The basic elements of the teaching-learning process are resources and materials, which are used to support the teaching-learning process and to make the process much more effective and lasting. In geography education many resources and materials are used that are appropriate for the subject and the skills, and that support the used methods and techniques. In this study; the materials in geography education and the facts that affect the selection of a material will be discussed in light of the Materials in Geography Education and the Geography Curriculum 2005. In accordance with the new geography curriculum that was influenced by the Constructivist Approach; we will try to determine the roles, responsibilities and meanings of course books, teachers, students, learning conditions, the school administrations and parents by means of material selection, usage, production and improvements
Material geography education material development geography curriculum 2005 geography
Öğretme-öğrenme sürecinin temel unsurlarından biri araç ve materyallerdir. Araç ve materyaller, öğretme-öğrenme sürecini desteklemek, öğretimi daha etkin ve kalıcı kılmak amacıyla kullanılırlar. Coğrafya öğretiminde, konu ve kazanımlara uygun, kullanılan yöntem ve teknikleri destekleyen pek çok araç ve materyal kullanılmaktadır. Bu çalışmada; coğrafya eğitim ve öğretiminde kullanılan materyallerin neler olduğu, materyal seçimini etkileyen faktörler, coğrafya eğitiminde kullanılan materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programına göre materyal anlayışı ele alınacaktır. Ayrıca, yeni programda öngörülen araç ve materyallerin üretilmesi ve kullanılmasında; ders kitaplarının, öğretmenlerin, öğrencilerin, öğrenme ortamlarının, okul yöneticilerinin ve velilerin değişen anlam, sorumluluk ve rollerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılacaktır.
Materyal coğrafya eğitimi materyal geliştirme 2005 coğrafya dersi programı coğrafya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1 |