Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kibyra Antik Kenti’ne Yönelik Çevrim İçi Ziyaretçi Yorumlarının İncelenmesi: Tripadvisor Örneği

Yıl 2025, Cilt: 18 Sayı: Uluslararası Girişimcilik Sosyal Bilimler Kongresi Özel Sayısı, 188 - 202, 30.10.2025

Öz

Antik kent ziyaretçileri özellikle son yıllarda deneyimlerini çevrim içi platformlar üzerinden yazdıkları yorumlarla paylaşmaktadır. Paylaşılan yorumlar karar vericilere yol göstermesinin yanı sıra, potansiyel ziyaretçilerin kararlarını da etkileyebilmektedir. Ziyaretçilerin yorumlarını paylaşabilecekleri pek çok çevrim içi platform bulunmakla birlikte, Tripadvisor dünya genelinde yaygın olarak tercih edilenlerden biridir. Buradan hareketle çalışmada, Burdur ili Gölhisar ilçesindeki Kibyra Antik Kenti’ni ziyaret etmiş kişilerin Tripadvisor web sitesindeki Kibyra ile ilgili yazdıkları yorumları incelemek amaçlanmıştır. Tripadvisor web sitesinde, 12 Mayıs 2025 tarihi itibarıyla Kibyra ile ilgili 13 Haziran 2013-5 Aralık 2024 tarihleri arasında yazılmış 80 ziyaretçi yorumu bulunmaktadır. Çalışmada sadece, Türkçe ve İngilizce yorumlar incelenmiştir. Türkçe yorum sayısı 62 (%77,5), İngilizce yorum sayısı ise 13’tür (%16,25). Buna göre, çalışmada incelenen toplam yorum sayısı 75’tir. Veriler, Tripadvisor web sitesinden 5 Mayıs-12 Mayıs 2025 tarihleri arasında toplanmıştır. Toplanan verilere içerik analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda tavsiye, hayranlık, eserler, özgünlük ve çevre olmak üzere beş ana kategori belirlenmiştir. Ziyaretçilerin Kibyra Antik Kenti ile ilgili yaptıkları yorumlar, ağırlıklı olarak tavsiye ve hayranlık kategorilerindedir. Çalışmanın Kibyra Antik Kenti’nde ziyaretçilerin dikkatini çeken eserlere ilişkin bilgiler ile Kibyra’ya gelen ziyaretçi sayısını artırmaya yönelik öneriler sunulması sebebiyle, Burdur ili için destinasyon yönetimi açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Almeida, F. (2012). Web 2.0 Technologies and Social Networking Security Fears in Enterprises. (IJACSA) International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 3(2), 152-156.
  • Arıca, R. ve Çorbacı, A. (2019). Turizm Sektöründe Müşterilerin Bilgi Üretici Rolü: Adıyaman'daki Turistik Çekiciliklere Yönelik Tripadvisor Sitesinde Yer Alan Yorumlar Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), 437-455.
  • Arkadaş, A. R. ve Ayyıldız, T. (2020). Uludağ’da Faaliyet Gösteren 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Yorumlarının İncelenmesi: “TripAdvisor.com” Üzerinden İçerik Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(30), 2633-2658. https://doi.org/10.26466/opus.780219
  • Arslan, E. (2020). Çevrimiçi Gastronomik Turist Deneyimlerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23(2), 442-460.
  • Aydın, B. (2016). Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği. Journal of Multidisiplinary Academic Tourism (JOMAT), 1(1), 13-30.
  • Başaran, T. ve Somuncu, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon İçin Ziyaretçi Görüşlerinin Önemi: Assos Antik Kenti Örneği. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 8(2), 31-45.
  • Demiraslan, Y., Gürbüz, İ., Dilek, Ö. G., Özüdoğru, Ş., Özgel, Ö. (2018). Skeletal Remains of Ruminantia Uncovered in Excavations Performed in Ancient City of Kibyra. Journal of Applied Biological Sciences, 12(2), 12-18.
  • DePaolo, C. A. ve Wilkinson, K. (2014). Get your Head into the Clouds: Using Word Clouds for Analyzing Qualitative Assessment Data. Techtrends Tech Trends, 58, 38–44. https://doi.org/10.1007/s11528-014-0750-9
  • Downe‐Wamboldt, B. (1992). Content Analysis: Method, Applications, and Issues. Health Care for Women International, 13(3), 313-321. http://dx.doi.org/10.1080/07399339209516006
  • Dökü, F. E. ve Kaya, M. C. (2013). The Architecture and Function of the Stadium of Kibyra. Adalya, XVI, 177-201.
  • Eren, R. ve Çelik, M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Halaç, H. H., Ulaş Sarıaydın, E., Karaçor, F. (2020). Çevrimiçi Ziyaretçi Yorumlarında Çatalhöyük Neolitik kenti. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1506-1520. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen. 895902
  • İletişim Başkanlığı (2025, 15 Ocak). Burdur’un Kültür ve Turizm Başarısı: Ziyaretçi Sayılarında Büyük Artış. 5 Haziran 2025 tarihinde https://www.iletisim.gov.tr/turkce/yerel_basin/detay/burdurun-kultur-ve-turizm-basarisi-ziyaretci-sayilarinda-buyuk-artis adresinden edinilmiştir.
