Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Sanatta Eğitim ve Bilgi Özellikleri

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 144 - 152, 15.03.2018

Öz

Çağdaş
sanatta üretilen içerik ve bu içeriğin anlaşılırlığı sanatın izleyici ile
buluşturulması ve toplumla kucaklaşmasının sağlanması adına önemlidir. Çağdaş
sanatın ürettiği verilerin bu kapsamda izleyiciyi ön bir bilgi şartı ile
kuşattığı gözlenir. Bu ön bilgi eğitimi ve de bu yolla ortaya çıkan
kurumsallığı zorunlu kılar. Bu durum eğitim ve bilginin desteklenmesini de
sorun olarak gündeme alır. Çağdaş Sanatın ürettiği içeriğin salt estetik
beklentiler düşünülerek üretilmediği düşünüldüğünde anlamca karmaşık olması
onun anlamlandırılmasında da bu eğitimin niteliğini etkilemektedir. Eğitim söz
konusu olduğunda çağdaş sanatın özellikle bilgiyi manipüle ederek kullandığı da
gözlenir. Bu elde edilen verilerin toplumun her kesimi tarafından anlaşılması
da konunun başka bir boyutunu oluşturmaktadır. Çağdaş sanatta yer alan bu
bilginin niteliğini ve geçmiş ile birlikteliğinin devamlılığını sağlamada
görevli etken aktörlerin konuya yalnızca kendi beklentileri doğrultusunda
eğildikleri gözlenmektedir. Fakat topluma bu bilginin sunumu ve sanatı topluma
ulaştırma amacı düşünüldüğünde bu tek yönlülük, geleceğe sanatın aktarılmasında
çıkarlar ile ne derece uyum sağlayacağı da ortadadır. Mevcut örnekler ile konu
incelendiğinde ise sanat içeriğinin belli bir bilgi ideolojisi ile hareket
etmesinde hatta bu aktörlerce korkulan figürlere sarılmada bir engel
görülmediği de gözlenir. Çağdaş sanat içeriğinin genel bir başvuru kabulüne bu
durumu şart koşmanın gerekleri çağdaş sanatta bilgi ve eğitim içeriğine
katılımı adına dikkat çekicidir. Bu noktadan hareketle çağdaş sanatın toplumsal
bütünleşmeye çaba gösterdiğine yönelik algının yeterli bulunmadığı iddia
edilebilir. Ancak bu durum sanatın genel ilerleyişi düşünüldüğünde zamanla
değişmesinin zorunlu olduğu da beklentiler dahilindedir. Çağdaş sanatın eğitim
ve bilgi nesnesi olarak kültürel bir araç olarak önem taşıdığı böylelikle anlam
kazanacaktır. Bu çalışmada literatürdeki içerikler taranarak konuyla ilgili
kaynaklar değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, B. (2014, Mart 31). Çağdaş Sanat Nefret ve Cehalet. Lebriz: http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=1&articleID=1200 adresinden alınmıştır
  • Agamben, G. (2015, Nisan 3). Çağdaş Nedir? E. A. Artun, & N. Özge içinde, Çağdaş Sanat Nedir? (s. 41). İstanbul: İletişim Yayınları.Altındiş, E. (2015, Temmuz 3). Uzmanlardan İstikrar Dersleri. Nisan 25, 2016 tarihinde Radikal: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/emrah-altindis/uzmanlardan-istikrar-dersleri-1390096/ adresinden alındı
  • Aranda, J., Wood, B. K., & Vidokle, A. (2015, Mayıs 8). What is Contemporary Art? Issue Two. E-Flux Web Sitesi: http://www.e-flux.com/journal/what-is-contemporary-art-issue-two/ adresinden alınmıştır
  • Artun, A. (2015, Eylül 9). Sunuş/ Sanat Piyasası ve Sanatın Özerkliği. E-Skop: http://www.e-skop.com/skopdergi/sunus-sanat-piyasasi-ve-sanatin-ozerkligi/2612 adresinden alınmıştır
  • Erciyes, C. (2014, Mart 24). Radikal Hayat. Çağdaş Sanattan Nefret Ediyorum: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/cem-erciyes/cagdas-sanattan-nefret-ediyorum-1182843/ adresinden alınmıştır
  • Julieta Aranda, B. K. (2012, Şubat 11). What Is Contemporary Art? (K. İz, Düzenleyen) Nisan 24, 2016 tarihinde E-skop Sanat Tarihi Eleştiri: http://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-what-is-contemporary-art/554 adresinden alındı
  • Lynton, N. (2009). Modern Sanatın Öyküsü. (C. Çapan, & S. Öziş, Çev.) İstanbul: Remzi Kİtabevi.
  • Mercin, L., & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-20.
  • Seçkin, a. (2015, Nisan 22). Aylin Seçkin & Genco Gülan Söyleşisi. Artlog50.net: http://artlog.art50.net/2015/04/okul-sergisi-soylesi/#.VxudVTCLTIU adresinden alınmıştır
  • Stallabrass, J. (2013). Sanat A.Ş. (E. Soğancılar, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • The J. Paul Getty Museum. (2015, Kasım 18). About Contemporary Museum. Kasım 18, 2015 tarihinde Education At Getty: http://www.getty.edu/education/teachers/classroom_resources/curricula/contemporary_art/background1.html adresinden alındı
  • Tosun, C., & Keskin, F. (2014, Mayıs). Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. Anahtar Sanayi Bakanlığı: https://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/modernite-baglaminda-bilgi-iktidar-ve-uzmanlik-iliskisi/761 adresinden alınmıştır
  • Whitham, G., & Pooke, G. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak. (T. Göbekçin, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2012). Modern, Çağdaş, Güncel, Postmodern. E. M. Yılmaz içinde, Sanatın Günceli Güncelin Sanatı (s. 33-58). Ankara: Ütopya Yayınevi.

