Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Teachers' Views on Problems in Class Management in Their Early Years

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 1, 137 - 153, 31.01.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3480

Öz

The purpose of this study is; In the first years of the pro-fessions' professions, they tried to get suggestions about the difficulties they experienced about classroom management, their experiences and the prospective teachers. For this purpose, In the 2016-2017 academic year, a working group was formed with 64 teachers in Mardin -Artuklu, which was determined by the maximum diversity sampling technique from different stage, school type and branch sampling tech-niques.Data were collected by distributing semi-structured interview forms. The data were subjected to content analysis and the findings were; The theme is presented in tables with sub-theme / views and frequencies. When the findings of the study are examined, it is mainly caused by the teacher qua-lifications / characteristics of the teachers in class manage-ment (keeping the attention of the students alive, lack of teachers in the field ...) It was observed that they had prob-lems due to parents (social and cultural differences, parent attitudes), location (lack of physical conditions, crowded classes). Suggestions for newly recruited teachers were the development of teacher qualifications, creation of approp-riate classroom climate, different methods-techniques, and the organization of space.

Kaynakça

  • Akın, U., Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Ku-ram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı:51, ss:353-370
  • Aküzüm, C. & Nazlı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 1 (2), 88-102.
  • Aküzüm, C., Özdemir Gültekin, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi bece-rileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt:6, sayı:12.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Arslan, B. (2016). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin öğrenci görüşleri. Yüksek Lisan Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayaydın, A. (2010). Görsel Sanatlar Eğitiminde Sınıf Yönetimi: Bir Nitel Araştırma Örneği. Uludağ Üni-versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXIII (1), 2010, 61-80
  • Aydın, A. (2007). Sınıf Yönetimi. Üçüncü Baskı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Aydın, M. (1998). Eğitim Yönetimi. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
  • Aytekin, H. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama. Leyla Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Milli Eğitim.
  • Başar, H. (2008). Eğitim ve Sınıf Yönetimi Sınıf Yönetimi (Ed: Ağağlu, E.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Can, E.; Arslan, B. (2018). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. KSBD, C. 10, S. 18, s. 195-219
  • Celep, C. (2002). Sınıf yönetimi ve disiplin (Yenilenmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research desing: Choosing among five approaches. (2nd Press). SAGE Publications.
  • Çubukçu, Z., & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig, 44, 123-142.
  • Demirtaş, H. (2006). Sınıf yönetiminin temelleri. H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi içinde (s. 1-34). Anka-ra: Anı.
  • Demirtaş, H. (2009). Sınıf yönetiminin temelleri. İçinde: H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (5. Baskı), (ss. 1-34). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dirlikli, M., Sakallı, A.F., Akgün, L. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı:5, sayfa: 36-57.
  • Doğan, A. R., A. Aydın ve H. Çalış (2000). “Öğretmen Öğrenci İlişkilerinde Model Davranışlar.” Erzu-rum: XI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27-30 Eylül, 2000, Eğitim Programları ve Öğretim, Bil-diriler-I, ss. 326-335.
  • Ergenekon, Y. (2004). İşe yeni başlayan zihinsel özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belir-lenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik çözüm önerilerin geliştirilmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, İ. (2011). Sınıf Yönetimi (14. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları
  • Erdoğan, M., Kurşun, E., Şişman, G., Saltan, F., Gök, A. & Yıldız,İ. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersi Ör-neği Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Disiplin Problemleri, Nedenleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma: EDAM, 10 (2), 853-891.
  • Erol, Z. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Erol, O., Özaydın, B & Koç, M .(2010).Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Olaylar, Öğretmen Tepkileri ve Öğ-renciler Üzerindeki Etkileri: Unutulmayan Sınıf Anılarını Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16, 25-47.
