Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Üzerine Görüşleri: Optik Ünitesi Örneği

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 5, 2000 - 2008, 30.09.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4180

Öz

Bu araştırmanın amacı öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamaları üzerine görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Araştırma Tokat ili Merkez ilçede bulunan Gaziosmanpaşa Lisesi’nde öğrenim gören 33 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler ile 8 haftalık deney süresinin sonunda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenebilmesi için içerik analizi yöntemlerinden (betimsel) frekans analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında yorumlamaya gidilmiştir. Araştırma sonucunda artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanıldığı bir öğretim sürecinde öğrencilerin derslere daha ilgili ve istekli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin çoğunun artırılmış gerçeklik ile ders çalışmayı güzel olarak nitelendirdikleri, daha eğlenceli bir ortamda öğrendikleri, konuları daha iyi öğrendiklerini ve anladıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında hazırlanan uygulamalar ve işaretleyiciler ile ilgili öğrencilerin çoğunun olumlu tutuma sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler en çok yazılımın yavaş çalışması ile ilgili sorunlar yaşadıklarını ve hazırlanan yazılımın daha hızlı olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğrenciler kullanılan donanımsal aygıtların daha güncel olması gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Abdüsselam, S. M. (2014). Teachers’ and students’ views on using augmented reality environments in physics education: 11th Grade magnetism topic example. Pegem Journal of Education & Instruction, 4(1), 59-74.
  • Akçayır, M. & Akçayır, G. (2016). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review. 20, 1-11.
  • Akçayır, M. ve Akçayır, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1169-1186.
  • Akkuş, İ. & Özhan, U. (2017). Matematik ve geometri eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(8), 19-33.
  • Alkhamisi, O., A. Ve Monowar, M. M. (2013). Rise of augmented reality: current and future application areas. International Journal of Internet and Distributed Systems,1, 25-34.
  • Azuma, T. R. (1997). A survey of augmented reality. In Presence: Teleoperators and Virtual Environments 6, 355-385.
  • Bicen, H. & Bal, E. (2016). Determination of student opinions in augmented reality. World Journal on Educational Technology: Current Issues. 8(3), 205-209.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Karakaş Bu kişi benim 0000-0002-1127-1135

Mehmet Arif Özerbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2020
Kabul Tarihi 21 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Karakaş, M., & Özerbaş, M. A. (2020). Öğrencilerin Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Üzerine Görüşleri: Optik Ünitesi Örneği. Kastamonu Education Journal, 28(5), 2000-2008. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4180

10037