tilbury ve Williams) Teaching and Learning Geography. London and New York: Routledge. S.168.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı, 2005 Programı. (2006). Ankara: Gazi Kitabevi. S.xxxii-xxxiii, s.xxiii, s. 97-154, s.xxxiii, s.19, s.xxii, s.109, s.xxiii, s.xxiii, s.xxxiv, s.xix.
  • Yanpar, T. (2006). Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık. (Ed: C. Öztürk) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA yayınları. S. 88, s.89, s.99, s.94, s.96, s.102.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları. S.176.
  • Yaşar, Ş. ve Gültekin, M. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı. (Ed: C. Öztürk) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA yayınları. S. 303.
  • İzbırak, R. (1985). Liseler İçin Coğrafya I. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Aras ve diğerleri (2002). Lise Coğrafya. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erinç, S. (2004). Lise Coğrafya Ders Kitabı. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Geography Teachers’ Handbook. (1996). (Ed: Bailey ve Fox) The Geography Association.
  • Waugh, D. ve Bushell, T. (2002). New Key Geography for GCSE. United Kingdom: Nelson Thornes Ltd.
  • Donert, K. (1990). Enquiry Skills for GCSE. Heinemann Educational.
  • Karabağ, S., Şahin, S. ve Öztürk, M. (2007). IGU CGE/ Herodot London Conference Changing Geographıes: Innovative Curricula The Conference Proceeding. (Ed: Catling & Taylor). Oxford Brookes University. S. 122.
  • Koçman, A. ve Kılınç E. (2007). Orta Öğretim Yeni Des ProgramıÜzerinde Değerlendirmeler. TCK-Ege Üniversitesi “Günümüz Dünya Sorunları ve Türkiye“ Çalıştayı, İzmir: 16 Nisan 2007.
  • Audet, R. ve Ludwig, G. (2003). GIS in Schools. USA. Esrı Pres.
  • Sibley, S. (2003). Professional Development for Teachers Teaching and Assessing Skills in Geography. United Kingdom: Cambridge University Pres. S.63.

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE MATERYALLER VE 2005 COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 373 - 384, 01.03.2007

Öz

Öğretme-öğrenme sürecinin temel unsurlarından biri araç ve materyallerdir. Araç ve materyaller, öğretme-öğrenme sürecini desteklemek, öğretimi daha etkin ve kalıcı kılmak amacıyla kullanılırlar. Coğrafya öğretiminde, konu ve kazanımlara uygun, kullanılan yöntem ve teknikleri destekleyen pek çok araç ve materyal kullanılmaktadır. Bu çalışmada; coğrafya eğitim ve öğretiminde kullanılan materyallerin neler olduğu, materyal seçimini etkileyen faktörler, coğrafya eğitiminde kullanılan materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programına göre materyal anlayışı ele alınacaktır. Ayrıca, yeni programda öngörülen araç ve materyallerin üretilmesi ve kullanılmasında; ders kitaplarının, öğretmenlerin, öğrencilerin, öğrenme ortamlarının, okul yöneticilerinin ve velilerin değişen anlam, sorumluluk ve rollerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (Geliştirilmiş 6. baskı). Ankara: Nobel yayınları. S. 92, s. 82-90, s. 93.
  • Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı yayınları. S. 9.
  • Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA yayınları. S. 3.
  • Lambert, D.ve Balderstone, D. (2000). Learning to Teach Geography in the Secondary School: A Companion to School Experience. London and New York: Routledge / Falmer. S. 110, s. 111.
  • Weeden, P. (1997). Learning through maps. (Ed: Tilbury ve Williams) Teaching and Learning Geography. London and New York: Routledge. S.168.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı, 2005 Programı. (2006). Ankara: Gazi Kitabevi. S.xxxii-xxxiii, s.xxiii, s. 97-154, s.xxxiii, s.19, s.xxii, s.109, s.xxiii, s.xxiii, s.xxxiv, s.xix.
  • Yanpar, T. (2006). Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık. (Ed: C. Öztürk) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA yayınları. S. 88, s.89, s.99, s.94, s.96, s.102.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar). Ankara: MEB yayınları. S.176.
  • Yaşar, Ş. ve Gültekin, M. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı. (Ed: C. Öztürk) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA yayınları. S. 303.
  • İzbırak, R. (1985). Liseler İçin Coğrafya I. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Aras ve diğerleri (2002). Lise Coğrafya. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erinç, S. (2004). Lise Coğrafya Ders Kitabı. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Geography Teachers’ Handbook. (1996). (Ed: Bailey ve Fox) The Geography Association.
  • Waugh, D. ve Bushell, T. (2002). New Key Geography for GCSE. United Kingdom: Nelson Thornes Ltd.
  • Donert, K. (1990). Enquiry Skills for GCSE. Heinemann Educational.
  • Karabağ, S., Şahin, S. ve Öztürk, M. (2007). IGU CGE/ Herodot London Conference Changing Geographıes: Innovative Curricula The Conference Proceeding. (Ed: Catling & Taylor). Oxford Brookes University. S. 122.
  • Koçman, A. ve Kılınç E. (2007). Orta Öğretim Yeni Des ProgramıÜzerinde Değerlendirmeler. TCK-Ege Üniversitesi “Günümüz Dünya Sorunları ve Türkiye“ Çalıştayı, İzmir: 16 Nisan 2007.
  • Audet, R. ve Ludwig, G. (2003). GIS in Schools. USA. Esrı Pres.
  • Sibley, S. (2003). Professional Development for Teachers Teaching and Assessing Skills in Geography. United Kingdom: Cambridge University Pres. S.63.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nurcan Demiralp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demiralp, N. (2007). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE MATERYALLER VE 2005 COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI. Kastamonu Education Journal, 15(1), 373-384.

10037