Due to environmental problems in the world, the need for electric vehicles is increasing. While the transition to Electric Vehicles continues, the acceleration of this process plays an important role in reducing environmental problems. In order to accelerate this transition, charging units should become widespread and charging time should be reduced. Higher power charging units are needed to reduce charging time. This is where DC (Direct Current) fast charging units come into play. In this study, the charging process of electric vehicles, the behavior of the DC fast charging unit on the battery and the control systems are modeled in MATLAB/Simulink environment. The designed model represents the electric power system that will charge electric vehicles and is suitable for more than one electric vehicle to be included in the DC fast charging system. The simulation is integrated according to the DC level-2 charging conditions. The system model consists of 1 AC(AC Current)/DC converter, 1 DC busbar, 2 DC/DC converters to charge electric vehicles and multiple EV batteries. The system model includes the design methods (AC/DC-DC/DC) design and different control strategies) and descriptions of these components. The simulation result shows that the filter and control system integrations in the electrical power system exhibit more stable behavior by correcting the negative effects on the power system. Thus, it offers positive outputs about the integration of DC fast charging units, which will increase rapidly in the future, into the power system and how this process should be established.
Control System DC Fast Charging Electric Vehicle MATLAB/Simulink.
Dünyadaki çevresel sorunlardan dolayı elektrikli araçlara olan ihtiyaç artmaktadır. Elektrikli Araçlara geçiş devam ederken bu sürecin hızlanması çevresel sorunların azalmasında önemli rol oynamaktadır. Bu geçişin hızlanması için şarj ünitelerinin yaygınlaşması ve şarj süresinin azalması gerekmektedir. Şarj süresini azaltmak için daha yüksek güçlü şarj ünitelerine ihtiyaç vardır. Burada DA (Doğru Akım) hızlı şarj üniteleri devreye girmektedir. Bu çalışmada, elektrikli araçların şarj edilme süreci DA hızlı şarj ünitesinin batarya üzerindeki davranışı ve kontrol sistemlerinin MATLAB/Simulink ortamında modellemesi yapılmıştır. Tasarlanan model, elektrikli araçları şarj edecek elektrik güç sistemini temsil etmekte olup DA hızlı şarj sistemine dahil edilecek aynı anda birden fazla elektrikli araç için uygundur. Simülasyon DA seviye-2 şarj koşullarına göre entegre edilmiştir. Sistem modeli, 1 adet AA(Alternatif Akım)/DA dönüştürücü, 1 adet DA bara, Elektrikli araçları şarj edecek 2 adet DA/DA dönüştürücü ve birden fazla elektrikli araç bataryasından oluşmaktadır. Sistem modeli, bu bileşenlerin tasarım yöntemlerini (AA/DA-DA/DA tasarımı ve farklı kontrol stratejilerini) ve açıklamalarını içermektedir. Simülasyon sonucu, elektrik güç sistemindeki filtre, kontrol sistemi entegrasyonlarının güç sistemindeki olumsuz etkileri düzeltilerek daha kararlı davranışlar sergilediğini göstermektedir. Böylelikle ilerleyen süreçte hızla artacak olan DA hızlı şarj ünitelerinin güç sistemine entegrasyonu ve bu sürecin nasıl oluşturulması gerektiği hakkında olumlu çıktılar sunmaktadır.
Kontrol Sistemi DC Hızlı Şarj Elektrikli Araç MATLAB/Simulink.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.