  • Karabacak, V., Yönlü, Ö., Dökü, E., Kıyak, N. G., Altunel, E., Özüdoğru, Ş., Yalçıner, C. Ç., Akyüz, H. S. (2013). Analyses of Seismic Deformation at the Kibyra Roman Stadium, Southwest Turkey. Geoarchaeology: An International Journal, 28, 531–543.
  • Karadağ, L. ve Akyurt Kurnaz, H. (2018). Kültür Turizminde Antik Kentlerin Destinasyon Çekiciliği Açısından Değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(85), s. 170-183. DOI: 10.16992/ASOS.14454
  • Khorsand, R., Rafiee, M., Kayvanfar, V. (2020). Insights into TripAdvisor's Online Reviews: The Case of Tehran's Hotels. Tourism Management Perspectives, 34, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100673
  • Kleinheksel, A. J., Rockich-Winston, N., Tawfik, H., Wyatt, T. R. (2020). Qualitative Research in Pharmacy Education: Demystifying Content Analysis. American Journal of Pharmaceutical Education, 84(1), 127-137.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., Amundson, D. R. (2002). Content Analysis: Review of Methods and their Applications in Nutrition Education. Journal of Nutrition Education and Behavior, 34(4), 224-230. https://doi.org/10.1016/S1499-4046(06)60097-3
  • Liu, R. ve Chang, F. (2020). Tourism Authenticity of Ancient City Based on Tourist Perception: A Case Study of Xunxian County [Tam Metin]. 4th International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2020), Atlantis Press, 1483-1488. DOI: 10.2991/assehr.k.200316.317
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545. DOI: 10.26677/TR1010.2021.779
  • Miguens, J., Baggio, R., Costa, C. (2008, 26-28 May). Social Media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study [Bildiri Sunumu]. Advances in Tourism Research, Aveiro.
  • Noti, E. (2013). Web 2.0 and the its Influence in the Tourism Sector. European Scientific Journal, 9(20), 115-123.
  • O'Connor, P. (2010). Managing a Hotel's Image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-772. https://doi.org/10.1080/19368623.2010.508007
  • Özdilek, B. (2016). Lykia Tiyatrolarına Genel Bakış. Cedrus, IV, 139-185. DOI: 10.13113/CEDRUS/201610
  • Özüdoğru, Ş. (2014). Kibyra'dan Hellenistik Dönem'e Ait Yeni Veriler Üzerine Değerlendirmeler. Cedrus, II, 171-188. DOI: 10.13113/CEDRUS.201406458
  • Özüdoğru, Ş. (2018). Kibyra 2014-2016 Yılı Çalışmaları ve Sonuçları. Phaselis Disiplinlerarası Akdeniz Araştırmaları Dergisi, IV, 108-146.
  • Özüdoğru, Ş. ve Tarkan, D. (2023). Kibyra Olympeion Odeionu Pulpitum Cephesi Opus Sectile Kaplaması ve Orkestra Opus Sectile Aigis / Medusa Döşemesi. Olba, XXXI, 143-198.
  • Padma, P. ve Ahn, J. (2020). Guest Satisfaction & Dissatisfaction in Luxury Hotels: An Application of Big Data. International Journal of Hospitality Management, 84, 1-8. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.102318
  • Reyes-Menendez, A., Correia, M. B., Matos, N., Adap, C. (2020). Understanding Online Consumer Behavior and eWOM Strategies for Sustainable Business Management in the Tourism Industry. Sustainability, 12(21), 8972. https://doi.org/10.3390/su12218972
  • Tarkan, D. (2021). Kibyra Odeionu (Tez No: 674068) [Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Topsakal, Y. (2019). Arslantepe Höyüğü Tripadvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi ile İncelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3 (4-Özel Sayı), 753-764.
  • Tripadvisor (2025, 2 Haziran). Tripadvisor Hakkında. 2 Haziran 2025 tarihinde https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us adresinden edinilmiştir.
  • Vásquez, C. (2011). Complaints Online: The Case of TripAdvisor. Journal of Pragmatics, 43 (6), 1707–1717. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2010.11.007
  • Vural, İ. ve Çavuşoğlu, F. (2024). Kültür Turizmi Kapsamında Aizanoi Antik Kentini Ziyaret Eden Turistlerin Ziyaretçi Deneyimlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 83-99.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31, 179–188. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2009.02.016
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 241-250.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g7620533-d4237156-Reviews-Kibyra_Antik_Kenti-Golhisar_Burdur_Province.html
  • https://wordart.com/

