Çalışmanın amacı: Amaç, yedinci sınıf öğrencilerinin, Haydi Anlat Zekâ oyunu’nda (HAZO) açılar ile doğrular ve açılar konuları bağlamında oluşturdukları hikâyelerdeki yazılı matematiksel iletişim becerilerini incelemektir.
Materyal ve Yöntem: Durum çalışmasına göre desenlenen bu araştırma, Doğu Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 21 yedinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, açılar ile doğrular ve açılara uyarlanan HAZO’nun öğrencilere uygulanmasıyla toplanmıştır. HAZO’da oluşturulan hikâyeler yazılı matematiksel iletişim beceri kriterleri olarak belirlenmiş olan kullanılan matematik kavramları, görsellerdeki açıların belirlenmesi, görsellerdeki açıların doğru ve hatalı kullanım olma durumları ile görsel-açı örneklerinin formal ve informal ifade olma durumlarına göre analiz edilmiştir.
Bulgular: Yapılan analizlerin sonucunda, öğrencilerin çoğunlukla orta düzeyde yazılı matematiksel iletişim becerisine sahip oldukları, oluşturdukları hikâyelerde az sayıda matematik kavramına yer verdikleri ve görsellerdeki açıların en fazla %33’ünün belirlenebildiği tespit edilmiştir.
Önemli Vurgular: Matematik derslerinde yazma uygulamalarının kullanılması ve hikâyeler yoluyla gerçekleştirilmesi önerilmektedir.
Haydi Anlat zekâ oyunu (HAZO) Hikâye Yazılı matematiksel iletişim becerisi Yedinci sınıf öğrencileri
Purpose: The study aims to examine the written mathematical communication skills of seventh-grade students in the context of angles and lines in the stories they create in the Let's Tell Intelligence Game (LTIG).
Design/Methodology/Approach: According to the case study design, this study was conducted with 21 seventh-grade students at a secondary school in the Eastern Black Sea Region. The data of the study were collected by applying LTIG adapted to angles and lines and angles to the students. The stories created by seventh-grade students in the game ‘’Let's Tell a Story’’ were analyzed concerning their written mathematical communication skills in the context of angles and lines. The stories created in LTIG were analyzed according to the mathematical concepts used, the identification of angles in the visuals, the correct and incorrect use of angles in the visuals, and the formal and informal expression of visual-angle examples, which were determined as written mathematical communication skill criteria.
Findings: As a result of the analyses, it was determined that the students had mostly intermediate level written mathematical communication skills, they used a small number of mathematical concepts in their stories and were able to determine only up to 33% of the angles in the visuals.
Highlights: It is recommended to use writing practices in mathematics lessons and to conduct them through storytelling.
Let Story Written mathematical communication Seventh-grade students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 2 |