Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEĞE YENİ BAŞLAYAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİĞİ ÖĞRETME BİLGİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 30 Sayı: 1, 60 - 77, 28.02.2022
https://doi.org/10.24106/kefdergi.774584

Öz

Çalışmada mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanına ilişkin matematiği öğretme bilgisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisi; alan bilgisi, öğrenci ve içerik bilgisi, öğretim ve içerik bilgisi ve müfredat bilgisi bileşenleri kapsamında incelenmiştir. Araştırma, betimsel amaçlı olup, nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi ile yürütülmüştür. Veriler, meslek hayatında 5 yılını doldurmamış 100 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Veriler, veri işleme öğrenme alanına ilişkin geliştirilen veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Araştırmacılar, veri analizi için kendi geliştirdikleri rubrikten yararlanmışlardır. Tüm sorular “doğru”, “kısmen doğru”, “yanlış” ve “alakasız” cevap kapsamında incelenerek puanlandırılmış, her sorunun cevaplanma frekansı tutulmuştur. Devamında öğretmenlere ait yeterlilik düzeyleri belirlenmiş ve öğretme bilgisi bu düzeyler çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular; mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisi ve alt bileşenleri olan alan bilgisi, öğrenci ve içerik bilgisi, öğretim ve içerik bilgisi, müfredat bilgisindeki eksikliklerinin olduğunu ortaya çıkarmıştır. Matematiği öğretme bilgisi çerçevesinde belirlenen başlıklarda sınıf öğretmenlerinin alan bilgisinin yeterli düzeyde ancak belirlenen düzeyin alt sınırına yakın, öğrenci, öğretim ve içerik bilgisi orta yeterlilikte ve müfredat bilgisinin ise diğer bileşenlere oranla en düşük yeterlilikte olduğu görülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanı öğretme bilgisinde eksiklikleri olduğu belirlenmiş, dolayısıyla bu eksikliklerin giderilebilmesi için mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlerle desteklenmesi gerektiği, MEB sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde sıkça karşılaştığı temel kavram yanılgılarını, bu kavram yanılgılarının giderilmesi için gerekli açıklamaların bulunduğu öğretmene yardımcı kılavuz kitapların hazırlanmasının faydalı olacağı önerilmiştir.

Kaynakça

  • Referans1 Açıksöz, A. (2017). Deneyimli fen bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi açısından karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Referans2 Aksu, Z ve Konyalığlu, A. C. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının kesirler konusundaki pedagojik alan bilgileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 723-738.
  • Referans3 An, S., Kulm, G. and Wu, Z. (2004). The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teacher in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145–172.
  • Referans4 Aydın, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik pedagojik alan bilgilerinin araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Referans5 Aylar, E. (2017). Sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinde problem çözmeye dair pedagojik alan bilgisine ilişkin çıkarımlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 744-759.
  • Referans6 Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans7 Bakioğlu, A. (1996, Eylül). Öğretmenlerin kariyer evreleri. II. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Referans8 Ball, D. L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring with them to teacher education (Unpublished doctoral dissertation). University of Michigan State, East Lansing, MI.
  • Referans9 Ball, D. L., Thames, M. H. and Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education 59(5), 389-407.
  • Referans10 Blömeke, S., Gustafsson, J. E. and Shavelson, R. J. (2015). Beyond dichotomies: Competence viewed as a continuum. Zeitschrift für Psychologie, 223(1), 3-13.
  • Referans11 Bütün, M. (2005). İlköğretim matematik öğretmenlerinin alan eğitimi bilgilerinin nitelikleri üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans12 Bütün, M. (2011). Matematik öğretmenlerinin alan eğitimi bilgi yapılarının incelenmesinde senaryo tipi mülakat sorularının kullanımı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2011) 105-115.
  • Referans13 Bütün, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının uygulanan zenginleştirilmiş program sürecinde matematiği öğretme bilgilerinin gelişimi (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans14 Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Referans15 Ekiz, D. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı) , Ankara: Anı Yayıncılık
  • Referans16 Fennema, E. and Franke, M. L. (1992). Teachers knowledge and its impact. In: D.A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp.147-164). New York: Macmillan Publishing.
  • Referans17 Gess-Newsome, J. (1999). Pedagogical content knowlege: An introduction and orientation. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining Pedagogical content knowlege: PCK and science education (pp.3-17). Netherlans: Kluwer Academic Publisher.
  • Referans18 Gökkurt-Özdemir, B., Yıldız, C., ve Koçak, M. (2017, Temmuz). İlkokul öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki bilgilerinin öğrenme geoemetrisi alanında incelenmesi. 15. Ulusal Geometri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Referans19 Hacıömeroğlu, G. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim için matematiksel bilgisi: öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerine ilişkin çözümlerinin analizi. Eğitim ve Bilim, 38, 168.
  • Referans20 Hawkins, W. J. (2012). An investigation of primary teachers’ mathematical pedagogial content knowledge (Unpublished doctoral dissertation). University of Canberra, Canberra.
  • Referans21 Hill, H. C., Rowan, B. and Ball, D. L. (2005). Effects of teachers’ mathematical knowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2), 371-406.
  • Referans22 Huberman, M. (1989). “The Professional Life Cycle of Teachers.” Teachers College Record.
  • Referans23 Işık, A.ve Baran-Kaya, T. (2017). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin matematiksel alan bilgilerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19(1), 117-145.
  • Referans24 Kılınç, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin milli mücadele dönemi konusuna ilişkin pedagojik alan bilgileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Referans25 Kutlu, D. (2018). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans26 Lee, E., Brown, M.N., Luft, J. A. and Roehrig, G. H. (2007). Assessing Beginning Secondary Science Teachers’ PCK: Pilot Year Results. School Science and Mathematics, 107(2). 52-60.
  • Referans27 Ma, L. (1999). Knowing And Teaching Elementary Mathematics: Teachers’ Understanding Of Fundamental Mathematics In China And The United States. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Referans28 Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2015). İlkokul 1-4.sınıflar matematik dersi öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımı.
  • Referans29 Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). İlkokul 1-8.sınıflar matematik dersi öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımı.
  • Referans30 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Öğretmen yeterlilikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 26 Şubat 2018 tarihinde edinildi.
  • Referans31 Park, S. and Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals. Research in Science Education, 38, 261–284.
  • Referans32 Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans33 Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Referans34 Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harwerd Educational Review, 57, 1-22.
  • Referans35 Şahinkaya, N. ve Aladağ, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının grafikler ile ilgili görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2013 ): 309-328
  • Referans36 Şen, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Referans37 Şimşek, N. ve Boz. N. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının uzunluk ölçme konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrenci kavrayışları bağlamında incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education 4(3), 10-30.
  • Referans38 Teacher Education and Development Study in Mathematics (2008). Council of Ministers of Education. Reston, VA: Author.
  • Referans39 Toluk–Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: Öğretimsel açıklamalar. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 87-102.
  • Referans40 Türnüklü, B. E. (2005). Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgileri ile Matematiksel Alan Bilgileri Arasındaki İlişki. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 234 - 247.
  • Referans41 Uşak, M. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkiler konusundaki pedagojik alan bilgileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Referans42 Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (3rd Ed.). Sage, Thousand Oaks.
  • Referans43 Yurtyapan, M. İ. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin üçgenler ve dörtgenler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.

