Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Volkswagen Emisyon Krizi Ve Kriz Yönetimindehalkla İlişkilerin Rolü

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 3, 374 - 389, 15.09.2018

Öz

Bu
makalede, Volkswagen’in küresel düzeyde yaşadığı emisyon krizi ve bu krizden kurumsal
itibarını koruyarak çıkmak için yaptığı halkla ilişkiler uygulamaları imaj
restorasyon teorisi yardımıyla incelenmektedir. Etik olmayan davranışların,
kurumsal kültür ve imajın yeniden önem kazandığı günümüzde bilimsel açıdan incelenmeye
değer önemli bir vaka analizi oluşturmaktadır.  
Ayrıca, kriz iletişiminin nasıl sağlandığı araştırmanın
gerçekleştirildiği 21.08.2015 ile 23.10.2017 tarihleri arasında, Türkiye’de en
fazla tiraja sahip ana akım medyayı temsil eden gazetelerden Hürriyet, Sabah ve
Dünya Gazeteleri’nde krizin kaç kez habere konu edildiği ve bu haberlerin
içeriklerinin halkla ilişkiler ve kriz iletişimi uygulamaları analizi
yardımıyla analiz edilmiştir. Bu haberlerin çift yönlülük, şeffaflık, özür
dileme, açıklama yapma, krize sahip çıkma ve tek seslilik gibi halkla ilişkiler
uygulamalarına örnek oluşturdukları ve görülmektedir.  

Kaynakça

  • Akbayır, Z., Kuşay, Y. (2015). Sosyal Medyadan Krize Bakış: Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (3), 1177-1193, Online, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ijsser/, 1 (3), 2015.
  • Arklan, Ü. (2014). Kriz, İtibar ve Yönetimi: Spesifik Süreçte Yaşamsal Etkileşim. Kriz Yönetimi İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Ed. Akdağ, M. Ve Arklan Ü. içinde (205-264). Konya: Literatürk Yayınları.
  • Balkır, Z.G. (2005). İşverenin Yönetim Hakkının Kullanılmasında Etik Sınırlar. Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu. 18-19 Kasım 2015. Sakarya: Sakarya Üniversitesi. İİBF. Esentepe Kampüsü. 197-210.
  • Barokas, S. (2016). Etik. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.105-125.
  • Çakır, V. (2014). Kriz İletişimi Teorileri. Kriz Yönetimi İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Ed. Akdağ, M. Ve Arklan Ü. içinde (67-118). Konya: Literatürk Yayınları.
  • İktisadi Kalkınma Vakfı. (2013). Kriz Sözlüğü 10 Kelimede Avrupa’nın Ekonomik Krizi. Yayın No:263. İstanbul: İKV Yayınları.
  • Ertem, T. (2016). Kriz Yönetimi. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.348-364.
  • Karaağaç, T. (2013). Kriz Yönetimi ve İletişim, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. No:49. 117-132.
  • Kavi, E. Koçak, O. (2013).Kavramsal Açıdan Ahlak ve Etik. Çalışma Yaşamında Etik. Bursa: Ekin Yayınları.,
  • Kolçak, M. (2013). Meslek Etiği. Gözden Geçirilmiş 2. Baskı. Bursa: Ekin.
  • Kutanis, R. Ö., Bayraktaroğlu, S. Özdemir, Y. (2005). Etik Davranışların Yöneliminde Cinsiyet Faktörü: Bir Devlet Üniversitesi Örneği.
  • Siyaset ve Yönetimde Etik Sempozyumu. Sakarya Üniversitesi, 18-19 Kasım 2005, Esentepe Kampüsü, Sakarya, 211-217.
  • Mengü, S.Ç. (2014). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. Genişletilmiş ve Düzenlenmiş Üçüncü Basım. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Mengü, S.Ç. Görpe, S.(2007). Halkla İlişkilerde Aydınlanma: Kamusal İletişim Stratejilerinin Gerçekleşmesinde Halkla İlişkiler Rolleri ve Etik. Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler. İstanbul: Beta.
  • Münchau, W. (2015). The Meaning of VW, The International Economy, Fall 2015, Washington, USA.
  • Ndedi, A. and Feussi, P. (2015). How to Restore Your Tainted Reputation: The Case of Volkswagen, November 7, Available at SSRN: http://ssrn.com/abstracts =2687438, Erişim Tarihi: 29.03.2016.
  • Ndedi, A. Yota, K. Mua, K.K. and Kouwos, M. B. (2015), What Can Companies Learn from Volkswagen Business Unethical Behaviour? Available at SSRN: http://ssrn.com/abstracts=2678887, Erişim Tarihi: 29.03.2016.
  • Okay, A. Ve Okay A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. Genişletilmiş Beşinci Basım. İstanbul: Der Yayınları.
  • Oldenkamp, R. Zelm, R. Huijbregts, M.A.J. (2016), Valuing the human health damage caused by the fraud of Volkswagen, Environmental Pollution 2012 (2016) 121-127, Elsevier.
  • Önder, B. (2016). Halkla İlişkilerin Tarihi ve Büyümesi. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta. 24-47.
  • Özden, K. (2011). İşletme ve Örgütlerde Toplam Kriz Yönetimi. İstanbul: Beta.
  • Özenen, C. (2015), “İlk Önlemin Maliyeti’de Büyük Oldu:VW Emisyonu Nasıl Düşük Gösterdi?”, 3 Şerit, 23.09.2015, (Çevrimiçi), http://www.3serit.com/2015/09/23/ilk-%C3%B6nlemin-maliyeti-de-a%C4%9F%C4%B1r-oldu-vw-emisyonu-as%C4%B1ld%C3% BC%C5%9F% C3% BCk-g%C3%B6sterdi/, erişim:19.03.2016.
  • Özgener, Ş. (2016). İş Ahlakının Temelleri Yönetsel Bir Yaklaşım. 4. Baskı. Ankara: Nobel.
  • Peltekoğlu, F.B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir?. 7. Baskı. Beta: İstanbul.
  • Pira, A. ve Sohodol, Ç. (2015). Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, (5. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sayımer, İ., Yayınoğlu, P.E. (2007). Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, İstanbul: Beta.
  • Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması, Ankara: Nobel.
  • Sökmen A. Tarakçıoğlu, S. (20139. Mesleki Etik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tosun, N.B. ve Çerci, M. (2016). Halkla İlişkiler Disiplinini Tanımak. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.1-23.
  • Yavuz, C. (2013). Halkla İlişkiler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeldan, E. (2009). Küresel Kriz: Yapısal Nedenleri ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, Ekonomik Kriz Koşullarında Feshe Karşı Korunma Çalışma Hukuku I. Sempozyum-2009, Kocaeli Üniversitesi ve Kocaeli Barosu, İzmit-Kocaeli, 15-31.
  • Yengin, H. (2007). “Sunuş”, Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Editörler: İdil Sayımer-Pınar Eraslan Yayınoğlu, İstanbul:Beta 1. Baskı, v-vi.
  • Zhang, B. Veijalainen, J. And Kotkov, D. (2016). Volkswagen Emission Crisis – Managing stakeholder Relations on the Web. Sciences and Technology Publications. SCITERPRESS. 176-187. İNTERNET KAYNAKLARI
  • www.hurriyet.com.tr http://www.sabah.com.tr www.sozcu.com.tr www.volkswagenag.com www.dogusotomotiv.com.tr facebook.volkswagen facebook.doğuşotomotiv twitter.volkswagenTürkiye. twitter.doğuşoto

