Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Audio Content Production in Health: An Examination of Hospital Podcasts

Yıl 2025, Sayı: 14, 136 - 159, 27.06.2025
https://doi.org/10.56676/kiad.1437501

Öz

Hospitals constitute an important step of health services. The various activities carried out by these institutions on the Internet are of great importance in terms of both health communication and public relations and marketing activities. It is a known fact that hospitals in Turkey benefit from podcasts as well as social media channels for various purposes. The subject of this study is the podcasts produced by hospitals operating in Turkey. The purpose of the study, on the other hand, is to reveal the presence of hospitals in Turkey within the podcast ecosystem and their podcast production styles. In this context, the study determined which hospitals had podcast channels and episodes through the Spotify application, and the podcast names, logos, broadcast periods, podcast episode numbers and content creation styles of these hospitals were addressed with descriptive analysis and content analysis methods. Observations revealed that 18 hospitals have podcast channels in the podcast ecosystem in the Spotify application and 17 of these hospitals were determined to be private hospitals and 1 was a public hospital. The study concluded that when creating podcast content, hospitals generally upload the audio of the content on their own institution’s social media accounts and the audio of the video content produced in the mainstream media to the Spotify application. The study also concluded that hospitals are insufficient to produce original and consistent podcast content.

Kaynakça

  • Akdeniz, Y. (2016). İnternette ırkçılık. (Ö. Bircan, Çev.). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Aktaş, C. (2020). QR kod: Nedir ve iletişim bilimciler neden QR kodu önemsemelidir?. S. Koç Akgül ve B. Pazarbaşı (Ed.), Dijital(in) ritmi iletişim, medya ve kültür alanlarında yeni perspektifler içinde (s. 315-335). İstanbul: Hiperyayın.
  • Ankara Bilkent Şehir Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://youtube.com/@ankarabilkentsehirhastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Aral, S. (2022). Furya makinesi: Sosyal medya seçimlerimizi, ekonomimizi ve sağlığımızı nasıl bozuyor? (S. H. Özçelik, Çev.). Tellekt.
  • Avicenna Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@avicennaint/playlists adresinden erişildi.
  • Aziz, A. (2018). Radyo yayıncılığı. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Berkowitz, E. N. (2008). The evolution of public relations and the use of the internet: The implications for health care organizations. Health Marketing Quarterly, 24(3-4), 117-130. https://doi.org/10.1080/07359680802125154
  • Bolter, J. D. ve Grusin, R. (2019). World Wide Web. D. Crowley ve P. Heyer (Ed.), İletişim tarihi: Taş devri sembollerinden sosyal medyaya içinde (s. 385-393). (B. Ersöz, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Bunt, G. R. (2023). Heştek İslam: Siber-İslami ortamlar dini otoriteyi nasıl dönüştürür? (M. A. Başak, Çev.). Adab Yayınları.
  • Can Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/c/cansa%C4%9Fl%C4%B1kgrubu/playlists adresinden erişildi.
  • Canöz, K. (2024). Tools of digital public relations. A. Kalender, N. Canöz, Ü. Ö. Çerçi & K. Canöz (Ed.), In Digital public relations (pp. 27-40). Palet Publications. https://paletyayinlari.com.tr/wp-content/uploads/2024/10/Digital%20Public%20relations.pdf
  • Chantler, P. & Stewart, P. (2009). Essential radio journalism. Methuen Drama.
  • Chayko, M. (2018). Süper bağ(lantı)lı: İnternet, dijital medya ve tekno-sosyal hayat. (B. Bayındır, D. Yengin ve T. Bayrak, Çev.). Der Yayınları.
  • Cockburn, J. (2022). The podcaster’s audio guide. Focal Press.
  • Çakır, V. ve Bağır, M. (2023). Radyo dinlemek: Kim neden nasıl dinliyor?. Eğitim Yayınevi.
  • Çınarlı, İ. (2020). 21. yüzyıl için sağlık iletişimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ellul, J. (2012). Sözün düşüşü. (H. Arslan, Çev.). Paradigma Yayınları.
  • Fleming, C. (2010). The radio handbook (3rd ed.). Routledge.