  • Evertson C. M., ve Weinstein, C. (2006). Classroom management as a field of inquiry. In C. M.Evertson & C. Weinstein (Eds.), Handbook of Classroom Management: Research, practice, and contemporary issues (p. 3-15). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Gerzon, M.(1997). Teaching democracy by doing it. Educational Leadership, 54, 6-11.
  • Gökalp, M., Gönülal, E. (2017). Sınıf Yönetimi Uygulamalarında Değişim Ve Yeni Paradigmalar. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi.1(2);43-50
  • Güçlü, N. (2011). Sınıf Yönetimi (12. Baskı). (Ed.: Leyla Küçükahmet). Ankara: Pegem Akademi.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırman. Yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karge, B.D. (1993). Beginning Teachers: In Danger of Attrition. American Educational Research Associa-tion, Atlanta, GA, (ERIC Document Reproduction Service No. Ed 360281).
  • Kırbaş, Ş.; Atay, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerile-ri. Vol. 12/28, p. 517-538.
  • Korkut, K., Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı:26.
  • Lemlech, J. K. (1991). Classroom Management Methods and Techniques for Elemantry and Secondary Teachers. Waveland Press: Illinois, USA.
  • Malmgren, K. W., Trezek, B. J., & Paul, P. V. (2005). Models of classroom management as applied to the secondary classroom. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues, and Ideas, 79(1), 36–39.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlü-ğü. Ankara.
  • Merrett, F., & Wheldall, K. (1993). How do teachers learn to manage classroom behaviour? A study of teachers’ opinions about their initial training with special reference to classroom behaviour mana-gement. Educational Studies, 19 (1), 91–106.
  • Nazlı, K. (2015). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve öğretmenlerin bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Neuman, W. L. & Robson, K. (2014). Basics Of Social Research. Toronto: Pearson Canada.
  • Özgan, H. Yiğit, C. Aydın Z. ve Küllük M, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1):617- 635 ISSN: 1303-0094.
  • Özgan, H. ve Yılmaz, S. (2009). Müfettişlerin öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksiklikleri hakkındaki görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 57-65.
  • Özgün, E. (2008). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin iş motivasyonları ile sınıf yönetim becerile-rini algılama düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversite-si Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Anka-ra: Pegem Akademi.
  • Manning, M. L., Bucher, K. T. (2014). Classroom Management: Models, applications, and cases. Pearson.
  • Phelps, P.H. (1991). Helping Teachers Excel As Classroom Managers. Clearin House. 64(4).
  • Recepoğlu, S., Ergün, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine iliş-kin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:25, no:4.
  • Ritter, J. T. VE Hanocock. D. R. (2007). Exploring the relationship between certification experience levels, and classroom management of classroom teachers. Teaching and Teacher Education, 23(7), 1206–1216.
  • Rogers, C. & Freiberg, H. J. (1994). Freedom To Learn. New York: Macmillan/Merrill.
  • Rosas, C. ve West, M. (2009). Teachers beliefs about classroom management: Pre-service and inservice-teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Stu-dies, 5(1),54-61.
  • Sarıçoban, A. (2005), “Classroom Management Skills of The Language Teachers”, Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1): 1-11.
  • Sarıtaş, M. (2003). Sınıf Yönetimi ve Disiplini ile İlgili Kurallar Geliştirme. L. Küçük Ahmet (Editör). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (s. 45-83). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sarıtaş, M. (2006). “Öğretmen Adaylarının Değerlendirmelerine Göre Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davra-nışlarını Değiştirmek ve Düzeltmek Amacıyla Yararlanılan Stratejiler”. Eğitim Fakültesi Dergisi, XIX (1), S: 167-187.
  • Şatoğlu, E. (2008). Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Karşılaştıkları Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör) . Sınıf Yönetimi (s. 9-42). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncı-lık.
  • Yılmaz, N. (2008). “Dersin Akışını Bozan İstenmeyen Davranışları Yönetme Stratejilerinin İncelenmesi”. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 10-1, S: 1-38.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 1, 137 - 153, 31.01.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3480

