Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının etkili öğretim ve etkili öğrenme kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koymak ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Tarama modeline göre yürütülen araştırmada veriler kelime ilişkilendirme testi ile toplanmıştır. Araştırmaya Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 122 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının etkili öğretim kavramını en çok öğretmen, materyal, öğrenci, aktif öğrenci; etkili öğrenme kavramını öğrenci, aktif öğrenci, materyal, motivasyon gibi kelimelerle ilişkilendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının genel olarak etkili öğretim ve etkili öğrenme kavramlarını bilimsel açıdan doğru şekilde yapılandıramadıkları ve yüzeysel olarak açıkladıkları tespit edilmiştir.
Etkili öğretim etkili öğrenme kelime ilişkilendirme testi sosyal bilgiler öğretmen adayları
The purpose of this research is to reveal the cognitive structures and misconceptions of preservice social studies teachers regarding effective teaching and effective learning. The research was designed according to the survey model. Word association test was used as a data collection tool. The research was carried out with 122 preservice teachers. According to the research result, it has been observed that preservice teachers mostly associate the concept of effective teaching with teacher, and the concept of effective learning with student. As a result, it was determined that preservice teachers couldn't structure effective teaching and effective learning concepts scientifically.
Effective teaching effective learning word association test preservice social studies teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 5 |