  • Florence Nightingale Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@groupflorencetv/playlists adresinden erişildi.
  • Fuchs, C. (2018). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. (D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı, Çev.). Notabene Yayınları.
  • Griffey, J. (2022). İnteraktif dijital medyaya giriş: Kavram ve uygulama. (Ö. Arıkan, Çev.). Değişim Yayınları.
  • Gülmez, E. (2023). Branded podcasts: The return of aural content with examples from Turkey. In B. Miguélez-Juan & G. Bonales-Daimiel (Ed.), Handbook of Research on the Future of Advertising and Brands in the New Entertainment Landscape (pp. 135-168). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3971-5.ch006
  • Güven, H. (2021). Sağlık kurumlarında ağızdan ağıza pazarlama. Ü. C. T. Kadıoğlu ve Ü. B. Çelik (Ed.), Sağlık Kurumlarında Güncel Pazarlama Araştırmaları içinde (s. 185-214). Efe Akademi Yayınları.
  • Hammersley, B. (2004, 12 Şubat) Audible Revolution. The Guardian. https://www.theguardian.com/media/2004/feb/12/broadcasting.digitalmedia
  • Han, B.-C. (2022). Enfokrasi: Dijitalleşme ve demokrasinin krizi. (M. Özdemir, Çev.). Ketebe Yayınevi.
  • Han, B.-C. (2023). Ötekini kovmak: Günümüzde toplum, algı ve iletişim. (M. Özdemir, Çev.). Ketebe Yayınevi.
  • Handley, A. ve Chapman, C. C. (2013). Dijital çağda içerik yönetiminin kuralları. (Z. Kökkaya, Çev.). Mediacat Kitapları.
  • Hollingsworth, M. (2005). How to get into television, radio and new media (1st ed.). Bloomsbury Academic.
  • Hutabarat, P. M. (2022). Optimization of podcasts as public communication channels and digital broadcasting media at government institutions. Proceedings, 83(1), 8. https://doi.org/10.3390/proceedings2022083008
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Park Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@medicalpointizmir/playlists adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler (23. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ki̇li̇t, D. Ö. ve Eke, E. (2019). Bireylerin sağlık bilgisi arama davranışlarının değerlendirilmesi: Isparta ili örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 401-436.
  • Kuruoğlu, H. (2006). Radyoda yayın, yapım ve türler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2013). Radyonun müzik kutusuna dönüşümü: Radyo program türleri ve tercih edilirlik oranları. Humanities Sciences, 8(4), 372-400. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.4C0175
  • Lanier, J. (2022). Sosyal medya hesaplarınızı hemen şimdi kapatmanız için 10 argüman. (Ç. Peker, Çev.). Garaj Yayınları.
  • Lovink, G. (2023). İnternetimizi geri almanın yolu: Platformdan kaçış. (M. Ratip, Çev.). İletişim Yayınları.
  • MacDougall, R. C. (2011). Digination: Identity, organization, and public life in the age of small digital devices and big digital domains (Reprint ed.). Fairleigh Dickinson University Press.
  • Medipol Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [Facebook sayfası]. Facebook. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.facebook.com/MedipolSaglik/videos?locale=tr_TR adresinden erişildi.
  • Medistanbul Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@medistanbulhastanesi/videos adresinden erişildi.
  • Memorial Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@memorialsaglik/playlists adresinden erişildi.
  • Morris, T. & Tomasi, C. (2020). Podcasting for dummies (4th ed.). John Wiley & Sons, Inc.
  • Moult, B., Stephenson, P., Geddes, N., & Webb, J. (2009). From pamphlets to podcasts: health information at Great Ormond Street Hospital for Children NHS trust. Journal of Visual Communication in Medicine, 32(2), 43–47. https://doi.org/10.1080/17453050903028885
  • Neuman, W. L. (2014). Workbook for Neumann social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.). Pearson.
  • Nwosu, A. C., Monnery, D., Reid, V. L. & Chapman, L. (2017). Use of podcast technology to facilitate education, communication and dissemination in palliative care: The development of the AmiPal podcast. BMJ Supportive & Palliative Care, 7(2), 212–217. https://doi.org/10.1136/bmjspcare-2016-001140
  • Okay, A. (2012). Sağlık iletişimi. Mediacat Yayınları.
