With the Izmir Economic Congress emphasizing economic independence, strategies for economic development in the early years of the republic were developed for agriculture, industry and services sectors. In 1929, agriculture accounted for 89% of employment and 44.5% of GDP, confirming Atatürk's statement that agriculture was the foundation of the national economy. The development of tourism, on the other hand, matured later than agriculture, as more effective investment decisions regarding tourism were made after 1950. When the development of tourism in Mardin province is analyzed in terms of the history of the Republic, the first available data is from 2008. However, the fate of Mardin province in terms of tourism changed with the activities of Ebru Baybara Demir, who leaded marketing the city after 1999. Social entrepreneurship creates social value through the use of necessary resources in solving social problems and meeting needs. In the city of Mardin, social problems such as unemployment, women's employment and migration have begun to be solved by social entrepreneur Ebru Baybara Demir, who has created an economy by pioneering touristic travel plans and city marketing activities. In addition to Mardin's specific problems, she has also developed projects on sustainability, which is also valid for the country and even the world in general, and has also provided social benefit. Especially her work on food security and sustainability in agriculture, and the projects developed in Mardin have started to be followed in neighboring cities and across Turkey. This study aims to reveal the relationship between the concepts of tourism, city marketing and sustainability and social entrepreneurship in Mardin province during the republican period. For the research, the interviews of social entrepreneur Ebru Baybara Demir on Youtube were analyzed by content analysis method in Maxqda program. As a result of the analysis, the positive impact of social entrepreneurship on city marketing and sustainability was determined. In addition, the positive impact of city marketing on social entrepreneurship was also identified.
social entrepreneurship city marketing sustainability qualitative marketing Ebru Baybara Demir
İzmir İktisat Kongre’sinde ekonomik bağımsızlık vurgusu yapılmasıyla, cumhuriyetin ilk yıllarında iktisadi kalkınma için tarım, sanayi ve hizmet sektörleri için stratejiler geliştirilmiştir. 1929’da tarımın istihdamdaki payının %89, GSYİH’daki payının % 44.5 olması, Atatürk’ün milli ekonominin temelini ziraat olarak ifade etmesini doğrulamaktadır. Turizm ile ilgili, daha etkili yatırım kararlarına 1950’den sonra sıra gelmesi nedeniyle, turizmin gelişimi ise, tarıma kıyasla daha geç olgunlaşmıştır. Mardin ili özelinde Cumhuriyet tarihi açısından turizmin gelişimi incelendiğinde, ulaşılabilir ilk veri 2008 yılındadır. Ancak Mardin ilinin turizm açısından kaderi, 1999’dan sonra şehrin pazarlamasına öncülük eden, Ebru Baybara Demir’in faaliyetleri ile değişmiştir. Sosyal girişimcilik, toplumsal sorunların çözümünde ve ihtiyaçların karşılanmasında, gerekli kaynakların kullanılması yoluyla toplumsal değer oluşturmaktadır. Mardin şehrinde, işsizlik, kadın istihdamı, göç gibi toplumsal sorunlar, sosyal girişimci Ebru Baybara Demir’in turistik gezi planlarına ve şehir pazarlama faaliyetlerine öncülük ederek bir ekonomi oluşturması ile çözümlenmeye başlamıştır. Ebru Baybara Demir, Mardin’in özel sorunları dışında, ülke ve hatta dünya genelinde de geçerli olan sürdürülebilirlik konusunda da projeler geliştirerek, yine toplumsal fayda sağlamıştır. Özellikle gıdanın güvenliği ve tarımda sürdürülebilirlik ekseninde yaptığı çalışmalar ve Mardin’de geliştirilen projeler çevre kentler ve Türkiye genelinde de takip edilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada, Mardin ilinde cumhuriyet dönemi boyunca turizm, şehir pazarlaması ve sürdürülebilirlik kavramlarının sosyal girişimcilik ile ilişkisinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırma için, sosyal girişimci Ebru Baybara Demir’in Youtube’da yer alan söyleşileri Maxqda programında içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, sosyal girişimciliğin şehir pazarlamasına ve sürdürülebilirliğe olumlu etkisi tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, şehir pazarlamanın da sosyal girişimciliğe olumlu etkisi tespit edilmiştir.
sosyal girişimcilik şehir pazarlaması sürdürülebilirlik nitel araştırma Ebru Baybara Demir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Turizm Politikası, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılı Özel Sayısı | Special Issue for the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net