Allah (c.c.) Kur’an-ı Kerim’de mesajlarını kullarına iletmek için, onların fıtratına uygun bazen kıssalarla, bazen rol model göstermek suretiyle, bazen ikna yoluyla ve evrensel eğitim metotlarında da kullanılan çeşitli metotlarla insanlara bildirmiştir. Bunlardan bir tanesi de temsili anlatım olan “darbımesel” metodudur. Darbımesel, anlaşılması güç, ancak mantıklı olan bir durumu, daha belirgin ve çok bilinen benzeri ile duygusal bir biçimde insana açıklayan ve aklın da kolayca kabul edebileceği bir metottur. İslam Peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.) de bu metodu sıkça kullanmıştır. Etkili bir eğitim metodu olarak düşünülen temsili anlatım metodu günümüz din eğitimcileri tarafından kullanılması son derece önemlidir. Çalışmanın amacı bir eğitim metodu olarak Kur’an-ı Kerim’deki darbımeselleri incelemek ve bu konuda bundan sonra yapılacak çalışmalara katkı sağlamaktır.
Kur’an-ı Kerim’in eğitim metotları, darbımesel kavramının mahiyeti, Kur’an-ı Kerimde darbımesellerin gayesi ve çeşitlerini kapsayan çalışmamız başta Kur’an tefsirleri olmak üzere konuyla ilgili literatürlerin taranmasıyla yürütülecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Kocaeli İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Kocaeli Journal of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.