  • Özel Esencan Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@EsencanHastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Özel Mersin Ortadoğu Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@ozelmersinortadoguhastanes5324/videos adresinden erişildi.
  • Özel Moodist Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@moodisthastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Öztürk, M. C. (2020). Sağlık iletişiminde dijital stratejiler. E. Yüksel (Ed.), Bütün yönleriyle sağlık iletişimi içinde (s. 385-414). Literatürk Academia.
  • Parvanta, C. & Bass, S. (2020). Health communication, strategies and skills for a new era. Jones & Bartlett Learning.
  • Pettman, D. (2017). Sonsuz dikkat dağınıklığı: Gündelik yaşamda sosyal medyaya odaklanmak. (Y. Çetin, Çev.). Sel Yayıncılık.
  • Poe, M. T. (2019). İletişim tarihi: Konuşmanın evriminden internete medya ve toplum. (U. Y. Kaya, Çev.). Islık Yayınları.
  • Rowles, D. ve Rogers, C. (2020). Podcast yayıncılığı ve pazarlama. (Z. E. Polat, Çev.). The Kitap.
  • Ryan, J. (2019). İnternetin geçmişi ve dijital gelecek. (B. Keleş, Çev.). Tübitak Popüler Bilim Kitaplığı.
  • Scott, D. M. (2009). Pazarlamanın ve iletişimin yeni kuralları. (N. Özata, Çev.). Mediacat Kitapları.
  • Sezgin, D. (2011). Tıbbileştirilen yaşam bireyselleştirilen sağlık. Ayrıntı Yayınları.
  • Spotify. (2024, 13 Kasım). Biggest. Change. Ever. Go Inside Spotify for Creators, the New Home of Podcasting on Spotify. Spotify Newsroom. 20 Aralık 2024 tarihinde https://newsroom.spotify.com/2024-11-13/biggest-change-ever-go-inside-spotify-for-creators-the-new-home-of-podcasting-on-spotify/ adresinden erişildi.
  • Steinhauer, J. (2024). Altüst edilen tarih: Sosyal medya ve internet tarih anlayışımızı nasıl etkiledi? (Ş. Tahmaz, Çev.). The Kitap.
  • Tabak, R. S. (2003). Sağlık iletişimi. Literatür Yayınları.
  • Tınaztepe Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@tnaztepesaglikgrubu/playlists adresinden erişildi.
  • TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı. (2020). Yayıncılık ve medya sözlüğü. TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları.
  • Tufan, F. (2024). Podcast: Yapım ve yönetim. Siyasal Kitabevi.
  • Waldfogel, J. (2022). Dijital rönesans: Popüler kültürün geleceği hakkında veriler ve ekonomi bize ne söylüyor?. (N. O. İbrahimoğlu, Çev.). Gumbel Yayınları.
  • Wardle, C. & Derakhshan, H. (2017). Information disorder: Toward an interdisciplinary framework for research and policymaking. Council of Europe. https://rm.coe.int/information-disorder-report-november-2017/1680764666
  • Weldon, G. (2021). NPR’s podcast start up guide: Create, launch, and grow a podcast on any budget. Ten Speed Press.
  • Yazıcı, Ö. (2023). Herkes podcast yapabilir: Kişisel ve kurumsal podcast’ini kolayca başlat!. Majör Yayınları.
