Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okuma Kültürü Oluşturmada Çocukların Edebiyat Çevresini Genişletmeye Yönelik Uygulamalar

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 5, 2112 - 2124, 30.09.2020

Öz

Okuma yaşamın belirli bir döneminde başlayıp biten bir etkinlik değil, yaşam boyunca sürdürülmesi gereken bir eylemdir. Bu nedenle okuma kültürü oluşturmada ilkokul dönemindeki çocukların temel okuma becerisinin okuma sevgisi ve alışkanlığına dönüştürülmesi oldukça önemlidir. İlkokul döneminde çocuk edebiyatından yararlanılarak hazırlanacak okul içi ve okul dışı ortam, gerçekleştirilecek etkinlik ve uygulamalar, çocukların tüm yaşamları boyunca okuma kültürü edinmiş ve bunu içselleştirmiş bireyler olmalarında ve böyle bir toplum inşa edebilmelerinde önemli bir sorumluluk üstlenir. Bu nedenle okuma kültürü olan gelişmiş ülkelerin uygulamalarının bilinmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, İngiltere’de okuma kültürü oluşturmada çocuk edebiyatından ilkokul döneminde nasıl yararlanıldığını belirlemek, genişletilen edebiyat çevresini, okul içi-okul dışı ortam, uygulama ve etkinlikleri değerlendirerek bunların okuma kültürü edinimindeki yerini ortaya koymaktır. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Bu bağlamda okuma kültürü oluşturmada çocuk edebiyatından yararlanma durumu İngiltere’de Newtown Primary School’da ve Exeter kütüphanesinde gönüllü hizmet yapılan sürede ulaşılan yazılı kaynaklar incelenerek ve kişisel gözlemler, deneyimler yorumlanarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Sever, S. (2013). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. İzmir: Tudem Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Burcu Öztürk 0000-0002-4087-3370

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Kabul Tarihi 21 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Öztürk, B. (2020). Okuma Kültürü Oluşturmada Çocukların Edebiyat Çevresini Genişletmeye Yönelik Uygulamalar. Kastamonu Education Journal, 28(5), 2112-2124.

10037