Öz

Bu çalışma; öğretmenlerin mesleklerinin ilk yıllarında sınıf yönetimine ilişkin yaşadıkları zorluklar, tecrübeler ile göreve yeni başlayan öğretmen adaylarına yönelik önerileri alınmaya çalışılmıştır. Bu amaçla 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında, Mardin –Artuklu ilçesinde, farklı kademe, okul türü ve branştan amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tekniği ile belirlenen 64 öğretmen ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere veri toplama formaları dağıtılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutu-larak, bulgular; tema, alt tema/görüş ve frekanslarla birlikte tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma bulguları incelendiğinde öğretmenlerin sınıf yönetiminde genel olarak öğretmen yeterlilik/özelliklerinden kaynaklı (öğrenci dikkat-inin canlı tutulması, öğretmen alan yetersizliği...) öğrencil-erden kaynaklı (öğrencilerin derse hazırlıksız gelmesi, öğrenci hazırbulunuşluk durumları, belirlenen kuralların ihlal edilmesi...), velilerden kaynaklı (sosyal ve kültürel farklılıklar, veli tutumları), mekandan kaynaklı (fiziki şartların yetersizliği, sınıfların kalabalık olması) hususlarda sorun yaşadıkları görülmüştür. Göreve yeni başlayan öğretmenlere yönelik öneriler ise öğretmen yeterliliklerinin geliştirilmesi, uygun sınıf ikliminin oluşturulması, farklı yöntem-teknik kullanımı ve mekanın düzenlenmesi hu-suslarında olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akın, U., Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Ku-ram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı:51, ss:353-370
  • Aküzüm, C. & Nazlı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 1 (2), 88-102.
  • Aküzüm, C., Özdemir Gültekin, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi bece-rileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt:6, sayı:12.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Arslan, B. (2016). Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin öğrenci görüşleri. Yüksek Lisan Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayaydın, A. (2010). Görsel Sanatlar Eğitiminde Sınıf Yönetimi: Bir Nitel Araştırma Örneği. Uludağ Üni-versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXIII (1), 2010, 61-80
  • Aydın, A. (2007). Sınıf Yönetimi. Üçüncü Baskı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Aydın, M. (1998). Eğitim Yönetimi. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
  • Aytekin, H. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama. Leyla Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Milli Eğitim.
  • Başar, H. (2008). Eğitim ve Sınıf Yönetimi Sınıf Yönetimi (Ed: Ağağlu, E.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Can, E.; Arslan, B. (2018). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. KSBD, C. 10, S. 18, s. 195-219
  • Celep, C. (2002). Sınıf yönetimi ve disiplin (Yenilenmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research desing: Choosing among five approaches. (2nd Press). SAGE Publications.
  • Çubukçu, Z., & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig, 44, 123-142.
  • Demirtaş, H. (2006). Sınıf yönetiminin temelleri. H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi içinde (s. 1-34). Anka-ra: Anı.
  • Demirtaş, H. (2009). Sınıf yönetiminin temelleri. İçinde: H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (5. Baskı), (ss. 1-34). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dirlikli, M., Sakallı, A.F., Akgün, L. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı:5, sayfa: 36-57.
  • Doğan, A. R., A. Aydın ve H. Çalış (2000). “Öğretmen Öğrenci İlişkilerinde Model Davranışlar.” Erzu-rum: XI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27-30 Eylül, 2000, Eğitim Programları ve Öğretim, Bil-diriler-I, ss. 326-335.
  • Ergenekon, Y. (2004). İşe yeni başlayan zihinsel özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belir-lenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik çözüm önerilerin geliştirilmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erdoğan, İ. (2011). Sınıf Yönetimi (14. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları
  • Erdoğan, M., Kurşun, E., Şişman, G., Saltan, F., Gök, A. & Yıldız,İ. (2010). Bilişim Teknolojileri Dersi Ör-neği Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Disiplin Problemleri, Nedenleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma: EDAM, 10 (2), 853-891.
  • Erol, Z. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Erol, O., Özaydın, B & Koç, M .(2010).Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Olaylar, Öğretmen Tepkileri ve Öğ-renciler Üzerindeki Etkileri: Unutulmayan Sınıf Anılarını Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16, 25-47.