  • Yener, E. ve Öksüz, S. (2017). Özel hastanelerin karşılaştığı finansal sorunların tespiti ve çözüm önerileri. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 203-227.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Sağlıkla İlgili Sesli İçerik Üretimi: Hastane Podcastleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2025, Sayı: 14, 136 - 159, 27.06.2025
https://doi.org/10.56676/kiad.1437501

Öz

Hastaneler sağlık hizmetlerinin önemli bir basamağını oluşturmaktadır. Bu kurumların internet üzerinde gösterdiği çeşitli faaliyetler hem sağlık iletişimi hem de halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetleri açısından büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye’deki hastanelerin çeşitli amaçlarla sosyal medya mecralarının yanı sıra podcastlerden de yararlandığı bilinmektedir. Bu çalışmanın konusu, Türkiye’de faaliyet gösteren hastanelerin ürettiği podcastlerdir. Çalışmanın amacı ise Türkiye’deki hastanelerin podcast ekosistemi içindeki varlığını ve podcast üretim biçimlerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda Spotify uygulaması üzerinden hangi hastanelerin podcast kanallarının ve bölümlerinin bulunduğu belirlenerek bu hastanelerin podcast isimleri, logoları, yayın periyotları, podcast bölüm sayıları ve içerik oluşturma biçimleri betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleriyle ele alınmıştır. Spotify uygulamasında yer alan podcast ekosisteminde 18 hastanenin podcast kanalı bulunduğu görülmüş; bu hastanelerin 17’sinin özel hastane, 1’inin devlet hastanesi olduğu tespit edilmiştir. Hastanelerin podcast içeriklerini oluştururken genellikle kendi kurumlarının sosyal medya hesaplarında yer alan içeriklerin seslerini ve ana akım medyada üretilen görüntülü içeriklere ait sesleri Spotify uygulamasına yüklediği gözlenmiştir. Ayrıca hastanelerin özgün ve istikrarlı bir podcast içeriği üretme konusunda yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz, Y. (2016). İnternette ırkçılık. (Ö. Bircan, Çev.). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Aktaş, C. (2020). QR kod: Nedir ve iletişim bilimciler neden QR kodu önemsemelidir?. S. Koç Akgül ve B. Pazarbaşı (Ed.), Dijital(in) ritmi iletişim, medya ve kültür alanlarında yeni perspektifler içinde (s. 315-335). İstanbul: Hiperyayın.
  • Ankara Bilkent Şehir Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://youtube.com/@ankarabilkentsehirhastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Aral, S. (2022). Furya makinesi: Sosyal medya seçimlerimizi, ekonomimizi ve sağlığımızı nasıl bozuyor? (S. H. Özçelik, Çev.). Tellekt.
  • Avicenna Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@avicennaint/playlists adresinden erişildi.
  • Aziz, A. (2018). Radyo yayıncılığı. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Berkowitz, E. N. (2008). The evolution of public relations and the use of the internet: The implications for health care organizations. Health Marketing Quarterly, 24(3-4), 117-130. https://doi.org/10.1080/07359680802125154
  • Bolter, J. D. ve Grusin, R. (2019). World Wide Web. D. Crowley ve P. Heyer (Ed.), İletişim tarihi: Taş devri sembollerinden sosyal medyaya içinde (s. 385-393). (B. Ersöz, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Bunt, G. R. (2023). Heştek İslam: Siber-İslami ortamlar dini otoriteyi nasıl dönüştürür? (M. A. Başak, Çev.). Adab Yayınları.
  • Can Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/c/cansa%C4%9Fl%C4%B1kgrubu/playlists adresinden erişildi.
  • Canöz, K. (2024). Tools of digital public relations. A. Kalender, N. Canöz, Ü. Ö. Çerçi & K. Canöz (Ed.), In Digital public relations (pp. 27-40). Palet Publications. https://paletyayinlari.com.tr/wp-content/uploads/2024/10/Digital%20Public%20relations.pdf
  • Chantler, P. & Stewart, P. (2009). Essential radio journalism. Methuen Drama.
  • Chayko, M. (2018). Süper bağ(lantı)lı: İnternet, dijital medya ve tekno-sosyal hayat. (B. Bayındır, D. Yengin ve T. Bayrak, Çev.). Der Yayınları.
  • Cockburn, J. (2022). The podcaster’s audio guide. Focal Press.
  • Çakır, V. ve Bağır, M. (2023). Radyo dinlemek: Kim neden nasıl dinliyor?. Eğitim Yayınevi.
  • Çınarlı, İ. (2020). 21. yüzyıl için sağlık iletişimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ellul, J. (2012). Sözün düşüşü. (H. Arslan, Çev.). Paradigma Yayınları.
  • Fleming, C. (2010). The radio handbook (3rd ed.). Routledge.
