Purpose: The aim of the study is to reveal the trend of micro-credential studies conducted at the higher education level and to present a general framework on micro-credentials.
Design/Methodology/Approach: Bibliometric analysis method was used in the study. Web of Science (WOS) database, which is a widely used and reliable data source in literature searches, was preferred to search the articles. The search criteria were limited to articles with title, abstract and keywords. For this purpose, the Web of Science database was searched with the keywords 'micro-credentials' and 'micro credential'. 85 papers are identified and included in the analysis.
Findings: The keyword analysis revealed that micro-credentials have strong links with higher education, digital badges, employment and lifelong learning. At the same time, the most cited countries and researchers were mostly from countries such as the USA, Australia and Canada. The co-occurrence analysis of keywords unveils five clusters representing trends in micro-competencies and employability, learning and skills, distance learning, digitalization and technology, quality assurance and sustainability.
Highlights: In conclusion, micro-credentials are becoming increasingly important as a flexible and innovative learning model that responds to the needs of modern education systems and labor markets.
Micro-credentials Higher Education Digital badget Bibliometric analysis
Çalışmanın amacı: Çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde mikro yeterlikler üzerine yapılmış çalışmaların eğilimini ortaya koymak ve mikro yeterliklere ilişkin genel bir çerçeve sunmaktır.
Materyal ve Yöntem: Çalışmada bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Makalelerin taranmasında literatür taramalarında yaygın olarak kullanılan ve güvenilir bir veri kaynağı olan Web of Science (WOS) veri tabanı tercih edilmiştir. Arama kriterleri başlık, özet ve anahtar kelimelerin yer aldığı makalelerle sınırlandırılmıştır. Bu amaçla Web of Science veri tabanında 'micro-credentials' ve 'micro credential' anahtar kelimeleri ile arama yapılmıştır. Arama sonucunda, 85 makale tespit edilmiş ve analize dahil edilmiştir.
Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, anahtar kelime analizi mikro yeterlikler kavramının yüksek öğrenim, dijital rozetler, istihdam ve yaşam boyu öğrenme ile güçlü bağlantıları olduğunu ortaya koymuştur. Aynı zamanda, en çok atıfta bulunulan ülkeler ve araştırmacılar çoğunlukla ABD, Avustralya ve Kanada gibi ülkelerden olmuştur. Anahtar kelimelerin birlikte ortaya çıkma analizi, mikro yeterlilikler ve istihdam edilebilirlik, öğrenme ve beceriler, uzaktan eğitim, dijitalleşme ve teknoloji, kalite güvencesi ve sürdürülebilirlik alanlarındaki eğilimleri temsil eden beş kümeyi ortaya çıkarmıştır.
Önemli Vurgular: Sonuç olarak, mikro yeterlikler modern eğitim sistemlerinin ve işgücü piyasalarının ihtiyaçlarına cevap veren esnek ve yenilikçi bir öğrenme modeli olarak giderek daha önemli hale gelmektedir.
Mikro yeterlikler Yüksek öğretim Dijital rozet Bibliyometrik analiz
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 4 |