  • Evertson C. M., ve Weinstein, C. (2006). Classroom management as a field of inquiry. In C. M.Evertson & C. Weinstein (Eds.), Handbook of Classroom Management: Research, practice, and contemporary issues (p. 3-15). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Gerzon, M.(1997). Teaching democracy by doing it. Educational Leadership, 54, 6-11.
  • Gökalp, M., Gönülal, E. (2017). Sınıf Yönetimi Uygulamalarında Değişim Ve Yeni Paradigmalar. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi.1(2);43-50
  • Güçlü, N. (2011). Sınıf Yönetimi (12. Baskı). (Ed.: Leyla Küçükahmet). Ankara: Pegem Akademi.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırman. Yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karge, B.D. (1993). Beginning Teachers: In Danger of Attrition. American Educational Research Associa-tion, Atlanta, GA, (ERIC Document Reproduction Service No. Ed 360281).
  • Kırbaş, Ş.; Atay, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerile-ri. Vol. 12/28, p. 517-538.
  • Korkut, K., Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı:26.
  • Lemlech, J. K. (1991). Classroom Management Methods and Techniques for Elemantry and Secondary Teachers. Waveland Press: Illinois, USA.
  • Malmgren, K. W., Trezek, B. J., & Paul, P. V. (2005). Models of classroom management as applied to the secondary classroom. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues, and Ideas, 79(1), 36–39.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlü-ğü. Ankara.
  • Merrett, F., & Wheldall, K. (1993). How do teachers learn to manage classroom behaviour? A study of teachers’ opinions about their initial training with special reference to classroom behaviour mana-gement. Educational Studies, 19 (1), 91–106.
  • Nazlı, K. (2015). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları disiplin sorunları, nedenleri ve öğretmenlerin bu sorunlarla baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Neuman, W. L. & Robson, K. (2014). Basics Of Social Research. Toronto: Pearson Canada.
  • Özgan, H. Yiğit, C. Aydın Z. ve Küllük M, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1):617- 635 ISSN: 1303-0094.
  • Özgan, H. ve Yılmaz, S. (2009). Müfettişlerin öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksiklikleri hakkındaki görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 57-65.
  • Özgün, E. (2008). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin iş motivasyonları ile sınıf yönetim becerile-rini algılama düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversite-si Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Anka-ra: Pegem Akademi.
  • Manning, M. L., Bucher, K. T. (2014). Classroom Management: Models, applications, and cases. Pearson.
  • Phelps, P.H. (1991). Helping Teachers Excel As Classroom Managers. Clearin House. 64(4).
  • Recepoğlu, S., Ergün, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine iliş-kin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:25, no:4.
  • Ritter, J. T. VE Hanocock. D. R. (2007). Exploring the relationship between certification experience levels, and classroom management of classroom teachers. Teaching and Teacher Education, 23(7), 1206–1216.
  • Rogers, C. & Freiberg, H. J. (1994). Freedom To Learn. New York: Macmillan/Merrill.
  • Rosas, C. ve West, M. (2009). Teachers beliefs about classroom management: Pre-service and inservice-teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Stu-dies, 5(1),54-61.
  • Sarıçoban, A. (2005), “Classroom Management Skills of The Language Teachers”, Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1): 1-11.
  • Sarıtaş, M. (2003). Sınıf Yönetimi ve Disiplini ile İlgili Kurallar Geliştirme. L. Küçük Ahmet (Editör). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (s. 45-83). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sarıtaş, M. (2006). “Öğretmen Adaylarının Değerlendirmelerine Göre Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davra-nışlarını Değiştirmek ve Düzeltmek Amacıyla Yararlanılan Stratejiler”. Eğitim Fakültesi Dergisi, XIX (1), S: 167-187.
  • Şatoğlu, E. (2008). Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Karşılaştıkları Disiplin Sorunları ve Baş Etme Yolları. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör) . Sınıf Yönetimi (s. 9-42). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncı-lık.
  • Yılmaz, N. (2008). “Dersin Akışını Bozan İstenmeyen Davranışları Yönetme Stratejilerinin İncelenmesi”. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 10-1, S: 1-38.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Serdar Bozan

Abdurrahman Ekinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozan, S., & Ekinci, A. (2020). Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Education Journal, 28(1), 137-153. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3480

Cited By