  • Florence Nightingale Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@groupflorencetv/playlists adresinden erişildi.
  • Fuchs, C. (2018). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. (D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı, Çev.). Notabene Yayınları.
  • Griffey, J. (2022). İnteraktif dijital medyaya giriş: Kavram ve uygulama. (Ö. Arıkan, Çev.). Değişim Yayınları.
  • Gülmez, E. (2023). Branded podcasts: The return of aural content with examples from Turkey. In B. Miguélez-Juan & G. Bonales-Daimiel (Ed.), Handbook of Research on the Future of Advertising and Brands in the New Entertainment Landscape (pp. 135-168). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3971-5.ch006
  • Güven, H. (2021). Sağlık kurumlarında ağızdan ağıza pazarlama. Ü. C. T. Kadıoğlu ve Ü. B. Çelik (Ed.), Sağlık Kurumlarında Güncel Pazarlama Araştırmaları içinde (s. 185-214). Efe Akademi Yayınları.
  • Hammersley, B. (2004, 12 Şubat) Audible Revolution. The Guardian. https://www.theguardian.com/media/2004/feb/12/broadcasting.digitalmedia
  • Han, B.-C. (2022). Enfokrasi: Dijitalleşme ve demokrasinin krizi. (M. Özdemir, Çev.). Ketebe Yayınevi.
  • Han, B.-C. (2023). Ötekini kovmak: Günümüzde toplum, algı ve iletişim. (M. Özdemir, Çev.). Ketebe Yayınevi.
  • Handley, A. ve Chapman, C. C. (2013). Dijital çağda içerik yönetiminin kuralları. (Z. Kökkaya, Çev.). Mediacat Kitapları.
  • Hollingsworth, M. (2005). How to get into television, radio and new media (1st ed.). Bloomsbury Academic.
  • Hutabarat, P. M. (2022). Optimization of podcasts as public communication channels and digital broadcasting media at government institutions. Proceedings, 83(1), 8. https://doi.org/10.3390/proceedings2022083008
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Park Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@medicalpointizmir/playlists adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler (23. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Ki̇li̇t, D. Ö. ve Eke, E. (2019). Bireylerin sağlık bilgisi arama davranışlarının değerlendirilmesi: Isparta ili örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 401-436.
  • Kuruoğlu, H. (2006). Radyoda yayın, yapım ve türler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2013). Radyonun müzik kutusuna dönüşümü: Radyo program türleri ve tercih edilirlik oranları. Humanities Sciences, 8(4), 372-400. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.4C0175
  • Lanier, J. (2022). Sosyal medya hesaplarınızı hemen şimdi kapatmanız için 10 argüman. (Ç. Peker, Çev.). Garaj Yayınları.
  • Lovink, G. (2023). İnternetimizi geri almanın yolu: Platformdan kaçış. (M. Ratip, Çev.). İletişim Yayınları.
  • MacDougall, R. C. (2011). Digination: Identity, organization, and public life in the age of small digital devices and big digital domains (Reprint ed.). Fairleigh Dickinson University Press.
  • Medipol Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [Facebook sayfası]. Facebook. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.facebook.com/MedipolSaglik/videos?locale=tr_TR adresinden erişildi.
  • Medistanbul Hastanesi. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@medistanbulhastanesi/videos adresinden erişildi.
  • Memorial Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@memorialsaglik/playlists adresinden erişildi.
  • Morris, T. & Tomasi, C. (2020). Podcasting for dummies (4th ed.). John Wiley & Sons, Inc.
  • Moult, B., Stephenson, P., Geddes, N., & Webb, J. (2009). From pamphlets to podcasts: health information at Great Ormond Street Hospital for Children NHS trust. Journal of Visual Communication in Medicine, 32(2), 43–47. https://doi.org/10.1080/17453050903028885
  • Neuman, W. L. (2014). Workbook for Neumann social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.). Pearson.
  • Nwosu, A. C., Monnery, D., Reid, V. L. & Chapman, L. (2017). Use of podcast technology to facilitate education, communication and dissemination in palliative care: The development of the AmiPal podcast. BMJ Supportive & Palliative Care, 7(2), 212–217. https://doi.org/10.1136/bmjspcare-2016-001140
  • Okay, A. (2012). Sağlık iletişimi. Mediacat Yayınları.
