Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

International Migration and After: Multiculturality from Theory to Practice

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 3, 867 - 878, 15.09.2021
https://doi.org/10.35674/kent.960260

Öz

The world of yesterday and today has witnessed the international migration of many people from many societies with different languages, beliefs, colors, customs and traditions. This situation has led to the encounter of different cultures in a society and the formation of more multicultural social structures in that society than before. People with different cultures in the same society can affect not only themselves and the groups they belong to, but also the society they live in, causing them to change and take new forms. In order for these changes to be as smooth as possible, many discourses, models and policies have been put forward from theory to practice. One of them has been multiculturalism as it takes into account differences and approaches them with 'tolerance'. However, multiculturalism, like other discourses and models, has neither a universal generalization nor an absolute validity that can satisfy both sides. Moreover, with the recent increase in international migration, this situation has become much more complex. Therefore, this study aimed to examine the social reflections of multiculturalism in theory and practice based on the literature.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, N. (2017). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulus Ötesi Yurttaşlığa, (Üçüncü Baskı), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Adıgüzel, Y. (2016). Göç Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Banting K., Johnston R., Kymlicka W., & Soroka S. (2006). Do Multiculturalism Policies Erode The Welfare State? An Empirical Analysis. In Multiculturalism and the Welfare State: Recognition and Redistribution in Contemporary Democracies, ed. K Banting, W Kymlicka, pp. 49–90. Oxford: Oxford Univ. Press.
  • Bloemraad, I., Korteweg, A., & Yurdakul, G. (2008). “Citizenship and Immigration: Multiculturalism, Assimilation, and Challenges to the Nation-State”, The Annual Review of Sociology, 34, pp. 153–179.
  • Canatan, K. (2007). “Milli Devlet ve Milliyetçiliğin Ortaya Çıkardığı Bir Sorun Alanı Olarak Çok Kültürlülük Çok Kültürcülük”. Eskiyeni / 6, ss. 41-48.
  • Castles S., De Hass H., & Miller, M. J. (2014). The Age of Migration: lnternational Population Movements in the Modern World, Palgrave Macmillan, US. New York.
  • Castles, S. (2011), “Globalization, Ethnic İdentity and the İntegration Crisis”, Ethnicities 11(1), pp. 23-26.
  • Castles, S., ve Miller, J. M. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, (Çev: B. U. Bal ve İ. Akbulut), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Ghosh, R. (2018). “Multiculturalism in a Comparative Perspective: Australia, Canada and India”, Canadian Ethnic Studies, 50 (1), pp. 15-36.
  • Habermas, J., (2018). “Demokratik Anayasal Devlette Tanınma Savaşımı”, A. Gutmann (Ed.) Çokkültürcülük: Tanınma Politikası, içinde (ss. 125-161), İstanbul: YKY Yayınları.
  • IOM (2019). World Migration Report 2020, International Organization for Migration, Geneva.
  • Kymlicka, W. (2021). “Çoklültürlülüğün Düşüşü Mü Yükselişi mi?”, (Çev. E. K. Kaya), P. Kivisto (Ed.), Sosyal Teori: Kökler ve Dallar, içinde (ss. 629-644), İstanbul: Islık Yayınları.
  • Raz, J., (1998). "Multiculturalism", Ratio Juris, 11(3), pp. 193-205.
  • Taylor, C. (2012). “Interculturalism or Multiculturalism?”, Philosophy and Social Criticism, 38 (4-5), pp. 413–423.
  • Touraine A. (2002). Eşitsizliklerimiz ve Farklılıklarımızla Birlikte Yaşayabilecek miyiz? (Çev. Olcay Kunal) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Unutulmaz, K. O., (2012). “Gündemdeki Kavram Göçmen Entegrasyonu, Avrupa’daki Gelişimi ve Britanya Örneği”, der. Öner I.G., Öner Ş. A., (2012), Küreselleşme Çağında Göç, Kavramlar, Tartışmalar, İstanbul: İletişim Yayınları, ss. 135-159.
  • Vasta, E. (2007). “From Ethnic Minorities to Ethnic Majority Policy: Multiculturalism and the Shift to Assimilationism in the Netherlands”, Ethnic and Racial Studies, 30:5, pp. 713-740.
  • Verkuyten, M., (2006). “Multicultural Recognition and Ethnic Minority Rights: A Social Identity Perspective”, European Revıew Of Socıal Psychology, 17 (1), pp. 148 – 184.
  • Vertovec, S. (2010). “Towards Post-multiculturalism? Changing Communities, Conditions And Contexts of Diversity”, Blackwell Publishing.
  • Vertovec, S., (2007). “Super-Diversity and its Implications”, Ethnic and Racial Studies, 29 (6), pp. 1024–1054.
  • Yalçın, C., (2004). Göç Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.

