Okuma kavramı çağlar boyu değişimler göstererek ekran okuma olarak adlandırılan yeni bir şekle büründü. Korelasyon tasarımı ile desteklenmiş bu inceleme tasarımlı araştırma, okumanın ve bu yeni tür okuma şeklinin önemini dikkate alarak, öğrencilerin genel, ana dil ve yabancı dil okuma materyal seçimlerini ve basılı ya da elektronik materyaller okuyan öğrencilerin ana dil ve yabancı dil kavrama seviyelerini bulmaya ve karşılaştırmaya çalışmıştır. Bilgi toplamak amacı ile bir anket ve kavrama testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin basılı materyallere göre elektronik materyalleri daha çok okuduklarını göstermiştir. Özellikle, sosyal ağlar ve internet sayfalarının (internet günlüklerinin) yüksek bir okunma oranı olduğu ve farklı türde materyaller okuyan öğrenciler arasında kavrama farkı olmadığı gözlemlenmiştir. Öğrencilerin elektronik materyalleri daha çok okudukları ve bu tür materyalleri okuyan öğrencilerde kavrama düşüklüğü gözlemlenmediği dikkate alındığında, bu tür materyallerin sınıflarda ders kaynağı olarak kullanımının dil eğitiminde öğrenci motivasyonunu artırarak başarıyı destekleyeceği ve, bu yüzden, özellikle yabancı dil öğretmenlerinin özgün elektronik materyalleri derslerinde kullanmalarının yararlı olacağı düşünülmektedir.
kavrama dil eğitimi elektronik ve basılı materyaller ana dil yabancı Dil
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 5 |