  • Özel Esencan Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@EsencanHastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Özel Mersin Ortadoğu Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@ozelmersinortadoguhastanes5324/videos adresinden erişildi.
  • Özel Moodist Hastanesi. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@moodisthastanesi/playlists adresinden erişildi.
  • Öztürk, M. C. (2020). Sağlık iletişiminde dijital stratejiler. E. Yüksel (Ed.), Bütün yönleriyle sağlık iletişimi içinde (s. 385-414). Literatürk Academia.
  • Parvanta, C. & Bass, S. (2020). Health communication, strategies and skills for a new era. Jones & Bartlett Learning.
  • Pettman, D. (2017). Sonsuz dikkat dağınıklığı: Gündelik yaşamda sosyal medyaya odaklanmak. (Y. Çetin, Çev.). Sel Yayıncılık.
  • Poe, M. T. (2019). İletişim tarihi: Konuşmanın evriminden internete medya ve toplum. (U. Y. Kaya, Çev.). Islık Yayınları.
  • Rowles, D. ve Rogers, C. (2020). Podcast yayıncılığı ve pazarlama. (Z. E. Polat, Çev.). The Kitap.
  • Ryan, J. (2019). İnternetin geçmişi ve dijital gelecek. (B. Keleş, Çev.). Tübitak Popüler Bilim Kitaplığı.
  • Scott, D. M. (2009). Pazarlamanın ve iletişimin yeni kuralları. (N. Özata, Çev.). Mediacat Kitapları.
  • Sezgin, D. (2011). Tıbbileştirilen yaşam bireyselleştirilen sağlık. Ayrıntı Yayınları.
  • Spotify. (2024, 13 Kasım). Biggest. Change. Ever. Go Inside Spotify for Creators, the New Home of Podcasting on Spotify. Spotify Newsroom. 20 Aralık 2024 tarihinde https://newsroom.spotify.com/2024-11-13/biggest-change-ever-go-inside-spotify-for-creators-the-new-home-of-podcasting-on-spotify/ adresinden erişildi.
  • Steinhauer, J. (2024). Altüst edilen tarih: Sosyal medya ve internet tarih anlayışımızı nasıl etkiledi? (Ş. Tahmaz, Çev.). The Kitap.
  • Tabak, R. S. (2003). Sağlık iletişimi. Literatür Yayınları.
  • Tınaztepe Sağlık Grubu. (t.y.). Çalma Listeleri. [YouTube kanalı]. YouTube. 10 Ocak 2024 tarihinde https://www.youtube.com/@tnaztepesaglikgrubu/playlists adresinden erişildi.
  • TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı. (2020). Yayıncılık ve medya sözlüğü. TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayınları.
  • Tufan, F. (2024). Podcast: Yapım ve yönetim. Siyasal Kitabevi.
  • Waldfogel, J. (2022). Dijital rönesans: Popüler kültürün geleceği hakkında veriler ve ekonomi bize ne söylüyor?. (N. O. İbrahimoğlu, Çev.). Gumbel Yayınları.
  • Wardle, C. & Derakhshan, H. (2017). Information disorder: Toward an interdisciplinary framework for research and policymaking. Council of Europe. https://rm.coe.int/information-disorder-report-november-2017/1680764666
  • Weldon, G. (2021). NPR’s podcast start up guide: Create, launch, and grow a podcast on any budget. Ten Speed Press.
  • Yazıcı, Ö. (2023). Herkes podcast yapabilir: Kişisel ve kurumsal podcast’ini kolayca başlat!. Majör Yayınları.
  • Yener, E. ve Öksüz, S. (2017). Özel hastanelerin karşılaştığı finansal sorunların tespiti ve çözüm önerileri. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 203-227.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Oğuz Selim Kobaza 0000-0002-6079-2690

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2024
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Kobaza, O. S. (2025). Sağlıkla İlgili Sesli İçerik Üretimi: Hastane Podcastleri Üzerine Bir İnceleme. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(14), 136-159. https://doi.org/10.56676/kiad.1437501