Investigation of Online Visitors’ Reviews for Kibyra Ancient City: The Case of Tripadvisor

Yıl 2025, Cilt: 18 Sayı: Uluslararası Girişimcilik Sosyal Bilimler Kongresi Özel Sayısı, 188 - 202, 30.10.2025

Öz

Especially in recent years, visitors of ancient cities share their experiences through reviews on online platforms. Shared reviews can guide decision-makers as well as influence the decisions of potential visitors. While there are many online platforms where visitors can share their reviews, Tripadvisor is one of the most widely preferred around the world. In this context, the study aims to examine the reviews written by people who have visited the ancient city of Kibyra in Gölhisar district of Burdur province on the Tripadvisor website (www.tripadvisor.com.tr) about Kibyra. As of May 12th, 2025, there are 80 visitors’ reviews about Kibyra on the Tripadvisor website, written between June 13th, 2013 and December 5th, 2024. Only Turkish and English reviews were examined in the study. The number of reviews in Turkish is 62 (77.5%), and the number of reviews in English is 13 (16.25%). Accordingly, the total number of reviews examined in the study is 75. Data were collected from Tripadvisor website between May 5th and May 12th, 2025. Content analysis was applied to the collected data. As a result of the analysis, five main categories were identified: recommendation, admiration, artifacts, originality and environment. Visitors' reviews about the ancient city of Kibyra are mainly in the categories of recommendation and admiration. It is thought that this study will contribute to destination management for Burdur province, as it provides information on the artifacts that attract visitors' attention in the ancient city of Kibyra and offers suggestions to increase the number of visitors to Kibyra.

