Günümüz haberciliğinde eğlence öğesi önemli bir yer tutar. Bu durum, özellikle televizyon haberciliğinde fazlasıyla belirgindir. Birçok haber bülteninde haber ve eğlencenin iç içe geçtiği görülmektedir. Haberlerde eğlence öğesine vurgu yapılması ise kurmaca ile gerçeğin arasındaki sınırı belirsizleştirir.
This study examines the relationship between entertainment in?ustry and news broadcasting. in this context, it explonıs how . pressure of entertainment industry on news broadcasting has transformed the concept of traditionaf/ideal news. As the entertainment industry became more powerful, it has transformed TV completely by penetrating entertainment into the news bul/etin and . news programs. it is. the ideology and the profit-seeking mentality of. the entertainment industry, which determine the content of the news. At present, TV news is a profitable medium that gathers the viewers, who could be marketab/e to advertising companies.1, ·From this point of view instead of he/ping people transform their lives by reflecting reality, TV news of new concept puts these efforts into vain. Therefore, it is necessary to re-define news and consider generating alternative news media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 2 |