Purpose: This study aims to examine the impact of argumentation-based practices on eighth-grade students' perspectives on socioscientific issues.
Design/Methodology/Approach: The research employed a case study design, one of the qualitative research methods. The study group consists of 31 students enrolled in a public school affiliated with the Ministry of National Education in Aydın. Participants were selected using a purposive sampling method. Data were collected through semi-structured interviews, classroom discussions, video recordings, and students' written worksheets. For data analysis, the argumentation assessment rubric developed by Sadler and Fowler (2006) was utilized.
Findings: The findings indicate that integrating socioscientific issues with argumentation positively influences students' perspectives on these topics.
Highlights: Argumentation-based approaches enhance students' understanding of socioscientific issues. Socioscientific argumentation fosters critical thinking and decision-making skills. Classroom implementation of argumentation can improve students' engagement with complex scientific and social topics.
Argumentation Socioscientific Issues Science Education Scientific Literacy
Amaç: Bu çalışma, argümantasyon temelli uygulamaların sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konulara yönelik bakış açıları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır.
Tasarım/Yöntem/Uygulama: Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Aydın ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören 31 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi tartışmalar, video kayıtları ve öğrencilerin yazılı olarak sundukları çalışma kâğıtları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, Sadler ve Fowler (2006) tarafından geliştirilen argümantasyon değerlendirme rubriği kullanılmıştır.
Bulgular:Araştırma bulguları, sosyobilimsel konuların argümantasyon yöntemiyle işlenmesinin öğrencilerin bu konulara yönelik bakış açılarını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.
Önemli vurgular: Argümantasyon temelli yaklaşımlar, öğrencilerin sosyobilimsel konulara yönelik anlayışını geliştirir. Sosyobilimsel argümantasyon, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini destekler. Sınıf ortamında argümantasyon uygulamaları, öğrencilerin bilimsel ve toplumsal konulara ilgisini artırabilir.
Argümantayson Sosyobilimsel Konular Fen Eğitimi Fen Okuryazarlığı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 4 |