Hospitals constitute an important step of health services. The various activities carried out by these institutions on the Internet are of great importance in terms of both health communication and public relations and marketing activities. It is a known fact that hospitals in Turkey benefit from podcasts as well as social media channels for various purposes. The subject of this study is the podcasts produced by hospitals operating in Turkey. The purpose of the study, on the other hand, is to reveal the presence of hospitals in Turkey within the podcast ecosystem and their podcast production styles. In this context, the study determined which hospitals had podcast channels and episodes through the Spotify application, and the podcast names, logos, broadcast periods, podcast episode numbers and content creation styles of these hospitals were addressed with descriptive analysis and content analysis methods. Observations revealed that 18 hospitals have podcast channels in the podcast ecosystem in the Spotify application and 17 of these hospitals were determined to be private hospitals and 1 was a public hospital. The study concluded that when creating podcast content, hospitals generally upload the audio of the content on their own institution’s social media accounts and the audio of the video content produced in the mainstream media to the Spotify application. The study also concluded that hospitals are insufficient to produce original and consistent podcast content.
Communication studies podcast hospital hospital podcasts health
Hastaneler sağlık hizmetlerinin önemli bir basamağını oluşturmaktadır. Bu kurumların internet üzerinde gösterdiği çeşitli faaliyetler hem sağlık iletişimi hem de halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetleri açısından büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye’deki hastanelerin çeşitli amaçlarla sosyal medya mecralarının yanı sıra podcastlerden de yararlandığı bilinmektedir. Bu çalışmanın konusu, Türkiye’de faaliyet gösteren hastanelerin ürettiği podcastlerdir. Çalışmanın amacı ise Türkiye’deki hastanelerin podcast ekosistemi içindeki varlığını ve podcast üretim biçimlerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda Spotify uygulaması üzerinden hangi hastanelerin podcast kanallarının ve bölümlerinin bulunduğu belirlenerek bu hastanelerin podcast isimleri, logoları, yayın periyotları, podcast bölüm sayıları ve içerik oluşturma biçimleri betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleriyle ele alınmıştır. Spotify uygulamasında yer alan podcast ekosisteminde 18 hastanenin podcast kanalı bulunduğu görülmüş; bu hastanelerin 17’sinin özel hastane, 1’inin devlet hastanesi olduğu tespit edilmiştir. Hastanelerin podcast içeriklerini oluştururken genellikle kendi kurumlarının sosyal medya hesaplarında yer alan içeriklerin seslerini ve ana akım medyada üretilen görüntülü içeriklere ait sesleri Spotify uygulamasına yüklediği gözlenmiştir. Ayrıca hastanelerin özgün ve istikrarlı bir podcast içeriği üretme konusunda yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
İletişim çalışmaları Podcast hastane hastane podcastleri sağlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.