Uluslararası Göç ve Sonrası: Teoriden Pratiğe Çokkültürlülük

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 3, 867 - 878, 15.09.2021
https://doi.org/10.35674/kent.960260

Öz

İnsanlık tarihi farklı dilleri, inançları, renkleri, gelenek ve görenekleri olan birçok toplumdan birçok insanın uluslararası göçlerine tanık olmuş ve olmaktadır. Bu durum bir toplumda farklı kültürlerin karşılaşmasına ve o toplumda öncekinden daha fazla çokkültürlü toplum yapılarının oluşmasına yol açmıştır. Farklı kültürlere sahip olan ve bir toplumda bir araya gelen insanlar, sadece kendilerini ve dahil oldukları grupları değil içinde yaşadıkları toplumu da etkileyerek değişmesine ve yeni biçimler almasına neden olabilmektedir. Bu değişmelerin olabildiğince sorunsuz olması için geçmişten günümüze teoriden pratiğe birçok söylem, model ve politika ileri sürülmüştür. Bunlardan birisi de farklılıkları dikkate alması ve onlara ‘hoşgörü’ ile yaklaşılması nedeniyle çokkültürlülük olmuştur. Ancak çokkültürlülük de diğer söylem ve modeller gibi her iki tarafı memnun edebilecek ne evrensel bir genellemeye ne de mutlak bir geçerliliğe sahip olabilmiş değildir. Üstelik son zamanlarda uluslararası göçlerde yaşanan artışlarla bu durum çok daha karmaşık bir hâl alabilmiştir. Bu nedenle bu çalışmada, literatürden hareketle çokkültürlülüğün teorideki ve pratikteki toplumsal yansımaları irdelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, N. (2017). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulus Ötesi Yurttaşlığa, (Üçüncü Baskı), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Adıgüzel, Y. (2016). Göç Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Banting K., Johnston R., Kymlicka W., & Soroka S. (2006). Do Multiculturalism Policies Erode The Welfare State? An Empirical Analysis. In Multiculturalism and the Welfare State: Recognition and Redistribution in Contemporary Democracies, ed. K Banting, W Kymlicka, pp. 49–90. Oxford: Oxford Univ. Press.
  • Bloemraad, I., Korteweg, A., & Yurdakul, G. (2008). “Citizenship and Immigration: Multiculturalism, Assimilation, and Challenges to the Nation-State”, The Annual Review of Sociology, 34, pp. 153–179.
  • Canatan, K. (2007). “Milli Devlet ve Milliyetçiliğin Ortaya Çıkardığı Bir Sorun Alanı Olarak Çok Kültürlülük Çok Kültürcülük”. Eskiyeni / 6, ss. 41-48.
  • Castles S., De Hass H., & Miller, M. J. (2014). The Age of Migration: lnternational Population Movements in the Modern World, Palgrave Macmillan, US. New York.
  • Castles, S. (2011), “Globalization, Ethnic İdentity and the İntegration Crisis”, Ethnicities 11(1), pp. 23-26.
  • Castles, S., ve Miller, J. M. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, (Çev: B. U. Bal ve İ. Akbulut), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Ghosh, R. (2018). “Multiculturalism in a Comparative Perspective: Australia, Canada and India”, Canadian Ethnic Studies, 50 (1), pp. 15-36.
  • Habermas, J., (2018). “Demokratik Anayasal Devlette Tanınma Savaşımı”, A. Gutmann (Ed.) Çokkültürcülük: Tanınma Politikası, içinde (ss. 125-161), İstanbul: YKY Yayınları.
  • IOM (2019). World Migration Report 2020, International Organization for Migration, Geneva.
  • Kymlicka, W. (2021). “Çoklültürlülüğün Düşüşü Mü Yükselişi mi?”, (Çev. E. K. Kaya), P. Kivisto (Ed.), Sosyal Teori: Kökler ve Dallar, içinde (ss. 629-644), İstanbul: Islık Yayınları.
  • Raz, J., (1998). "Multiculturalism", Ratio Juris, 11(3), pp. 193-205.
  • Taylor, C. (2012). “Interculturalism or Multiculturalism?”, Philosophy and Social Criticism, 38 (4-5), pp. 413–423.
  • Touraine A. (2002). Eşitsizliklerimiz ve Farklılıklarımızla Birlikte Yaşayabilecek miyiz? (Çev. Olcay Kunal) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Unutulmaz, K. O., (2012). “Gündemdeki Kavram Göçmen Entegrasyonu, Avrupa’daki Gelişimi ve Britanya Örneği”, der. Öner I.G., Öner Ş. A., (2012), Küreselleşme Çağında Göç, Kavramlar, Tartışmalar, İstanbul: İletişim Yayınları, ss. 135-159.
  • Vasta, E. (2007). “From Ethnic Minorities to Ethnic Majority Policy: Multiculturalism and the Shift to Assimilationism in the Netherlands”, Ethnic and Racial Studies, 30:5, pp. 713-740.
  • Verkuyten, M., (2006). “Multicultural Recognition and Ethnic Minority Rights: A Social Identity Perspective”, European Revıew Of Socıal Psychology, 17 (1), pp. 148 – 184.
  • Vertovec, S. (2010). “Towards Post-multiculturalism? Changing Communities, Conditions And Contexts of Diversity”, Blackwell Publishing.
  • Vertovec, S., (2007). “Super-Diversity and its Implications”, Ethnic and Racial Studies, 29 (6), pp. 1024–1054.
  • Yalçın, C., (2004). Göç Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Derleme Makalesi
Yazarlar

Mehmet Koca 0000-0003-1930-121X

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koca, M. (2021). Uluslararası Göç ve Sonrası: Teoriden Pratiğe Çokkültürlülük. Kent Akademisi, 14(3), 867-878. https://doi.org/10.35674/kent.960260

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Information, Communication, Culture, Art and Media Services (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Address: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net