Kaynakça

  • Almeida, F. (2012). Web 2.0 Technologies and Social Networking Security Fears in Enterprises. (IJACSA) International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 3(2), 152-156.
  • Arıca, R. ve Çorbacı, A. (2019). Turizm Sektöründe Müşterilerin Bilgi Üretici Rolü: Adıyaman'daki Turistik Çekiciliklere Yönelik Tripadvisor Sitesinde Yer Alan Yorumlar Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), 437-455.
  • Arkadaş, A. R. ve Ayyıldız, T. (2020). Uludağ’da Faaliyet Gösteren 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Yorumlarının İncelenmesi: “TripAdvisor.com” Üzerinden İçerik Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(30), 2633-2658. https://doi.org/10.26466/opus.780219
  • Arslan, E. (2020). Çevrimiçi Gastronomik Turist Deneyimlerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23(2), 442-460.
  • Aydın, B. (2016). Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği. Journal of Multidisiplinary Academic Tourism (JOMAT), 1(1), 13-30.
  • Başaran, T. ve Somuncu, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon İçin Ziyaretçi Görüşlerinin Önemi: Assos Antik Kenti Örneği. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 8(2), 31-45.
  • Demiraslan, Y., Gürbüz, İ., Dilek, Ö. G., Özüdoğru, Ş., Özgel, Ö. (2018). Skeletal Remains of Ruminantia Uncovered in Excavations Performed in Ancient City of Kibyra. Journal of Applied Biological Sciences, 12(2), 12-18.
  • DePaolo, C. A. ve Wilkinson, K. (2014). Get your Head into the Clouds: Using Word Clouds for Analyzing Qualitative Assessment Data. Techtrends Tech Trends, 58, 38–44. https://doi.org/10.1007/s11528-014-0750-9
  • Downe‐Wamboldt, B. (1992). Content Analysis: Method, Applications, and Issues. Health Care for Women International, 13(3), 313-321. http://dx.doi.org/10.1080/07399339209516006
  • Dökü, F. E. ve Kaya, M. C. (2013). The Architecture and Function of the Stadium of Kibyra. Adalya, XVI, 177-201.
  • Eren, R. ve Çelik, M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Halaç, H. H., Ulaş Sarıaydın, E., Karaçor, F. (2020). Çevrimiçi Ziyaretçi Yorumlarında Çatalhöyük Neolitik kenti. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1506-1520. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen. 895902
  • İletişim Başkanlığı (2025, 15 Ocak). Burdur’un Kültür ve Turizm Başarısı: Ziyaretçi Sayılarında Büyük Artış. 5 Haziran 2025 tarihinde https://www.iletisim.gov.tr/turkce/yerel_basin/detay/burdurun-kultur-ve-turizm-basarisi-ziyaretci-sayilarinda-buyuk-artis adresinden edinilmiştir.
  • Karabacak, V., Yönlü, Ö., Dökü, E., Kıyak, N. G., Altunel, E., Özüdoğru, Ş., Yalçıner, C. Ç., Akyüz, H. S. (2013). Analyses of Seismic Deformation at the Kibyra Roman Stadium, Southwest Turkey. Geoarchaeology: An International Journal, 28, 531–543.
  • Karadağ, L. ve Akyurt Kurnaz, H. (2018). Kültür Turizminde Antik Kentlerin Destinasyon Çekiciliği Açısından Değerlendirilmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(85), s. 170-183. DOI: 10.16992/ASOS.14454
  • Khorsand, R., Rafiee, M., Kayvanfar, V. (2020). Insights into TripAdvisor's Online Reviews: The Case of Tehran's Hotels. Tourism Management Perspectives, 34, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100673
  • Kleinheksel, A. J., Rockich-Winston, N., Tawfik, H., Wyatt, T. R. (2020). Qualitative Research in Pharmacy Education: Demystifying Content Analysis. American Journal of Pharmaceutical Education, 84(1), 127-137.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., Amundson, D. R. (2002). Content Analysis: Review of Methods and their Applications in Nutrition Education. Journal of Nutrition Education and Behavior, 34(4), 224-230. https://doi.org/10.1016/S1499-4046(06)60097-3
