Günümüzde geleneksel iletişim araçlarının yavaş yavaş
önemini kaybettiği onun yerine dijital ortamlarda kendini gösteren ve her geçen
gün yaygınlaşan sosyal medya mecralarının insanların hayatında yer aldığına
şahit oluyoruz. Sosyal medya ortamları sadece kişilerin değil ama aynı zamanda
kurumların da yapılanmalarında etkisini göstermekte, kurumsal iletişimin
gelişmesinde önemli bir enstrüman olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmamızın da
konusu olan ve halka en yakın kurumlardan birisi olan belediyelerin hizmetlerinin
tanıtımında, vatandaşların talepleri, beklentileri, memnuniyet ya da
memnuniyetsizlikleri gibi nedenlerle çalışmalarında kurumsal iletişime ağırlık
verdikleri görülmektedir. Belediyelerin kurumsal iletişimden beklentileri ile
bu beklentilerin karşılanmasında sosyal medyanın sağlayacağı avantajlar
birbiriyle örtüşmektedir. Çalışmamızda, Karadeniz Bölgesinde yer alan 32
belediyenin kurumsal iletişimlerinde sosyal medya kullanımları içerik analizi
yöntemi ile incelenmiştir. Bu doğrultuda belediyelerin sosyal medya
hesaplarında 17 Eylül – 16 Ekim 2018 tarihleri arasında yaptıkları paylaşımlar
irdelenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda, belediyelerin sosyal medya
kullanımına ilgi gösterdiği, kurumsal iletişimlerinde sosyal medyayı geleneksel
iletişim mecralarına benzer şekilde tek taraflı kullandığı görülmektedir.
Ayrıca sosyal medya mecralarının belediyeler tarafından sadece dış hedef
kitleye yönelik kullanıldığı, kurum içi
iletişimde ise bu mecralardan faydalanılmadığı anlaşılmaktadır.
Today, instead of the traditional communication tools
that have lost their importance, we are witnessing that the social media
channels that are becoming widespread in digital environments and which are
becoming more and more common every day take part in people's lives. Social
media environments are effective in structuring not only individuals but also
corporations and appear as an important tool in the development of corporate
communication. It is seen that the municipalities, which are the subject of our
study and one of the closest institutions to the public, give importance to
corporate communication in their activities due to the demands, expectations,
satisfaction or dissatisfaction of citizens. The expectations of the
municipalities from corporate communication and the advantages of social media
in meeting these expectations overlap. In our study, the use of social media in
corporate communications of 32 municipalities in the Black Sea Region was
examined by content analysis method. In this respect, the shares of
municipalities in their social media accounts between 17 September and 16
October 2018 were analyzed. As a result of the content analysis, it is seen
that municipalities show interest in the use of social media, and in their
corporate communications, they use social media unilaterally similar to
traditional communication channels. In addition, it is understood that social
media channels are used by the municipalities only for the external target
audience, and that these channels are not used for internal communication.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 4 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net