Education and information features in Contemporary Art

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 144 - 152, 15.03.2018

Öz

The
content produced in Contemporary Art and the clarity of the content is
important to bring the art together with the audience and to ensure that
society is embraced. In this context, the data produced by contemporary art is
observed to surround the audience with a precondition of knowledge. This
requires pre-knowledge training and the institutionalization that arises in
this way. This situation also raises the question of the support of Education
and knowledge. This situation also raises the question of the support of
Education and knowledge. Considering that the content produced by contemporary
art is not produced solely by considering aesthetic expectations, the fact that
it is semantically complicated affects the quality of this education in its meaning.
When it comes to education, it is also observed that contemporary art,
especially by manipulating information, is used. This data is understood by all
segments of society, but it is another dimension of the issue. It is observed
that the actors responsible for ensuring the quality of this knowledge and the
continuity of its association with the past are only leaning towards the
subject according to their own expectations. But given the purpose of
delivering this information to society and the art of transmitting it to
society, it is obvious that this one-wayedness will be compatible with the
interests of transferring art to the future. If the subject is examined with
the current examples, it is also observed that there is no obstacle for the art
content to act with a certain ideology of knowledge and to hug the figures that
are feared by these actors. The requirements for this condition to be
conditioned on the acceptance of a general application of Contemporary Art
content are remarkable in the name of participation in the content of
information and education in Contemporary Art. From this point of view, it can
be argued that the perception that contemporary art tries to integrate into
society is not sufficient. However, considering the general progress of art, it
is also necessary to change over time. Contemporary art as a cultural
instrument as an object of Education and information will gain meaning in this
way. In this study, the contents of the literature were scanned and the related
sources were evaluated.

Kaynakça

  • Acar, B. (2014, Mart 31). Çağdaş Sanat Nefret ve Cehalet. Lebriz: http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=1&articleID=1200 adresinden alınmıştır
  • Agamben, G. (2015, Nisan 3). Çağdaş Nedir? E. A. Artun, & N. Özge içinde, Çağdaş Sanat Nedir? (s. 41). İstanbul: İletişim Yayınları.Altındiş, E. (2015, Temmuz 3). Uzmanlardan İstikrar Dersleri. Nisan 25, 2016 tarihinde Radikal: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/emrah-altindis/uzmanlardan-istikrar-dersleri-1390096/ adresinden alındı
  • Aranda, J., Wood, B. K., & Vidokle, A. (2015, Mayıs 8). What is Contemporary Art? Issue Two. E-Flux Web Sitesi: http://www.e-flux.com/journal/what-is-contemporary-art-issue-two/ adresinden alınmıştır
  • Artun, A. (2015, Eylül 9). Sunuş/ Sanat Piyasası ve Sanatın Özerkliği. E-Skop: http://www.e-skop.com/skopdergi/sunus-sanat-piyasasi-ve-sanatin-ozerkligi/2612 adresinden alınmıştır
  • Erciyes, C. (2014, Mart 24). Radikal Hayat. Çağdaş Sanattan Nefret Ediyorum: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/cem-erciyes/cagdas-sanattan-nefret-ediyorum-1182843/ adresinden alınmıştır
  • Julieta Aranda, B. K. (2012, Şubat 11). What Is Contemporary Art? (K. İz, Düzenleyen) Nisan 24, 2016 tarihinde E-skop Sanat Tarihi Eleştiri: http://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-what-is-contemporary-art/554 adresinden alındı
  • Lynton, N. (2009). Modern Sanatın Öyküsü. (C. Çapan, & S. Öziş, Çev.) İstanbul: Remzi Kİtabevi.
  • Mercin, L., & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-20.
  • Seçkin, a. (2015, Nisan 22). Aylin Seçkin & Genco Gülan Söyleşisi. Artlog50.net: http://artlog.art50.net/2015/04/okul-sergisi-soylesi/#.VxudVTCLTIU adresinden alınmıştır
  • Stallabrass, J. (2013). Sanat A.Ş. (E. Soğancılar, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • The J. Paul Getty Museum. (2015, Kasım 18). About Contemporary Museum. Kasım 18, 2015 tarihinde Education At Getty: http://www.getty.edu/education/teachers/classroom_resources/curricula/contemporary_art/background1.html adresinden alındı
  • Tosun, C., & Keskin, F. (2014, Mayıs). Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. Anahtar Sanayi Bakanlığı: https://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/modernite-baglaminda-bilgi-iktidar-ve-uzmanlik-iliskisi/761 adresinden alınmıştır
  • Whitham, G., & Pooke, G. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak. (T. Göbekçin, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2012). Modern, Çağdaş, Güncel, Postmodern. E. M. Yılmaz içinde, Sanatın Günceli Güncelin Sanatı (s. 33-58). Ankara: Ütopya Yayınevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdül Tekin 0000-0001-5392-562X

Osman Odabaş

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin, A., & Odabaş, O. (2018). Çağdaş Sanatta Eğitim ve Bilgi Özellikleri. Kent Akademisi, 11(1), 144-152.

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net