BibTex RIS Kaynak Göster

Eğlence Endüstrisi ve Televizyon Haberciliği

Yıl 2002, Sayı: 2, 10 - 29, 01.09.2002

Öz

Günümüz haberciliğinde eğlence öğesi önemli bir yer tutar. Bu durum, özellikle televizyon haberciliğinde fazlasıyla belirgindir. Birçok haber bülteninde haber ve eğlencenin iç içe geçtiği görülmektedir. Haberlerde eğlence öğesine vurgu yapılması ise kurmaca ile gerçeğin arasındaki sınırı belirsizleştirir.

Kaynakça

  • Alemdar, K. ve Erdoğan İ.(1990). İletişim ve Toplum. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Bennett, W Lance (2000). Politik İllüzyon ve Medya. İstanbul: Nehir Yayınları.
  • Bourdieu, Pierre (2000). Televizyon Üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2. Basım.
  • Erdoğan, İrfan (1995). Dünyanın Çarpık Düzeni Uluslararası İletişim. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Ergül, Hakan (2000). Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi. İstanbul: İletişim Yayınları. 1. Basım.
  • Keane, John ( 1993). Medya ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 2. Basım
  • Matelski, Marilyn J. (2000). TV Haberciliğinde Etik. Çev., Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2. Basım.
  • Mutlu, Erol ( 1994). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınevi. 1. Basım.
  • Mutlu, Erol (1991 ). Televizyonu Anlamak. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Postman, Neil (1994). Televizyon: Öldüren Eğlence. Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Severin, WJ ve Tankard J.W (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • U�uç, Ü. ve Genç, A. (1998). Radyo Televizyon Haberciliği. İstanbul: Avcıol Basım-Yayın. 2. Basım. •

Entertainment Insutry and Broadcast News

Yıl 2002, Sayı: 2, 10 - 29, 01.09.2002

Öz

This study examines the relationship between entertainment in?ustry and news broadcasting. in this context, it explonıs how . pressure of entertainment industry on news broadcasting has transformed the concept of traditionaf/ideal news. As the entertainment industry became more powerful, it has transformed TV completely by penetrating entertainment into the news bul/etin and . news programs. it is. the ideology and the profit-seeking mentality of. the entertainment industry, which determine the content of the news. At present, TV news is a profitable medium that gathers the viewers, who could be marketab/e to advertising companies.1, ·From this point of view instead of he/ping people transform their lives by reflecting reality, TV news of new concept puts these efforts into vain. Therefore, it is necessary to re-define news and consider generating alternative news media.

Kaynakça

  • Alemdar, K. ve Erdoğan İ.(1990). İletişim ve Toplum. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Bennett, W Lance (2000). Politik İllüzyon ve Medya. İstanbul: Nehir Yayınları.
  • Bourdieu, Pierre (2000). Televizyon Üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2. Basım.
  • Erdoğan, İrfan (1995). Dünyanın Çarpık Düzeni Uluslararası İletişim. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Ergül, Hakan (2000). Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi. İstanbul: İletişim Yayınları. 1. Basım.
  • Keane, John ( 1993). Medya ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 2. Basım
  • Matelski, Marilyn J. (2000). TV Haberciliğinde Etik. Çev., Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2. Basım.
  • Mutlu, Erol ( 1994). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınevi. 1. Basım.
  • Mutlu, Erol (1991 ). Televizyonu Anlamak. Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Postman, Neil (1994). Televizyon: Öldüren Eğlence. Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Severin, WJ ve Tankard J.W (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • U�uç, Ü. ve Genç, A. (1998). Radyo Televizyon Haberciliği. İstanbul: Avcıol Basım-Yayın. 2. Basım. •
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ruhdan Uzun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzun, R. (2002). Eğlence Endüstrisi ve Televizyon Haberciliği. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(2), 10-29.