  • Liu, R. ve Chang, F. (2020). Tourism Authenticity of Ancient City Based on Tourist Perception: A Case Study of Xunxian County [Tam Metin]. 4th International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2020), Atlantis Press, 1483-1488. DOI: 10.2991/assehr.k.200316.317
  • Mancı, A. R. ve Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545. DOI: 10.26677/TR1010.2021.779
  • Miguens, J., Baggio, R., Costa, C. (2008, 26-28 May). Social Media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study [Bildiri Sunumu]. Advances in Tourism Research, Aveiro.
  • Noti, E. (2013). Web 2.0 and the its Influence in the Tourism Sector. European Scientific Journal, 9(20), 115-123.
  • O'Connor, P. (2010). Managing a Hotel's Image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-772. https://doi.org/10.1080/19368623.2010.508007
  • Özdilek, B. (2016). Lykia Tiyatrolarına Genel Bakış. Cedrus, IV, 139-185. DOI: 10.13113/CEDRUS/201610
  • Özüdoğru, Ş. (2014). Kibyra'dan Hellenistik Dönem'e Ait Yeni Veriler Üzerine Değerlendirmeler. Cedrus, II, 171-188. DOI: 10.13113/CEDRUS.201406458
  • Özüdoğru, Ş. (2018). Kibyra 2014-2016 Yılı Çalışmaları ve Sonuçları. Phaselis Disiplinlerarası Akdeniz Araştırmaları Dergisi, IV, 108-146.
  • Özüdoğru, Ş. ve Tarkan, D. (2023). Kibyra Olympeion Odeionu Pulpitum Cephesi Opus Sectile Kaplaması ve Orkestra Opus Sectile Aigis / Medusa Döşemesi. Olba, XXXI, 143-198.
  • Padma, P. ve Ahn, J. (2020). Guest Satisfaction & Dissatisfaction in Luxury Hotels: An Application of Big Data. International Journal of Hospitality Management, 84, 1-8. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.102318
  • Reyes-Menendez, A., Correia, M. B., Matos, N., Adap, C. (2020). Understanding Online Consumer Behavior and eWOM Strategies for Sustainable Business Management in the Tourism Industry. Sustainability, 12(21), 8972. https://doi.org/10.3390/su12218972
  • Tarkan, D. (2021). Kibyra Odeionu (Tez No: 674068) [Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Topsakal, Y. (2019). Arslantepe Höyüğü Tripadvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi ile İncelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3 (4-Özel Sayı), 753-764.
  • Tripadvisor (2025, 2 Haziran). Tripadvisor Hakkında. 2 Haziran 2025 tarihinde https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us adresinden edinilmiştir.
  • Vásquez, C. (2011). Complaints Online: The Case of TripAdvisor. Journal of Pragmatics, 43 (6), 1707–1717. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2010.11.007
  • Vural, İ. ve Çavuşoğlu, F. (2024). Kültür Turizmi Kapsamında Aizanoi Antik Kentini Ziyaret Eden Turistlerin Ziyaretçi Deneyimlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 83-99.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31, 179–188. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2009.02.016
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 241-250.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g7620533-d4237156-Reviews-Kibyra_Antik_Kenti-Golhisar_Burdur_Province.html
  • https://wordart.com/
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kırsal ve Bölgesel Coğrafya, Çevre Politikası, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Gök Olgun 0000-0003-0795-9436

Erken Görünüm Tarihi 30 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 26 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: Uluslararası Girişimcilik Sosyal Bilimler Kongresi Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Gök Olgun, B. (2025). Kibyra Antik Kenti’ne Yönelik Çevrim İçi Ziyaretçi Yorumlarının İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Kent Akademisi, 18(Uluslararası Girişimcilik Sosyal Bilimler Kongresi Özel Sayısı), 188-202. https://doi.org/10.35674/kent.1743590

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net