Volkswagen Emission Crisis And The Role Of Public Relations And Ethical Values During Crisis Management

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 3, 374 - 389, 15.09.2018

Öz

In this article we
analyzed the Volkswagen emission crisis which occured global level and the
public relations practices applied by Volkswagen to protect instutional reputation
in crisis management. This issue is an important and scientific case study that
has become a major issue today when unethical behaviors, corporate culture and
image is gained importance again. Also, how the public relation and crisis
communication are applied examined by the help of Benoit’s image restoration
theory between the research period of 23.09.2015 and 23.10.2017 by crisis news how
many times had published by Hürriyet, Sabah and Dünya newspapers which are
representing the mainstream media with the most circulation in Turkey through the
contents of these news were discussed. These news are seen as examples of
Public Relations practices such as bi-directional, transparency, apology,
explanation, crisis-taking and Single-voice analyzed with the help of Benoit’s
image restoration theory. Within the scope of the review, the approach of
Volkswagen's central management and Turkish Distributor Doğuş Otomotiv to
Public Relations practices in crisis management is also analyzed.

Kaynakça

  • Akbayır, Z., Kuşay, Y. (2015). Sosyal Medyadan Krize Bakış: Otomotiv Sektöründe Kriz Dönemlerinde Sosyal Medyanın Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (3), 1177-1193, Online, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ijsser/, 1 (3), 2015.
  • Arklan, Ü. (2014). Kriz, İtibar ve Yönetimi: Spesifik Süreçte Yaşamsal Etkileşim. Kriz Yönetimi İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Ed. Akdağ, M. Ve Arklan Ü. içinde (205-264). Konya: Literatürk Yayınları.
  • Balkır, Z.G. (2005). İşverenin Yönetim Hakkının Kullanılmasında Etik Sınırlar. Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu. 18-19 Kasım 2015. Sakarya: Sakarya Üniversitesi. İİBF. Esentepe Kampüsü. 197-210.
  • Barokas, S. (2016). Etik. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.105-125.
  • Çakır, V. (2014). Kriz İletişimi Teorileri. Kriz Yönetimi İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Ed. Akdağ, M. Ve Arklan Ü. içinde (67-118). Konya: Literatürk Yayınları.
  • İktisadi Kalkınma Vakfı. (2013). Kriz Sözlüğü 10 Kelimede Avrupa’nın Ekonomik Krizi. Yayın No:263. İstanbul: İKV Yayınları.
  • Ertem, T. (2016). Kriz Yönetimi. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.348-364.
  • Karaağaç, T. (2013). Kriz Yönetimi ve İletişim, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. No:49. 117-132.
  • Kavi, E. Koçak, O. (2013).Kavramsal Açıdan Ahlak ve Etik. Çalışma Yaşamında Etik. Bursa: Ekin Yayınları.,
  • Kolçak, M. (2013). Meslek Etiği. Gözden Geçirilmiş 2. Baskı. Bursa: Ekin.
  • Kutanis, R. Ö., Bayraktaroğlu, S. Özdemir, Y. (2005). Etik Davranışların Yöneliminde Cinsiyet Faktörü: Bir Devlet Üniversitesi Örneği.
  • Siyaset ve Yönetimde Etik Sempozyumu. Sakarya Üniversitesi, 18-19 Kasım 2005, Esentepe Kampüsü, Sakarya, 211-217.
  • Mengü, S.Ç. (2014). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. Genişletilmiş ve Düzenlenmiş Üçüncü Basım. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Mengü, S.Ç. Görpe, S.(2007). Halkla İlişkilerde Aydınlanma: Kamusal İletişim Stratejilerinin Gerçekleşmesinde Halkla İlişkiler Rolleri ve Etik. Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler. İstanbul: Beta.