An Investigation of the Knowledge of Teaching Mathematics of Novice Primary School Teachers1

Yıl 2022, Cilt: 30 Sayı: 1, 60 - 77, 28.02.2022
https://doi.org/10.24106/kefdergi.774584

Öz

Purpose: This study, it is aimed to examine the knowledge of classroom teachers who are just starting out in the profession to
teach mathematics in the field of data processing learning.
Design/Methodology/Approach: The research was carried out for the purpose of specific case study from qualitative research
methods. The data was obtained from 100 classroom teachers who have not completed 5 years in their professional life. The
data were obtained with the data collection tool developed for the data processing learning area. The researchers used the
rubric they developed for data analysis. All questions were evaluated and scored within the scope of "correct", "partially
correct", "wrong" and "irrelevant" answers, and the frequency of answering each question was kept. Subsequently, the
proficiency levels of the teachers were determined and the teaching knowledge was examined within the framework of these
levels.
Findings: It has been revealed that primary school teachers who have just started their profession have deficiencies in
teaching mathematics and its sub-components, content knowledge, student and content knowledge, teaching and content
knowledge, and curriculum knowledge. In the topics determined within the framework of the knowledge of teaching
mathematics, it was observed that the field knowledge of the classroom teachers is sufficient but close to the lower limit of
the specified level, the student, teaching and content knowledge is of moderate proficiency and the curriculum knowledge is
the lowest compared to other components. In line with the results, it has been determined that classroom teachers have
deficiencies in teaching knowledge of data processing learning area.
Highlights: It has been determined that there are deficiencies in the knowledge of classroom teachers who are just starting
out in the profession to teach mathematics. It has been observed that the deficiencies in the curriculum knowledge of the
classroom teachers are greater than in other components. It has been observed that classroom teachers have
misconceptions about table and graphic concepts.

