Bu çalışmanın ana çerçevesi Frankfurt Okulu temsilcilerince geliştirilen “kültür endüstrisi” kavramı ve bu kavramın kitle iletişim araçlarıyla olan yakın ilişkisinde kilit bir konumda olan siyasi, ekonomik ve kültürel etkenler üzerinden şekillenmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, kapitalist piyasa koşulları içerisinde diğer kâr amaçlı organizasyonlar gibi işleyen kitle iletişim araçlarının sistemin yeniden üretimine ve toplumdaki eşitsiz ilişkilerin sürdürülmesine olan katkısını ortaya koymaktır
This study deals with the fact that political, economic and cultural factors which have a key position in “culture industry” the orydeveloped by scholars of the Frankfurt School and the close relation ship of this approach with mass media. The aim of the study is to reveal the contribution of mass media, acting like the other profit-oriented organizations in the capitalist market conditions, to the reproduction of capitalist system and the persistence of unequal relations within the society
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 14 |