  • Münchau, W. (2015). The Meaning of VW, The International Economy, Fall 2015, Washington, USA.
  • Ndedi, A. and Feussi, P. (2015). How to Restore Your Tainted Reputation: The Case of Volkswagen, November 7, Available at SSRN: http://ssrn.com/abstracts =2687438, Erişim Tarihi: 29.03.2016.
  • Ndedi, A. Yota, K. Mua, K.K. and Kouwos, M. B. (2015), What Can Companies Learn from Volkswagen Business Unethical Behaviour? Available at SSRN: http://ssrn.com/abstracts=2678887, Erişim Tarihi: 29.03.2016.
  • Okay, A. Ve Okay A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. Genişletilmiş Beşinci Basım. İstanbul: Der Yayınları.
  • Oldenkamp, R. Zelm, R. Huijbregts, M.A.J. (2016), Valuing the human health damage caused by the fraud of Volkswagen, Environmental Pollution 2012 (2016) 121-127, Elsevier.
  • Önder, B. (2016). Halkla İlişkilerin Tarihi ve Büyümesi. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta. 24-47.
  • Özden, K. (2011). İşletme ve Örgütlerde Toplam Kriz Yönetimi. İstanbul: Beta.
  • Özenen, C. (2015), “İlk Önlemin Maliyeti’de Büyük Oldu:VW Emisyonu Nasıl Düşük Gösterdi?”, 3 Şerit, 23.09.2015, (Çevrimiçi), http://www.3serit.com/2015/09/23/ilk-%C3%B6nlemin-maliyeti-de-a%C4%9F%C4%B1r-oldu-vw-emisyonu-as%C4%B1ld%C3% BC%C5%9F% C3% BCk-g%C3%B6sterdi/, erişim:19.03.2016.
  • Özgener, Ş. (2016). İş Ahlakının Temelleri Yönetsel Bir Yaklaşım. 4. Baskı. Ankara: Nobel.
  • Peltekoğlu, F.B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir?. 7. Baskı. Beta: İstanbul.
  • Pira, A. ve Sohodol, Ç. (2015). Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, (5. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sayımer, İ., Yayınoğlu, P.E. (2007). Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, İstanbul: Beta.
  • Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması, Ankara: Nobel.
  • Sökmen A. Tarakçıoğlu, S. (20139. Mesleki Etik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tosun, N.B. ve Çerci, M. (2016). Halkla İlişkiler Disiplinini Tanımak. Halkla İlişkiler Uygulaması. İstanbul: Beta.1-23.
  • Yavuz, C. (2013). Halkla İlişkiler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeldan, E. (2009). Küresel Kriz: Yapısal Nedenleri ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, Ekonomik Kriz Koşullarında Feshe Karşı Korunma Çalışma Hukuku I. Sempozyum-2009, Kocaeli Üniversitesi ve Kocaeli Barosu, İzmit-Kocaeli, 15-31.
  • Yengin, H. (2007). “Sunuş”, Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Editörler: İdil Sayımer-Pınar Eraslan Yayınoğlu, İstanbul:Beta 1. Baskı, v-vi.
  • Zhang, B. Veijalainen, J. And Kotkov, D. (2016). Volkswagen Emission Crisis – Managing stakeholder Relations on the Web. Sciences and Technology Publications. SCITERPRESS. 176-187. İNTERNET KAYNAKLARI
  • www.hurriyet.com.tr http://www.sabah.com.tr www.sozcu.com.tr www.volkswagenag.com www.dogusotomotiv.com.tr facebook.volkswagen facebook.doğuşotomotiv twitter.volkswagenTürkiye. twitter.doğuşoto
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Taha Oğuzhan Özcüre

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özcüre, T. O. (2018). Volkswagen Emisyon Krizi Ve Kriz Yönetimindehalkla İlişkilerin Rolü. Kent Akademisi, 11(3), 374-389.

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net