Bu araştırma ilkokul 1-4. sınıflarda “Serbest Etkin-likler” uygulaması çerçevesinde okullarda neler yapıldığını ortaya koymak ve MEB tarafından bu uygulamaya geçilme gerekçeleri ile okullarda yapılan uygulamalar arasındaki uyumunu incelemek amacıyla, Ankara ilinde farklı ilçelerde yer alan iki okulda gerçekleştirilmiştir. Araştırma örnek durum araştırması olup veriler, gözlem ve görüşmeler yo-luyla “Öğretmen Görüşme Formu” “Odak Grup Görüşme Formu” ve “Ders Gözlem Formu” vasıtasıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ‘betimsel analiz yöntemi’ kullanılmıştır.
Elde edilen veriler sonucunda, en sık uygulanan et-kinlik kitap okuma iken en az yapılan etkinlikler şiir dinleme ve okuma, boyama etkinliği ile sınıf içi serbest faaliyetler olduğu görülmüştür. Serbest etkinlikler uygulaması çerçe-vesinde yapılan etkinliklerin farklı sınıf düzeylerinde değiş-mediği görülmüştür. Serbest etkinlikler uygulamasına ge-çilme gerekçeleri ile uygulamaların arasındaki benzerlik-lerden ziyade, farklılıkların fazla olduğu sonucuna ulaşıl-mıştır. Farklı sınıflarda görev yapan öğretmenlerin ve gö-rüşme yapılan öğrencilerin serbest etkinlikler uygulamasına ilişkin olumlu görüşte oldukları da belirlenmiştir.
This research has been conducted conducted in two schools located in different districts of Ankara in order to demonstrate what is done in the context of the "Free Activities" in primary schools in grades 1-4 and to examine the compatibility between the reasons for adoption of this application by the Ministry of National Education and the practices implemented. The research is a case study and the data was collected through observation, interviews, "Teac-her Interview Form", "Focus Group Interview Form" and "Course Observation Form". In the analysis of the data, the descriptive analysis method was used.
According to the obtained data it was seen that the most frequently used activities were reading books whereas those with the lowest frequency were poetry listening and reading, painting activities and classroom activities. It was found that the activities carried out under the framework of the “Free Activities” did not change at different grade le-vels. It was concluded that the differences between the rea-sons for adopting “free activities” and its practices were far from similarities. Besides, it also found out that was the teachers who worked in different classes and the students interviewed were of positive opinions about the application of free activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 |