Kaynakça

  • Referans1 Açıksöz, A. (2017). Deneyimli fen bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi açısından karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Referans2 Aksu, Z ve Konyalığlu, A. C. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının kesirler konusundaki pedagojik alan bilgileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 723-738.
  • Referans3 An, S., Kulm, G. and Wu, Z. (2004). The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teacher in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145–172.
  • Referans4 Aydın, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik pedagojik alan bilgilerinin araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Referans5 Aylar, E. (2017). Sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinde problem çözmeye dair pedagojik alan bilgisine ilişkin çıkarımlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 744-759.
  • Referans6 Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans7 Bakioğlu, A. (1996, Eylül). Öğretmenlerin kariyer evreleri. II. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Referans8 Ball, D. L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring with them to teacher education (Unpublished doctoral dissertation). University of Michigan State, East Lansing, MI.
  • Referans9 Ball, D. L., Thames, M. H. and Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education 59(5), 389-407.
  • Referans10 Blömeke, S., Gustafsson, J. E. and Shavelson, R. J. (2015). Beyond dichotomies: Competence viewed as a continuum. Zeitschrift für Psychologie, 223(1), 3-13.
  • Referans11 Bütün, M. (2005). İlköğretim matematik öğretmenlerinin alan eğitimi bilgilerinin nitelikleri üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans12 Bütün, M. (2011). Matematik öğretmenlerinin alan eğitimi bilgi yapılarının incelenmesinde senaryo tipi mülakat sorularının kullanımı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2011) 105-115.
  • Referans13 Bütün, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının uygulanan zenginleştirilmiş program sürecinde matematiği öğretme bilgilerinin gelişimi (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans14 Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (4. Baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Referans15 Ekiz, D. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı) , Ankara: Anı Yayıncılık
  • Referans16 Fennema, E. and Franke, M. L. (1992). Teachers knowledge and its impact. In: D.A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp.147-164). New York: Macmillan Publishing.
  • Referans17 Gess-Newsome, J. (1999). Pedagogical content knowlege: An introduction and orientation. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining Pedagogical content knowlege: PCK and science education (pp.3-17). Netherlans: Kluwer Academic Publisher.
  • Referans18 Gökkurt-Özdemir, B., Yıldız, C., ve Koçak, M. (2017, Temmuz). İlkokul öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki bilgilerinin öğrenme geoemetrisi alanında incelenmesi. 15. Ulusal Geometri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Referans19 Hacıömeroğlu, G. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim için matematiksel bilgisi: öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerine ilişkin çözümlerinin analizi. Eğitim ve Bilim, 38, 168.
  • Referans20 Hawkins, W. J. (2012). An investigation of primary teachers’ mathematical pedagogial content knowledge (Unpublished doctoral dissertation). University of Canberra, Canberra.
  • Referans21 Hill, H. C., Rowan, B. and Ball, D. L. (2005). Effects of teachers’ mathematical knowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2), 371-406.
  • Referans22 Huberman, M. (1989). “The Professional Life Cycle of Teachers.” Teachers College Record.
  • Referans23 Işık, A.ve Baran-Kaya, T. (2017). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin matematiksel alan bilgilerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19(1), 117-145.
  • Referans24 Kılınç, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin milli mücadele dönemi konusuna ilişkin pedagojik alan bilgileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Referans25 Kutlu, D. (2018). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans26 Lee, E., Brown, M.N., Luft, J. A. and Roehrig, G. H. (2007). Assessing Beginning Secondary Science Teachers’ PCK: Pilot Year Results. School Science and Mathematics, 107(2). 52-60.
  • Referans27 Ma, L. (1999). Knowing And Teaching Elementary Mathematics: Teachers’ Understanding Of Fundamental Mathematics In China And The United States. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Referans28 Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2015). İlkokul 1-4.sınıflar matematik dersi öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımı.
  • Referans29 Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). İlkokul 1-8.sınıflar matematik dersi öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımı.
  • Referans30 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Öğretmen yeterlilikleri: Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 26 Şubat 2018 tarihinde edinildi.
  • Referans31 Park, S. and Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals. Research in Science Education, 38, 261–284.
  • Referans32 Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Referans33 Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Referans34 Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harwerd Educational Review, 57, 1-22.
  • Referans35 Şahinkaya, N. ve Aladağ, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının grafikler ile ilgili görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2013 ): 309-328
  • Referans36 Şen, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Referans37 Şimşek, N. ve Boz. N. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının uzunluk ölçme konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrenci kavrayışları bağlamında incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education 4(3), 10-30.
  • Referans38 Teacher Education and Development Study in Mathematics (2008). Council of Ministers of Education. Reston, VA: Author.
  • Referans39 Toluk–Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: Öğretimsel açıklamalar. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 87-102.
  • Referans40 Türnüklü, B. E. (2005). Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgileri ile Matematiksel Alan Bilgileri Arasındaki İlişki. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 234 - 247.
  • Referans41 Uşak, M. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkiler konusundaki pedagojik alan bilgileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Referans42 Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (3rd Ed.). Sage, Thousand Oaks.
  • Referans43 Yurtyapan, M. İ. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin üçgenler ve dörtgenler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Furkan Keleş 0000-0002-4144-9651

Gönül Güneş 0000-0003-3223-8163

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2022
Kabul Tarihi 8 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keleş, F., & Güneş, G. (2022). An Investigation of the Knowledge of Teaching Mathematics of Novice Primary School Teachers1. Kastamonu Education Journal, 30(1), 60-77. https://doi.org/10.24106/kefdergi.774584